Beantwoord

Geen internet (DSL) na overstappen Tele2 naar Odido

  • 22 February 2024
  • 10 reacties
  • 104 Bekeken

Vandaag (22 februari 2024) zou ik overstappen van Tele2 naar Odido en zou mijn nieuwe abonnement ingaan. Terwijl mijn zoon lekker Netflix aan het kijken was viel opeens het Internet uit en kreeg ik een sms van Odido dat ik mijn nieuwe modem (zyxel T-54) kon aansluiten. Dus meteen aan de slag, nieuw modem aangesloten maar helaas geen internet.

Meteen de klantenservice gebeld dat internet het niet deed na de nieuwe aansluiting. De medewerker snapte er niks van en vroeg of ik de kabel wel in het blauwe poortje had gestopt. Ik legde hem uit dat het mij niet verstandig lijkt om een dsl kabel in een wan poort te stoppen waarna hij tot de conclusie kwam dat mijn dsl kabel kapot moet zijn en wilde een monteur sturen. Ik legde hem uit dat alles het prima deed totdat ik een sms van hun kreeg en het onmogelijk is dat opeens de kabel kapot kan zijn. Ik kreeg alleen maar vraagtekens door de telefoon waardoor ik mij afvroeg of deze medewerker er wel verstand van had.

Na opgehangen te hebben belde ik nog een keer, dit keer een dame met iets meer kennis in huis maar ook zij kan het probleem niet herleiden. Ze heeft het nu doorgestuurd naar de technische dienst waar ik misschien wel 3 dagen op moet wachten. Na wat rond gezocht te hebben op vergelijkbare problemen vraag ik me af hoe lang dit gaat duren en waarom soort gelijke problemen kennelijk niet bekend zijn bij alle medewerkers. Ik bof dat ik geen leek ben op het gebied van IT anders had de eerste medewerker mij een dsl kabel in een wan poort laten stoppen. Ondertussen zit ik zonder internet terwijl ik dat hard nodig heb voor mijn werk. Ik hoop in ieder geval dat het snel opgelost word.

icon

Beste antwoord door Waqqas 22 February 2024, 17:39

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @V.Vogel 

Is je modem op het KPN ISRA punt aangesloten waar ook de binnenkomende kabel op is aangesloten of loopt de aansluiting via een 2de aansluitpunt bijvoorbeeld?

Kun je eens wat foto's toevoegen van de aansluitpunt(en) die je in huis hebt? Het is mogelijk dat het signaal op de 2de aderpaar staat.

Hallo @Waqqas ,

Het modem is aangesloten op het ISRA punt van KPN, deze loopt van de straat naar boven in onze kast. Daar zat het Tele2 modem ook op.

Dit is eigenlijk het enige punt wat ik gevonden heb.

 

Reputatie 7
Badge +15

@V.Vogel 

Welke kabel komt je woning binnen en welke kabel gaat naar het modem? Gaat deze kabel direct in de DSL poort van je modem?

@Waqqas 

Ik vermoed dat hij vanaf dit punt naar het modem gaat, komt van onder binnen en loopt door de muur naar het modem. De overige 2 kabels lopen door naar de bovenste buren

Voorheen ook goed signaal tot de wissel, Tele2 viel uit en ik kreeg een sms van Odido dat ik mijn modem kon instaleren. :)

Reputatie 7
Badge +15

@V.Vogel

Is de kabel die aan de bovenkant van dat doosje is aangesloten nu aangesloten op de Zyxel-T54? Sluit aan de onderkant van dat doosje rood eens aan op de plaats van geel en blauw op de plaats van groen.

Geel en groen horen dan niet aangesloten te zijn.

De verbinding zou vandaag vóór 18:00 actief moeten zijn.

@Waqqas dat ga ik morgen even uitproberen, bedankt voor het meedenken!

@V.Vogel

Is de kabel die aan de bovenkant van dat doosje is aangesloten nu aangesloten op de Zyxel-T54? Sluit aan de onderkant van dat doosje rood eens aan op de plaats van geel en blauw op de plaats van groen.

Geel en groen horen dan niet aangesloten te zijn.

De verbinding zou vandaag vóór 18:00 actief moeten zijn.

@Waqqas Goedemorgen,

Zojuist uitgeprobeerd om de rode en de blauwe onder aan te sluiten. Helaas met hetzelfde resultaat.

Reputatie 7
Badge +15

@V.Vogel 

Omdat de Zyxel op beide aderparen rood & blauw en geel & groen niet werkt is het beter om een monteur te laten komen.

@Waqqas misschien verstandig, echter blijf ik het vreemd vinden dat er voorheen niks aan de hand was tot de switch van Tele2 naar Odido maar goed in ieder geval bedankt!

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @V.Vogel, super leuk dat je voor ons gekozen hebt! 😊 Ik zie dat er inmiddels al een monteur is aangestuurd. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Reageer