Geen glasvezel in woning aanwezig, maar wel kunnen bestellen na post codecheck


Reputatie 1

Hallo, 

eergisteren heb ik mijn abonnement verlengd en aangepast, omdat ik verhuisd ben. Guidon wacht nu op mijn afspraakkeuze. Volgens de postcode check zou er glasvezel op mijn adres aanwezig moeten zijn, maar ik kan hier niets van vinden in meterkast en woonkamer niet. Alleen een kabel aansluiting voor tv en radio. Ook persoon die mij de sleutel overgedragen heeft zegt mij geen aansluiting voor Glasvezel geconstateerd te hebben. Zouden jullie voor mij kunnen kijken wat de status van het adres is?

Alvast bedankt!

Waqqas 1 jaar geleden

Hallo @Manuel89 

Als je al een afspraak kunt maken met Guidion voor de installatie van de router en mediaconverter dan moet er wel een aansluiting zijn of hij is weggehaald.

Kom je wel een glasvezel kabel tegen in de meterkast bijvoorbeeld of ergens anders?

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Manuel89 

Als je al een afspraak kunt maken met Guidion voor de installatie van de router en mediaconverter dan moet er wel een aansluiting zijn of hij is weggehaald.

Kom je wel een glasvezel kabel tegen in de meterkast bijvoorbeeld of ergens anders?

Reputatie 1

Hallo @Manuel89 

Als je al een afspraak kunt maken met Guidion voor de installatie van de router en mediaconverter dan moet er wel een aansluiting zijn of hij is weggehaald.

Kom je wel een glasvezel kabel tegen in de meterkast bijvoorbeeld of ergens anders?

 

Sorry, zoals aangegeven in mijn eerste bericht heb ik niets kunnen vinden in de meterkast of elders in de woning. Ik heb nog niet zo lang geleden de woning zelf geschilderd en van laminaat voorzien en ben niets tegen gekomen. 

 

Ik heb daarom contact gezocht met de contactpersoon van de woningaanbieder, maar die heeft dus ook niets geconstateerd van een glasvezel mogelijkheid bij zijn inspectie. Hij wil ook graag weten waarom T-mobile wel pretendeert dat ik glasvezel zou moeten hebben in de woning. 

 

Guidon vraagt mij voor het maken van een afspraak eerst antwoord te geven op de vraag waar de glasvezel aansluiting in de woning gemonteerd is. Omdat ik hier geen antwoord op kan geven kan ik ook geen afspraak maken.

 

Ik zie op jullie community dat medewerkers van t-Mobile bij een dergelijk voorval meteen in actie komen door contact op te nemen met het telecombedrijf die de glasvezel verbinding naar de woning hebben aangelegd om te kijken wat de status van de verbinding is: (of deze al in de woning doorgetrokken is of niet). Zo niet -wat dus ook mogelijk is ook al kun je het wel bestellen- zou het telecombedrijf alsnog een afspraak willen maken om de verbinding door te trekken. 

 

Daarom mijn vraag of jullie kunnen kijken wat de status van de verbinding is. Ik hoop u zo voldoende geantwoord te hebben.

 

Reputatie 6
Badge

Om welke woonplaats gaat het? Dan is het makkelijker om uit te zoeken wie de netwerkbeheerder is. 

Reputatie 1

Amersfoort

Reputatie 7
Badge +8

@Manuel89 Ik heb het gelijk voor je opgezocht. Zo te zien is de netwerkbeheerder op jouw adres KPN NetwerkNL. Volgens onze gegevens van de netwerkbeheerder en opleverscenario, zou er inderdaad wel al Glasvezel doorgetrokken zijn naar de woning en een Glasvezelaansluitpunt aanwezig moeten zijn. Maar als ik jou zo hoor, is dit niet het geval. Je kunt in dit geval het beste contact opnemen met de netwerkbeheerder op  088 006 37 44 (optie 2). Zij gaan over de aanleg en kunnen jou meer informatie geven over hoe dit exact op jouw adres zit en zo nodig een afspraak met je inplannen voor een Glasvezelaansluitpunt. Ik ga er vanuit dat er meer duidelijkheid is na dit belletje! 

Reputatie 1

Bedankt voor de support. Ik ben er alleen helaas nog niet verder mee geholpen. Volgens de medewerker aan de lijn kan er via T-Mobile een ticket worden aangemaakt waardoor er een afspraak gemaakt kan worden om de glasvezel aansluiting aan te leggen. KPN wil eerst officieel weten dat er geen aansluiting in mijn huis is. Dit kan niet direct worden gedaan op alleen mijn verzoek. Ik heb hun exact hetzelfde verteld als wat ik in dit topic eerder bericht genoemd heb.

Dat betekent dat ik alsnog via Guidon een afspraak moet maken om de woning door hun te laten inspecteren op een glasvezel aansluiting. Als dat inderdaad niet zo is zou volgens KPN door T-Mobile een ticket aangemaakt kunnen worden zodat KPN de aansluiting komt leggen.

Of is er nog een andere weg?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Manuel89, als het goed is heb je een link gekregen om een afspraak in te plannen met Guidion.

Als Guidion iets anders constateerd wat ze zelf niet kunnen volbrengen, wordt het doorgezet naar KPNNetwerkNL. Ik heb de link om een afspraak in te plannen voor de zekerheid ook in een privébericht naar je toegestuurd. Wil je mij op de hoogte houden hiervan? Talk soon.

Reputatie 1

Hi @Manuel89, als het goed is heb je een link gekregen om een afspraak in te plannen met Guidion.

Als Guidion iets anders constateerd wat ze zelf niet kunnen volbrengen, wordt het doorgezet naar KPNNetwerkNL. Ik heb de link om een afspraak in te plannen voor de zekerheid ook in een privébericht naar je toegestuurd. Wil je mij op de hoogte houden hiervan? Talk soon.

Goede avond,

afgelopen zondag is de monteur van Guidon langs geweest om te constateren wat ik al wist: ik heb geen mogelijkheid tot glasvezel aansluiten, omdat geen enkele optie hiervoor in mijn woning aanwezig is. De monteur heeft een ticket aangemaakt bij T-mobile en mij aangemeld bij de centrale. Hebben jullie daar al een melding van binnen gehad? Ik heb een aantal dagen gewacht, maar nog geen gehoor van jullie gehad.

Hier nog even de situatie:

Graag zou ik gebruik willen maken van jullie glasvezel abonnement, waar ik ook volgens de Postcode check toe in staat zou zijn. De enige optie is om KPN te bellen om de aansluiting in mijn woning alsnog aan te leggen, maar ik krijg hier zelf niet de rechten voor. Alleen als T-mobile hiervoor een ticket aanmaakt bij KPN kan hier werk van gemaakt worden. T-mobile wilde alleen eerst geconstateerd hebben dat ik daadwerkelijk geen optie tot aansluiten heb, door de monteur van Guidon. Dit is nu gedaan. Daarom verwacht ik nu van jullie een vervolgstap.

 

Graag wil ik jullie vriendelijk verzoeken om dit verder op te pakken zodat ik niet verder gebruik hoef te maken van nog meer dure MB aanvullers van mijn telefoon provider zodat ik via een hotspot jullie kan bereiken, het journaal kan kijken, youtube kan gebruiken of andere belangrijke en leuke dingen via internet kan doen.

 

Vriendelijk bedankt.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Manuel89, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik zie dit inderdaad terug in mijn systeem. Ik heb het direct voor je doorgezet! Je ontvangt hier nog een bericht over.

Reputatie 1

Hi @Manuel89, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik zie dit inderdaad terug in mijn systeem. Ik heb het direct voor je doorgezet! Je ontvangt hier nog een bericht over.

Bedankt Tommie voor het snelle handelen,

vandaag met KPN NetwerkNL een afspraak gemaakt op maandag 8 mei. Tussen 8 en 12 uur komen zij de glasvezel verbinding in mijn woning plaatsen. Daarna zou er alsnog een afspraak gemaakt moeten worden met Guidon neem ik aan?

Ik heb nog een andere vraag. Kan er bij de installatie van het modem en tv ook een telefoon geïnstalleerd worden ook al heb ik nog geen abonnement hiervoor aangevraagd? Wegens de lopende bestelling voor alleen internet en tv kan ik niet nu ook vast bellen aanvragen. Hier heb ik in de toekomst wellicht wel interesse in.

Nog een fijne dag verder

 

Reputatie 7
Badge +15

@Manuel89 

Guidion moet na de realisatie van het glasvezelaansluitpunt weer langskomen voor de installatie van de mediaconverter en router, op een later moment kun je zelf vast bellen activeren in je My T-Mobile account en een telefoon aansluiten op de PHONE poort met een telefoonkabel.

Reputatie 1

Hi @Manuel89, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik zie dit inderdaad terug in mijn systeem. Ik heb het direct voor je doorgezet! Je ontvangt hier nog een bericht over.

 

Inmiddels heeft KPN Netwerk NL een glasvezelaansluitpunt aangelegd. Zie bijlage.

Kunnen jullie mij een nieuwe afsprakenlink voor de monteur van Guidon doorsturen?

De medewerkers van KPN constateerden bij de eerste afspraak dat er een hoogwerker nodig was om de kabel via een goot naar mijn woonlaag te leiden. Bij de tweede afspraak hebben ze het netjes geplaatst.

figure widget

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Manuel89 fijn om te zien dat het nu geplaatst is! KPNNetwerkNL zal dit doorgeven in het systeem, zodra zij dit gedaan hebben wordt er automatisch een afsprakenlink naar je verzonden.

Reageer