Geen licht op kabel

  • 7 December 2023
  • 12 reacties
  • 162 Bekeken

  • is nieuwsgierig
  • 4 reacties

Goedemorgen,

 

Afgelopen dinsdag heeft Gidion de modem en kastje aangesloten.

Tijdens de aansluiting was al gelijk duidelijk dat er geen licht op de glasvezelkabel zat.

Ik zit op de kabel van Delta geplugd.

Enige idee hoe lang het gaat duren voordat dit geactiveerd gaat worden.

 

 

Tommie van Odido 4 maanden geleden

Hi @BP63, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik zie dat de monteur het ticket goed heeft doorgezet. We hanteren een standaard verwerkingstijd van vijf werkdagen hiervoor. Onze techneuten zullen het gaan onderzoeken en de juiste aansturing geven om dit op te lossen. Zodra er meer informatie over is wordt er contact met je opgezocht.

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @BP63, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik zie dat de monteur het ticket goed heeft doorgezet. We hanteren een standaard verwerkingstijd van vijf werkdagen hiervoor. Onze techneuten zullen het gaan onderzoeken en de juiste aansturing geven om dit op te lossen. Zodra er meer informatie over is wordt er contact met je opgezocht.

Hee Tommie,

Bedankt voor je reactie en we wachten maar af.

Maar had het niet handiger geweest als er al licht op stond voordat de monteur langs kwam.

Want stel het werkt na activatie nog niet dan moet hij weer terug komen omdat hij het niet heeft

kunnen testen.

Lijkt mij verspilde tijd/

 

Reputatie 7
Badge +9

Dat kunnen we jammer genoeg niet voor de tijd zien @BP63. Als dit zo was kunnen we dit inderdaad voorkomen! 

Dat kunnen we jammer genoeg niet voor de tijd zien @BP63. Als dit zo was kunnen we dit inderdaad voorkomen! 

Dat lijkt me een proces-probleem. Bij eerste installatie poging wordt toch het kastje (ONT) aangesloten op de glasvezel en wordt er aan de odido kant het signaal gepatcht. Dat die dan bij het ODF deel fout gepatched zit resulteert dan in geen signaal. Maar zodra die aan de ODF kant gepatched wordt zou er direct signaal moeten zijn bij de klant. Dus er kan toch even simpel een belletje naar de klant gedaan worden om de lampjes te checken? 

En als de monteur de boel goed aangesloten heeft zou de verbinding direct moeten werken, wellicht dat de monteur dan nog ff langs kan komen om de speed testjes te doen etc maar dan weet je iedergeval dat het de laatste bezoek is. 

Bedankt Marco282

Maar wat ik eigenlijk bedoel is, Odido weet wanneer de monteur bij mij langs komt om de modem te instaleren. Dan kan er toch voor die datum een melding naar de glasvezel exploitant(in mijn geval Delta) gedaan worden met verzoek om in de centrale de ODF gepatched in orde te brengen????

Dan hoeft de monter maar 1x te komen. want tsja voor je het weet ben je zo weken verder daar de afspraken niet dagelijks gepland kunnen worden.

 

Bedankt Marco282

Maar wat ik eigenlijk bedoel is, Odido weet wanneer de monteur bij mij langs komt om de modem te instaleren. Dan kan er toch voor die datum een melding naar de glasvezel exploitant(in mijn geval Delta) gedaan worden met verzoek om in de centrale de ODF gepatched in orde te brengen????

Dan hoeft de monter maar 1x te komen. want tsja voor je het weet ben je zo weken verder daar de afspraken niet dagelijks gepland kunnen worden.

 

Als ik het goed begrijp gebeurt dat ook normaal gesproken ook. Alleen dit gaat fout op het moment dat jij niet op de poort zit waar in hun systeem staat waar je op zit. En als dit fout zit aan de KPN-netwerkkant mag Odido niks aanraken. Dit is niet iets wat hun vooraf kunnen zien. 

goedemiddag,

Ik ben hopeloos en heb dus nu maar een account aangemaakt. 

Ik wacht al sinds september op een werkende glasvezel.

nadat eindelijk de kabel lag bleek bij 1e bezoek monteur dat we zogenaamd gekruisd waren.

De afspraak daarna was het oplost en kon de monteur komen om de router aan te sluiten. Toen deze kwam was het licht signaal weer weg en nu hoor ik niks meer sinds eind oktober. Help!!!

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @pankerman, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik heb meteen een navraag gedaan bij mijn collega's van de technische dienst. Zodra ik meer informatie heb, zul je het meteen van me horen! Groetjes, Ishana

Hi @BP63, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik zie dat de monteur het ticket goed heeft doorgezet. We hanteren een standaard verwerkingstijd van vijf werkdagen hiervoor. Onze techneuten zullen het gaan onderzoeken en de juiste aansturing geven om dit op te lossen. Zodra er meer informatie over is wordt er contact met je opgezocht.

Hoi Tommie,

We zijn nu een week verder en nog steeds geen licht op de kabel. Contact op genomen met Odido en die gaven aan geduld te hebben omdat ze er verder niets aan kunnen doen???????. Dan maar even Delta gebeld en hun geven aan geen opdracht te hebben gekregen om de verbinding te realiseren. Is dit een probleem van miscommunicatie of heeft Odido hun zaakjes niet op orde??. Ik had gehoopt dat na het lezen van zoveel klachten hierover dat dit mij niet zou overkomen. Maar had het dus goed mis. Daar ik volgens het contract een 14 dagen bedenk tijd heb zou ik dan ook graag willen dat je voor mij kosteloos het contract ontbindt daar het vertrouwen nu al is geschaad. Want wie weet wat ik nog voor meer ellende kan verwachten mocht het onverhoopt lukken mij aan te kunnen sluiten. Hoor graag van je

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @BP63, ik zie dat het inderdaad nog niet opgepakt is, erg vreemd. Zal ik het opnieuw doorzetten of moet ik het contract voor je opzeggen?  

Hoi Tommie, 

Ik wil dan het contract kostenloos opzeggen en verneem dan graag hoe de modem retour moet worden verstuurd. Jammer dat het niet gelukt is. Moet ik bij mijn nog bestaande provider aangeven dat de opzegging niet door gaat of doen jullie dat.

Verneem graag van je. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @BP63, ik heb je bestelling geannuleerd. Je dient zelf je huidige provider op de hoogte te brengen van de situatie. Veel succes bij je huidige provider! 

Reageer