Geen internet door te hoge demping

  • 5 October 2023
  • 5 reacties
  • 123 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Met hoge verwachtingen van de glasvezel overgestapt naar T-mobile.
Overstap gepland voor 23-08: Guidion monteur installeert Modem in meterkast buiten a 70 euro.
Internet doet het echter niet. Overstap is uitgesteld, bezoek KPN monteur aangevraagd.
31-08: KPN monteur is geweest, internet doet het. Voor installatie wifipunt/ tv box moet Guidion monteur terugkomen.
6- 09: Ik word gebeld door Odido: heb ik wel internet? Want zij zien bij meting een hoge demping wat zou duiden op een probleem met de glasvezel en er dan geen internet is. Uitgelegd dat het wifi prima functioneert en dat we alleen nog wachten op de aansluiting van de tvbox/ wifipunt.
Kort na het telefoongesprek is de internetverbinding weg!!
Gebeld en monteur van Guidion zal ernaar kijken en de rest aansluiten. Ik krijg code voor maken mobiele hotspot als tussenoplossing.
8-09: Monteur Guidion komt, meet geen internet, kan het niet verhelpen en dus ook geen wifipunt/ tv box aansluiten. Geeft uitleg hoe dit zelf te doen als de verbinding hersteld is en geeft door aan Odido om internet te herstellen.
9-09 : Het internet doet het weer. Zelf het wifipunt en tv box aangesloten.
2-10: Internet is weer weg! Als ik bel met Odido zegt de medewerker weer dat er een te hoge demping is en dat er dus iets stuk zou zijn/ geen internet etc. waardoor er een monteur zou moeten komen. Uitgelegd dat dit al eerder is gezegd en dat het toen gewoon door de back office opgelost is zonder monteur, dat zij volgens mij iets uitzetten?
3-10 Het internet doet het weer. Wel moet het wifipunt/ tv kastje weer gerest worden.
4-10: Het internet is weer weg!! Opnieuw code gehad voor mobiele hotspot als tussenoplossing. Tv kijken via laptop, maar dit is ook een crime. Beeld blijft continu hangen. En bij terugkijken spoelt hij terug naar in het programma en moet ik opnieuw verplicht de eerdere reclameblokken weer kijken.
Het probleem is weer doorgezet naar de back office.
Vraag: Wat is er nou steeds aan de hand?? Volgens mij wordt er gewoon steeds iets uitgezet in de back office omdat men bij de meting iets fouts lijkt te meten?
Wat is de verklaring voor het verhaal van de hoge demping en hoe kan ervoor gezorgd worden dat de internet aansluiting gewoon stabiel blijft?
Tot op heden word ik niet vrolijk van de overstap en krijg ook zeker niet wat ik volgens het contract zou moeten krijgen. Ben 70 euro armer door de verplichte aansluiting in de meterkast maar ervaar tot op heden absoluut geen voordeel van glasvezel!


 

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hi @Lencia, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit is natuurlijk geen soepel begin. Ik ben meteen voor je gaan kijken maar ik kan de oorzaak niet vinden. Wel staat er al een ticket voor je open en onze techneuten gaan er alles aan doen om je zo snel mogelijk weer online te krijgen. Als dit opgelost is kan ik waarschijnlijk de oorzaak zien. Wil je mij op de hoogte houden van het proces? Dan kan ik het voor je volgen en hopelijk meer duidelijkheid geven! 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Lencia, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit is natuurlijk geen soepel begin. Ik ben meteen voor je gaan kijken maar ik kan de oorzaak niet vinden. Wel staat er al een ticket voor je open en onze techneuten gaan er alles aan doen om je zo snel mogelijk weer online te krijgen. Als dit opgelost is kan ik waarschijnlijk de oorzaak zien. Wil je mij op de hoogte houden van het proces? Dan kan ik het voor je volgen en hopelijk meer duidelijkheid geven! 

Hi @Tommie van Odido ,

Gisteren heb ik gebeld met Odido, toen werd gezegd dat de techneuten ermee bezig waren en het zou worden doorgezet naar KPN, omdat er iets zou zijn dat verstoring in de wijkcentrale zou geven waardoor onze verbinding er wordt uit gegooid? Het oplossen zou wel even in beslag gaan nemen.
Maar ik kom er net achter dat de verbinding er nu weer is.
Kun jij dan nu de oorzaak zien? En ook zien of het nu blijvend opgelost is?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Lencia, bedankt voor je update.

Ik ben meteen voor je gaan kijken, echter is er nog geen update over de stoorzender. Het lijkt nog niet helemaal opgelost te zijn, dit zie ik ook terug op mijn lijnmeting. Je geeft aan wel online te zijn? Heb je toevallig een eigen router aangesloten of onze Zyxel?

Hi @Lencia, bedankt voor je update.

Ik ben meteen voor je gaan kijken, echter is er nog geen update over de stoorzender. Het lijkt nog niet helemaal opgelost te zijn, dit zie ik ook terug op mijn lijnmeting. Je geeft aan wel online te zijn? Heb je toevallig een eigen router aangesloten of onze Zyxel?

Goedemorgen @Tommie van Odido ,
Dat is een terugkerende vraag bij Odido, maar ik heb alleen maar apparatuur aangesloten die door jullie is verstrekt. Dus idd de Zyxel.

Reputatie 7
Badge +9

@Lencia dan ben ik bang dat het nog niet volledig opgelost is omdat de lijnmeting nog niet alle informatie toont. Ik ga er vanuit dat ze het snel zullen oplossen!

Reageer