Beantwoord

Geen optie meer voor Glasvezel

  • 16 December 2022
  • 8 reacties
  • 147 Bekeken

Reputatie 1

Had tot voor kort de optie om glasvezel internet af te sluiten op mijn adres, maar na vandaag het te willen doen op de website blijkt dat de optie niet meer mogelijk is.

De opleverdatum zou 13-01-2023 zijn op mijn adres.

Graag dat een van de moderators mij zou verder kunnen helpen met dit probleem.

 

icon

Beste antwoord door eric 18 December 2022, 09:26

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Mobell, ik heb meteen meegekeken! Ik zie dat de mogelijkheid tot glasvezel er op jouw adres inderdaad niet meer is. In verband met de complexiteit en bijbehorende kosten, is het voor ons niet mogelijk om vezel aan te bieden. Dit kan altijd veranderen in de toekomst, je kan de postcodechecker om de zoveel tijd zeker in de gaten houden. In ieder geval ontzettend bedankt voor de interesse!

Reputatie 1

@Cheyenne ja best vreemd want ze zijn hier al aan het graven in de wijk en dr is ook zo een nieuw huisje neergezet waar ze allemaal glasvezel kabels naast aan het graven waren en een brief ontvangen van T-Mobile dat er binnenkort glasvezel aangelegd wordt.

Ook op de website van Open Dutch Fiber staat er dat ze bij ons komen in Januari 2023.

Zou wel echt jammer zijn dat ze de hele wijk gaan verglazen en onze flats overslaan.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Mobell, ik heb meteen meegekeken! Ik zie dat de mogelijkheid tot glasvezel er op jouw adres inderdaad niet meer is. In verband met de complexiteit en bijbehorende kosten, is het voor ons niet mogelijk om vezel aan te bieden. Dit kan altijd veranderen in de toekomst, je kan de postcodechecker om de zoveel tijd zeker in de gaten houden. In ieder geval ontzettend bedankt voor de interesse!

 

Je ziet,  ook op dit forum,  dat in appartementen complexen het aanleggen van glasvezel vaak vastloopt op het in het complex bij elke woning krijgen.  Soms is dat vanwege een onmogelijke kabelroute maar vaker omdat de VVE geen toestemming geeft of eisen stelt, die kostbaar kunnen zijn. Dan vervalt dat complex uit de planning en dus uit de postcode checker. Voor de rest van de wijk gaat het project dan wel door.

Mocht de VVE uiteindelijk wel toestemming gegeven of een minder duur traject accepteren,  dan zou het kunnen dat het complex terug in de postcode checker komt. Die is altijd leidend.

Reputatie 1

@Cheyenne dat lijkt me sterk hebben al gootjes aan de balkonzijde, en in de meterkasten wordt er ook gewerkt om nieuwe leidingen aan te leggen en KPN heeft ook al glasvezel rollen liggen aan de achterzijde van de flat

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mobell, ondanks de aanleg in jouw wijk, is er voor ons momenteel geen optie tot Glasvezel mogelijk. Het kan zijn dat dit weer wijzigt zodra KPN en/of Open Dutch de vezel vrijgeven voor aansluiting via T-Mobile. In de tussentijd wil ik je net als Cheyenne adviseren om de Postcodecheck in de gaten te blijven houden: Alle pakketten | T-Mobile.

Reputatie 1

@Jason @Cheyenne 

Hebben vandaag een brief van T-mobile ontvangen over de aanleg van glasvezel en vandaag Open Dutch Fiber gebeld die zeiden dat ze daar binnenkort mee gaan beginnen bij ons id straat en dat er binnenkort iemand langskomt. 

Reputatie 7
Badge +14

Top. Zodra de mogelijkheid er weer is om een glasvezel abonnement af te sluiten zul je dat dus als eerste in de postcode checker zien.

Reputatie 7

Hi @Mobell, wat een top nieuws! 😁 Merci voor het melden. Ik sluit me helemaal aan bij @eric

Reageer