Beantwoord

Geen internet, van Tweak --> Odido

  • 20 December 2023
  • 2 reacties
  • 95 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Beste community,


Als Tweak glas klant moest ik worden omgezet naar Odido, na wat maandjes wachten na tekenen kwam dan toch de oplevering. Ik kreeg een mail van Guidion om een installatie afspraak in te plannen, die heb ik ingesteld op 13 december.


De monteur was er netjes op 13 december, modem aangesloten, maar nog geen Odido internet, nog wel Tweak. De patchdatum stond blijkbaar op 19 december! Ik had de afspraak nooit kunnen maken, foutje van het systeem. Monteur heeft alles achtergelaten, ik moest zelf op 19 december het glasdraadje aansluiten en daarmee zou het goedkomen.

Gisteren had ik inderdaad geen Tweak internet meer, dus omprikken maar. Alles netjes aangesloten, het Huawei kastje brand netjes 3 led's geel (power, 1G en PON), LOS is uit. Echter het modem bleef een rood wereldbolletje geven, geen internet. Na een uur gewacht te hebben ben ik toch maar gaan zoeken.

Vervolgens van alles gedaan om het werkend te krijgen, in het modem alle instellingen en wizzards nog eens gedaan. Modem reset, OMT reset, andere glaspoort op de E-fiber aansluiting. Fritz Tweak modem ingesteld met Odido/T-mobile settings, helaas.. het probleem zit echt centraal.

Op 19 december Odido gebeld, die gaven aan dat alles er goed uit zag qua patch, maar gek genoeg geen internet. Er moest een monteur voor ingepland worden, ik heb hier vandaag, 20 december nog geen uitnodiging voor gehad.

Heel zuur dit, huis zonder internet. Kan de patch verkeerd uitgevoerd zijn?

Ik heb wel een vouchercode gehad voor onbeperkt internet mobiel, ik heb alleen geen Oidodo of Ben mobiel, kortom vanmiddag naar de winkel voor een prepaid kaart en het daar maar op activeren (schijnt te kunnen). 

Vriendelijke groet, Ivo

ps; dit verhaal lijkt sprekend op dit topic: Oplevering lukte niet, met als gevolg dat er nu helemaal geen verbinding is ondanks overstapservice | Odido community

icon

Beste antwoord door ivo86 21 December 2023, 09:10

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ivo86, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat er een ticket doorgezet is naar onze Back Office om een monteur aan te sturen. Echter op mijn lijnmeting ziet het er wel uit alsof je online moet zijn? Ook zie ik twee apparaten bekabeld aangesloten die online zijn. Ben je inmiddels weer online?

Hi @ivo86, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat er een ticket doorgezet is naar onze Back Office om een monteur aan te sturen. Echter op mijn lijnmeting ziet het er wel uit alsof je online moet zijn? Ook zie ik twee apparaten bekabeld aangesloten die online zijn. Ben je inmiddels weer online?

 

Hi Tommie,

Dank voor het nachecken, dat gaf mij gistermiddag goede hoop.

Gisteravond laat gecheckt(was laat thuis), en inderdaad alles werkt.🥳 Ik ben online.

Of iemand achter de schermen iets gefixt heeft gisteren of iets anders, maar ik ben heel blij. Snel internet!

De melding mag gesloten worden.

Vriendelijke groet, Ivo

Reageer