Beantwoord

geen (re)actie van KPN Netwerk

  • 16 June 2020
  • 7 reacties
  • 349 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Hallo,

Ik wacht sinds afgelopen Woensdag dat KPN mij belt om de glasvezel kastje na te meten en in te stellen, er is geen signnaal vertelde de Guidion monteur mijj. Men zou mij binnen 5 werkdagen bellen, inmiddels is het Dinsdag avond en de werkdag is zowat voorbij. Notabene er moet gebeld worden om een afspraak te maken! Niet eens om het probleem te verhelpen. Dus ws weer een paar dagen verder.. Als ik de whatsapp service van KPN mijn probleem voorleg wordt er toegezegd dat iemand zal terug bellen, maar verder geen gehoor. Gister en ook vandaag, zelfde verhaal. Als ik de inplan service van KPN bel wordt ik 20 minuten aan de lijn gehouden, “Al onze mederwerkers zijn nog steeds in gesprek”. Eindelijk neemt er iemand op en die beweert niet van KPN te zijn maar een onder aannemer, maar was alsnog vriendelijk om eeb bericht te sturen naar de desbetreffende isntantie dat men mij…. belt. Dats ide derde poging.

Ik vind het sneu en zuur om Tmobile een abonnement te moeten betalen voor een service waar ik geen gebruik van kan maken. Maar die paar euro is het probleem niet, ik heb internet nodig voor mijn werk. Ik kan niet naar mijn nieuwe verblijf verhuizen zolang geen internet voorhanden is. Het is urgent, wat kan Tmobile hierin betekeknen? Een ticket is ingelegd, maar verder bemoeit Tmobile zich er niet meer lijkt het. Ik verwacht meer van Tmobile, of vergis ik mij in de kwaliteit van services die Tmobile levert? Waarom doet men er 5 werkdagen over om een afspraak in te plannen?

SeS

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door SeS 18 June 2020, 15:44

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

heb even in de tussen tijd de enquete ingevuld van Tmobile op de vraag:

“ Hoe waarschijnlijk is het dat je T-Mobile zou aanbevelen aan een vriend of collega, gebaseerd op de installatie van de T-Mobile Thuis producten en diensten? ”

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @SeS, jeetje dat is nog geen prettig begin geweest van de samenwerking. Omdat de netwerkbeheerder is ingeschakeld, moet er wel echt een afspraak gemaakt worden. Het is spijtig dat dit tot op heden nog niet gelukt is. Heb je het juiste telefoonnummer van mijn collega gehad met betrekking tot KPN NetwerkNL? Er is namelijk een wezenlijk verschil tussen het algemene storingsnummer en de afsprakenlijn. 

Je geeft aan dat de persoon aan de lijn bij KPN jouw telefoonnummer nu heeft genoteerd voor een terugbelafspraak. Is dit inmiddels al gebeurd? 

Graag denk ik zo goed mogelijk met je mee: heb jij een mobiel telefoonnummer van T-Mobile toevallig? Dit mag zowel een abonnement, als prepaid zijn. Zo ja, dan kan ik je een voucher overhandigen waarmee je in elk geval de komende periode Unlimited Internet hebt op je telefoon. Je telefoon kun je dan als hotspot instellen zodat je online blijft op laptop en/of PC. Is dit een idee? 😄

Hi Jason,

Het is een lang verhaal, hier in het kort:

Bedankt voor de voucher, de suggestie alleen is al voldoende voor mij om te laten zien dat jullie dit probleem en vertraging serieus nemen. Ik heb van mijn werkgever een Tmobile SIM + 1GB internet. Maaaar… het adres waar ik Tmobile Thuis heb laten installeren is het GSM bereik super slecht. “Modern” apartement met een kooi van Faraday die je er gratis bijkrijgt, dus RF signalen maken nauwelijks kans tenzij je voor de raam gaat staan met je mobiel. Maar goed, dat is mijn probleem die ik met een GSM repeater later moet zien op te lossen. Ben nog bezig met de verhuizing...

 Ik heb het gevoel dat Tmobile en ikzelf ondergeschikt zijn aan de bereidheid van samenwerking van KPN in deze. Wederom de 088 0063744 telefoonljn gebeld, deze keer heeft de KPN service direct de monteur kunnen bereiken..Die was onderweg en zou in de loop van de dag beter inzicht van zijn planning hebben en vandaag of morgen bellen… Laten we ze tot morgen nog een kans geven. Is het nog steeds als voorheen, dan meld ik het hier in deze thread. Ik denk dat Tmobile als opdrachtgever & concurrent een beter gewicht heeft dan ik als individue, naar mijn mening zou Tmobile KPN moeten pushen om het probleem zsm op te lossen. Afijn...

Als er aanleiding is om de enquete te herzien, zal ik dat in de komende dagen alsnog doen. Voor het moment is het even afwachten wat KPN doet...

Even een update:

KPN Netwerk heeft eindelijk gebeld en voor morgen (Donderdag) een afspraak ingepland. Ik juich nog niet, omdat:

  1. Ook Gideon 2 uur later dan gepland kwam opdagen (zonder zelf te bellen), doch dit was niet de schuld van de monteur maar van samenkomen van omstandigheden, vertelde hij mij. Dus hopen dat KPN (ook) uberhaupt komt opdagen.
  2. Dat het probleem dezelfde dag/morgen opgelost wordt, anders is het nog langer duimen draaien…

Wordt vervolgd...

Reputatie 7
Badge +16

@SeS Goedemorgen en bedankt voor je terugkoppeling! 😉👍 Superfijn dat KPN eindelijk een afspraak met je gemaakt heeft en mooi dat die gelijk voor vandaag is ingepland! 

Houd ons op de hoogte van de verrichtingen en ontwikkelingen. Indien ik iets voor je kan doen, geef een seintje. De Community zit altijd voor je klaar!

Hi Jason,

Het is opgelost, kwestie van een patch bij de centrale, WIFI test heb ik zelf gedaan uiteindelijk, is prima bevallen. De heren monteurs waren iets later dan gepland, maar hebben alsnog het probleem snel verholpen, Het resultaat telt. Maar ik wil als slotwoord dit kwijt:

Waar het misgaat is de communicatie vanuit de opdracht nemer of de bedrijfjes die zij hun werk naartioe delegeren. Of het nu Tmobile zelf is, Guidion,  KPN Netwerk of hun dochter bedrijfjes, het gaat allemaal mis bij communicatie naar de klant. Bij niet urgente informatie is email, forums, en reguliere post geschikt, maar wil je een vertraging doorgeven van een eerder gemaakte afspraak, dan is het aan de bedrijven om tijdig de klant TELEFONISCH te informeren hierover..De dochterbedrijfsjes, inclusief Guidion nemen de moeite niet om te bellen bij vertraging. Dat is slordig. De meeste klanten hebben begrip voor een goed geargumenteerde vertraging en passen zich aan de situatie. De problemen beginnen als klanten in het gewis worden gelaten, geen informatie kunnen krijgen over gemaakte afspraken, afspraken niet worden nagekomen, of 20 minuten lang aan de telefoonlijn moeten wachten als de klant zelf noodgedwongen moet bellen om te vragen waar de monteurs blijven. Herhaaldelijk….

Hoop dat dit helpt, ik zou wensen dat deze informatie doorgegeven wordt aan management, want dit soort vertraging en vooral de stress die het veroorzaakt is nergens voor nodig.

Bedankt.

Case closed.

 

Reputatie 7
Badge +16

Kijk dat is fantastisch nieuws! Ik ben ontzettend blij dat de monteur het met een patch in de centrale heeft opgelost. 

Je hebt er weinig aan, maar ik sluit me voor de volle 100% aan bij jouw feedback aangaande miscommunicatie. Er zijn soms gebreken in de lijntjes tussen partners binnen het overkoepelende netwerk waardoor de communicatie stroever verloopt dan nodig is. Hier mag een afnemende klant nooit de dupe van zijn en ik wil daarom ook, in ieder geval namens T-Mobile, excuses aanbieden voor de gelopen toestand.

Deze feedback verzamelen wij en waarborgen we zodat dit bedrijfsbreed verbeterd kan worden. We zoeken elke dag naar verbeteringen, op elk front en daar draagt elke vorm van feedback ontzettend veel aan bij. Oprecht bedankt daarom dat je dit deelt, hier kunnen we alleen maar van leren. 

Mocht er iets zijn waar je hulp bij kunt gebruiken, geef het aan. Ik help het liefst zo goed mogelijk!