Beantwoord

geen glasvezel internet en dsl afgesloten.

  • 7 November 2023
  • 8 reacties
  • 115 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Op 23 okt (nu 2 weken en 1 dag) is er een monteur langs geweest om alles aan te sluiten. Alles aangesloten maar geen glasvezel internet. Monteur vertrokken want het probleem zou bij odido liggen. Toen heb ik later nog naar de klantenservice gebeld (37 min in de wacht) dat ik wel elke keer mailtjes krijg dat ik het dsl apparatuur moet terug sturen en dat ik op glasvezel zit, terwijl het glasvezelnetwerk het helemaal niet doet.

Wat vervelend was het antwoord en ze zouden het oplossen.Maar ik kon een voucher krijgen met onbeperkt internet, daarop antwoordde ik dat ik deze niet nodig had want mijn dsl aansluiting deed het nog (had ik nooit moeten zeggen). Oke ze zouden aan de slag gaan. Ik hang op en zie het dsl lampje doven. 

Dus direct terug gebeld (weer een half uur in de wacht) want nu zat ik echt zonder internet. Dus nu wel de voucher aangenomen. En ze vonden het raar dat het dsl was afgesloten, dus de monteur zou wel aan het werk zijn om het om te zetten. 

Later in de week werd ik gebeld dat het opgelost was en dat er weer een monteur zou langskomen. Dus monteur ingepland en deze keer heeft hij van alles geprobeerd maar nog steeds geen internet. 

Weer klantenservice gebeld (nu maar 20min in de wacht) om verhaal te halen en te vragen of ze dsl weer aansluiten, maar dit zou niet kunnen. Eenmaal gedeactiveerd is dit niet mogelijk om dit terug te draaien werd er verteld (rare gang van zaken)

Nu ruim 2 week later zit ik nog steeds zonder 1e levensbehoefte van tegenwoordig. Een hotspot werkt gewoon weg niet voor thuis.

Wanneer wordt dit nou eens opgelost!?

Ohja op de mediaconverter branden de lampjes power, pon, data en alarm is uit. Op de T56 branden alle lampjes groen behalve het internet bolletje die is rood 

icon

Beste antwoord door RoyLe 9 November 2023, 22:20

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RoyLe 

Knippert het PON lampje toevallig? Als de internetkabel naar de WAN poort van de T56 gaat dan zou het moeten werken.

Alle lampjes branden continu, er knippert er geen 1. 

Reputatie 7
Badge +15

@RoyLe 

Dan is er wel een verbinding met de splitter maar misschien is het abonnement niet actief of je ontvangt een verkeerd signaal (kruising).

Ik neem aan dat het abonnement wel actief is, maar dat kan ik niet zien.

En het signaal of dat goed is kan ik ook niet achter komen. 

Wel even de gedachte gehad dat ze  misschien de verkeerde converter hadden geleverd. Dat ik een aon lijn had. Maar ze hebben al 3 keer het serienummer gevraagd en dat scheen goed te zijn

Reputatie 7
Badge +5

Hi @RoyLe, ik zie gelijk dat we aan deze kant al voor je bezig zijn. Zou je mij het ONT serienummer willen sturen? Deze willen ze voor de zekerheid controleren. Alvast bedankt!

Serienummer heb ik al 3 keer doorgeven en nu net weer aan de klantenservice.

En ook net gebeld dat nu na 2,5 week het zou werken.

Helaas nog steeds geen internet.

Gisteren nog een paar keer gebeld (weer lang wachten en 2 keer de verbinding verbroken) uitgelegd dat ik met deltanetwerk had gebeld. En dat hier werd gezegd dat odido het adres nog niet had geclaimd. En dat dit moest gebeuren. 

Maar goed ze gingen met spoed aan de slag en ik zou de dag erna internet hebben. (Anders zou ik het na een paar dagen hebben van Ziggo, was er helemaal klaar mee).

Maar goed volgende dag had ik na 2,5week weer internet.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @RoyLe, bedankt voor deze update! Het is momenteel drukker dan normaal, vandaar dat je op mijn reactie hebt moeten wachten. Sorry! Ik ben wel heel erg blij om te lezen dat je inmiddels online bent. Het onderzoek zal aan deze kant nog worden afgerond en dan gaat jouw abonnement officieel in. Excuus voor het wachten wat je hebt moeten doen, ik wil graag helemaal opnieuw starten. Heb je in de toekomst vragen, dan weet je mij te vinden! 

Reageer