Beantwoord

Geen Pon ontvangen, geen internet, geen oplossing

  • 6 November 2023
  • 10 reacties
  • 188 Bekeken

Dag allemaal, ik ben net overgestapt van KPN naar Odido. Om meerdere redenen, maar één belangrijke was dat het PON-kastje van KPN niet goed werkt, en de service bij KPN erg slecht was (vond ik toen).

Aangemeld als nieuwe glasvezelklant bij Odido, mede omdat mijn vrouw en ik allebei ook ons mobiele abonnement hier hebben. In het pakket zat echter alleen een modem (wist ik niet, ik heb netjes gewacht tot de monteur van Guidion er was). Dit is door Odido verkeerd verstuurd. 

Bij de installatie op vrijdag 27 oktober bleek dus dat het geheel niet ging werken en ik bij Odido achter zo'n nieuwe PON aanmoest. Direct gebeld en het zou natuurlijk meteen geregeld worden.

Maandag 30 oktober weer gebeld voor een update. De adviseur van de klantenservice checkte het: ja hoor, hij is verstuurd. U hoort altijd binnen drie werkdagen verder.

Niet dus.

Vanochtend heb ik weer gebeld, maar nu is ‘ie écht besteld hoor meneer! Hij komt eraan! 

Inmiddels begin ik wel flinke spijt te krijgen van de overstap. Als iemand in deze community nog een shortcut weet om in contact te komen met Odido (wellicht is dit 'm wel)? De chat is waardeloos en weer in de wacht staan bij de klantenservice om vervolgens m'n volledige NAW-gegevens tegen een computer te vertellen heb ik niet zo'n zin in.

Kijk er wel naar uit om gewoon internet te hebben thuis. Ik heb 'm met de oude PON nu half aan de praat maar het werkt voor geen meter. 

icon

Beste antwoord door Johrick van Odido 7 November 2023, 11:33

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bart Schuurman 

Heb je op dit moment een zwarte Genexis ONT met de lampjes power, connection en alarm? Die hoor je te behouden en je krijgt dan alleen een router die je moet aansluiten.

Misschien kan hij vervangen worden.

Hallo @Bart Schuurman 

Heb je op dit moment een zwarte Genexis ONT met de lampjes power, connection en alarm? Die hoor je te behouden en je krijgt dan alleen een router die je moet aansluiten.

Misschien kan hij vervangen worden.

Hoi Waqqas, bedankt voor je antwoord. Er staat ‘XGS-PON’ op, wel drie lampjes inderdaad. Maar dat ding werkt (ook tijdens KPN) niet goed. 

Los daarvan heeft Odido toegezegd dat ik inderdaad een nieuwe nodig heb en dat de verzending niet goed is gegaan: hij had gewoon vervangen moeten worden, maar zat dus niet in het installatiepakket.

Na drie keer bellen is nu voor de derde keer toegezegd dat ‘ie verzonden is, maar ik ben het vertrouwen in die beloftes wel een beetje kwijt.

 

Als klopt wat jij zegt, dan hadden ze dat op 27 oktober ook kunnen zeggen. En dan had ik nogsteeds geen goed internet gehad. 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Bart Schuurman 

Ik had hetzelfde toen ik van KPN kwam, ik kreeg alleen een router en kon die op de ONT aansluiten die er al zat.

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Bart Schuurman

Ik kan mij voorstellen dat je niet kunt wachten om internet thuis te hebben. Geen zorgen, ik heb er persoonlijk voor gezorgd dat er een nieuwe ONT jouw kant op komt. Ook krijg je zo snel mogelijk een mail om een afspraak in te plannen met Guidion. De monteur zal je nieuwe ONT dan installeren en je kunt gebruik maken van het internet! Dit komt goed en excuses dat het allemaal zo is gelopen. 

Hi @Bart Schuurman

Ik kan mij voorstellen dat je niet kunt wachten om internet thuis te hebben. Geen zorgen, ik heb er persoonlijk voor gezorgd dat er een nieuwe ONT jouw kant op komt. Ook krijg je zo snel mogelijk een mail om een afspraak in te plannen met Guidion. De monteur zal je nieuwe ONT dan installeren en je kunt gebruik maken van het internet! Dit komt goed en excuses dat het allemaal zo is gelopen. 

Ha Johrick, bedankt voor je reactie. Tot het zover is, blijf ik nog even sceptisch: je bent de vierde Odido’er die dit toezegt persoonlijk te hebben geregeld. Ik had er inmiddels dus al een paar in huis moeten hebbben als ik dit elke keer geloof.

 

Heb je al een update wanneer er -in ieder geval één- verstuurd is en wanneer ik een afspraak kan inplannen? Bedankt! 

Hi @Johrick van Odido bedankt, ik heb de ont nu binnen. En doorrrr…

Op de doos van Odido en het doosje van de ont staat hoe je ‘m moet aansluiten. Gedaan, werkt niet: ik ben erachter dat een monteur dar moet doen om het kastje aan te melden oid.

Meerdere telefoontjes verder met Odido en Guidion, niemand kan me verder helpen.

Nu zit ik dus wéér zonder internet, te wachten tot het ticket (als het uberhaupt is aangemaakt?) bij Guidion komt zodat ik dan nog kan wachten op een afspraak met een monteur.

Kan dit echt niet even op afstand geregeld worden? Ik dacht in andere topics hier te lezen dat dat wel kan, maar telefonisch dus in ieder geval niet.

Mocht dat echt niet kunnen, wil je dan voor me checken of er een ticket is aangemaakt bij Guidion? Ik word langzamerhand echt simpel van dit wachten en contact zoeken. 

Voor de volledigheid: 

Power brandt groen, connection knippert groen, data brandt oranje.

 

Het serienummer van de ONT is ALCLFD0524CD

thanks.

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Bart Schuurman, goed dat je dit aangeeft! Ik zie dat mijn collega dit al heeft doorgezet naar de technische dienst. Zij zullen je dan ook zo snel mogelijk contacteren voor een afspraak. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

En dus weer een weekend zonder internet, niet kunnen streamen (chromecast werkt immers niet. Ongelooflijk veel spijt van het overstappen naar Odido inmiddels. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Bart Schuurman

Ik heb de nieuwe ONT geregisteerd voor je. Ik zie dat het modem nu online is. Kan je controleren of alles nu werkt? 

Ha @Sven-Odido , bedankt, hij werkt eindelijk! 

Wel heel bijzonder dat telefonisch niks mogelijk is, niemand je verder kan helpen, maar het via deze community dus zo gefixt is. Stuk sneller en goedkoper (voor jullie) om het zo te doen dan met een monteur lijkt me toch ook? 

Nouja, het werkt. Wij zijn blij! 

Reageer