Beantwoord

Geen internet na te vroege migratie (PON knippert)

  • 1 December 2021
  • 17 reacties
  • 352 Bekeken

Ik zou 5 januari 2022 overstappen van XS4ALL (glasvezel) naar T-mobile Thuis (glasvezel). 

T-mobile is zo pro-actief geweest om eergisteren (29-nov 18:40u) al de glasvezel lijn te migreren. Daarmee is mijn XS4ALL verbinding uitgevallen, en zit ik momenteel zonder internet, zonder installatiepakket en zonder monteur.

Ik heb inmiddels al 2 werkdagen verknald aan het bellen met de klantenservice van XS4ALL en T-Mobile (er is zelfs ook al een monteur van KPN langsgeweest, omdat XS4ALL eerst dacht dat het aan hun lag..) Klantenservice van T-Mobile kan me niet helpen en geven aan dat het bij “het overstapteam” ligt. Zij gaan mij binnenkort  bellen, zonder toezegging van tijdstip/termijn.

Eigen modem

Ik heb meermaals aangegeven dat ik zelf alle apparatuur thuis heb (Ubiquiti USG als modem) en ik heb nog de media converter (zoals ik gebruikte bij XS4ALL) in eigen bezit. Modem heb ik netjes ingesteld op VLAN300 en DHCP. Echter kan niemand me vertellen bij T-Mobile of het op basis daarvan gewoon zou moeten werken. Het PON-lampje op de media converter knippert.

Kan iemand me alsjeblieft vertellen of T-Mobile dit gewoon kan fixen door simpelweg mijn media converter/modem te allow’en/activeren?

Overstapteam / Annuleren

Ik heb de klantenservice aangegeven dat als ik voor 12:00 uur niemand van T-Mobile gesproken heb, die me kan vertellen wat nu precies het probleem is en wat we gaan doen om het op te lossen, ik gebruik zal maken van mijn herroepingsrecht. Het is echt waardeloos hoe T-mobile je bestaande internetverbinding om zeep helpt, en vervolgens geen oplossing biedt.

 

Is er hier iemand die ervaring heeft met eigen apparatuur i.r.t. T-mobile thuis? Ik gebruik nu dus de Nokia media converter (zwart vierkant kastje), waarop het PON lampje groen knippert.

Dankjulliewel!

icon

Beste antwoord door Boris 1 December 2021, 11:05

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

17 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @sgab ,

Dit is niet zoals het hoort te gaan. Heb je berichtje onder de aandacht gebracht van de moderators. Zodra zij tijd hebben reageren ze hier vanzelf. Ik weet dat dit niet het antwoord is waar je op hoopte,maar weet dat er dan wel aan gewerkt wordt.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @sgab 

Heb je een aanvraag op ODF gedaan met een snelheid van 1Gbps of een aanvraag op WBA dus een maximum van 100 Mbps?

Bij ODF gaat je verbinding niet werken zonder de Huawei ONT die T-Mobile levert.

Op WBA zou je een XGS-PON converter kunnen ontvangen waardoor de Nokia niet werkt of als het G-PON is dan werkt je huidige Nokia maar zou er nog wat niet goed staan aan de kant van T-Mobile.

Eerst zal het Zyxel-T50 modem eventjes aangesloten moeten worden en daarna kan je je eigen apparatuur aansluiten zodat de verbinding ook online is bij T-Mobile.

@Waqqas Ik heb een 50Mbit lijn aangevraagd, en volgens mij zit ik op G-PON inderdaad. 

@soepkip67 Thanks. Kan je bovenstaande info alvast doorgeven? Misschien bespoedigt dat het proces.

Reputatie 7
Badge +15

@sgab 

En er was maximaal 100 Mbps beschikbaar dus je huidige converter zou moeten werken?

Eigen apparatuur kan je aansluiten maar eerst dient het Zyxel modem even aangesloten te zijn voor de administratie.

@Waqqas Dat modem ligt dus nog ergens in een vrachtwagen tussen T-Mobile en PostNL. Hoe kunnen we dit omzeilen?

Reputatie 7
Badge +15

@sgab 

Je eigen apparatuur even aansluiten zodra de verbinding werkt zou wel kunnen denk ik en wanneer je de Zyxel hebt dan laat je die even aangesloten.

@Waqqas Ik heb op dit moment dus alles netjes aangesloten zoals het zou moeten werken. Ook al zaken meerdere een reset gegeven, maar PON knippert nog steeds en ik krijg geen DHCP-lease op m'n modem.

Reputatie 7
Badge +15

@sgab 

Er lijkt nog wat bij T-Mobile gedaan te moeten worden, anders zou PON steady groen zijn als alles goed was.

@Waqqas Thanks. Maak dat de klantenservice maar wijs. Ik krijg daar nu al van 4 personen te horen dat “alles al helemaal opgeleverd en afgerond is”...

Reputatie 7
Badge +7

 

@soepkip67 Thanks. Kan je bovenstaande info alvast doorgeven? Misschien bespoedigt dat het proces.

De moderator kijkt ook altijd eerst naar je vraag en leest dit topic ook door en daarna helpen ze je verder.

Heb je de overstap service gebruikt of heb je het zelf geregeld? Heb je ook al een definitieve aansluitdatum ontvangen? Als je deze ontvangen hebt per brief / mail, daarin kun je lezen hoe je een T-Mobile Thuis account maakt. Hier kun je dan ook weer informatie vinden over de status van je abonnement.In deze brief staat ook je klantnummer, als je dit hebt, wil je dat in je profiel zetten? Dit kunnen alleen jij en de een moderator zien.

@soepkip67 Ik heb net mijn klantnummer toegevoegd in mijn profiel. Ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice. Aansluitdatum is 5 januari 2022 (dan staat ook de monteurafspraak bij Guidion), maar dat is dus helemaal in de soep gelopen...

Reputatie 7

Hi @sgab ,

Dank je wel voor je bericht en welkom bij de Community en niet te vergeten T-Mobile Thuis! Ik geef je graag meer duidelijkheid over de situatie zodat jij weet waar je aan toe bent en om ervoor te zorgen dat jij straks zo snel mogelijk een werkende verbinding hebt. 

Supermooi dat jij je eigen modem wilt gebruiken. Om dit te kunnen doen, dient echter wel eerst de verbinding te worden geactiveerd en geregistreerd met het modem van T-Mobile. Alleen deze kunnen we namelijk uitlezen en je zodanig als online herkennen. Om dit proces zo makkelijk mogelijk te maken en om ervoor te zorgen dat de verbinding ook administratief kan worden geactiveerd, is er bij een Glasvezelverbinding van Thuis altijd een monteur van Guidion nodig om de installatie te voltooien. Om ervoor te zorgen dat er een afspraak kan worden gemaakt, hebben we op 25 november een SMS en e-mail met je gedeeld om digitaal een afspraak in te plannen. Ik zie dat deze afspraak nog niet is gemaakt. Ik raad aan om te bellen met Guidion om alsnog ervoor te zorgen dat de monteur de installatie bij jou kan volbrengen. Je kan hen bereiken via 088 - 200 0151. Alleen zodanig is het mogelijk om de lijn volledig te activeren.

Dat jij deze informatie nog niet hebt gekregen, is spijtig te noemen en wil ik ook graag mijn excuses voor aanbieden. Ik hoop je via deze weg van meer duidelijkheid te hebben voorzien en we je binnenkort mogen begroeten op de snelwegen van ons Glasvezelnetwerk. Als je vragen hebt, laat het vooral weten. Wij zitten hier voor je klaar! 

Reputatie 7
Badge +7

Edit: zie bericht hierboven, was gelijktijdig.

 

Hallo @sgab ,

Bedankt dat je het nummer ingevuld hebt, nu is het even geduld hebben totdat de moderator tijd heeft en reageert.

@Boris Je informatie klopt niet: Ik heb wel een afspraak met Guidion, namelijk op 5 januari tussen 14:00 en 16:00 uur. Daarnaast heb ik Guidion al gebeld vanochtend om de afspraak te vervroegen. Het antwoord wat ik kreeg: “We kunnen de afspraak niet vervroegen, want ik zie dat uw verbinding pas 5 januari actief wordt”. 

Jammer dat jouw berichtje als antwoord wordt aangemerkt, want dat is het niet. Waarom voelen jullie je niet verantwoordelijk voor het oplossen van mijn probleem? Jullie knikkeren me zonder aankondiging van mijn bestaande glasvezelabonnement af, en vervolgens kan ik zitten wachten tot er een postbode met een installatiepakket komt en kan ik het zelf gaan regelen.

Zoals ik aangaf: Ik wil voor 12:00 uur een geactiveerde verbinding (zeker als het alleen maar iets administratiefs is), anders ga ik de boel annuleren.

@Boris : Ik krijg nu een e-mail dat mijn afspraak met Guidion is geannuleerd. Weet jij hier meer over?

Blijft toch wel verbazend dat ik nu helemaal geen update meer ontvang vanuit T-Mobile, terwijl eerder me nog is toegezegd dat het “overstapteam” met me contact zou zoeken en tevens ik vandaag een track&trace zou ontvangen van het installatiepakket. Het enige wat is gebeurd, is dat mijn Guidion afspraak is geannuleerd (zonder toelichting of opgaaf van reden...)

Inmiddels alweer 10 minuten in de wacht voor de klantenservice….

Reputatie 7

Hi @sgab, ik wil je graag laten weten dat ik op het onderstaande topic heb gereageerd! Spreek ik jou daar verder? Zo loopt de communicatie niet door elkaar en kan ik je het snelste helpen! 💪