Geen toestemming voor contractverlenging, gaarne bestaande contract nakomen

  • 20 December 2023
  • 14 reacties
  • 141 Bekeken

Na een aantal keren bellen en een bezoek aan een Odido-winkel heeft de medewerker klantenservice mij gevraagd jullie te mailen op internet.service@odido.nl Dat heb ik gedaan op 14 december om 11.44.

Helaas heb ik na bijna een week nog steeds geen antwoord en ben ik genoodzaakt dit forum te gebruiken.

Ik ben NIET akkoord gegaan met een contractverlenging en het bijbehorende aanbod. Ik heb de call center agent expliciet gevraagd dat ik het aanbod voor contractverlenging nog eens rustig wilde doorlezen. Luister gerust het gesprek terug als jullie dat hebben opgenomen. Ik heb NIET op de knop gedrukt om mijn „bestelling” te accorderen.

Volgens de medewerker klantenservice kan de „bestelling" niet worden geannuleerd en kan ze alleen een refund aanmaken voor het komende jaar. Maar het probleem is dat ik mijn voordelen dan na een jaar kwijt ben.

Ik verzoek Odido daarom z.s.m. mijn contractverlenging te annuleren c.q. uit het systeem te verwijderen en mijn bestaande contract in ere te herstellen!

Teresa van Odido 4 maanden geleden

@nlnieuw7 Goed nieuws! Ik heb de zaak nogmaals voorgelegd en ik weet zeker dat je blij zult zijn met dit voorstel. Je vind deze in je e-mail. 

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @nlnieuw7, welkom op onze Community!

Goed dat je via dit kanaal contact met ons opzoekt. Ik kan je alleen niks anders vertellen dan de klantenservice al gedaan heeft. De contractverlenging is ingegaan op 13-12. Dit is niet meer terug te draaien. Ook zie ik dat de klantenservice de gemiste korting vergoed heeft. Dit is terug te zien op een volgend factuur. Mijn excuses voor het ongemak. 

Dag Tommie!

“Ongemak” is een understatement. Natuurlijk kunnen jullie de contractverlenging ongedaan maken en mijn oude contract herstellen. Zie bijvoorbeeld 

waarin Pharwin schrijft: “Ik heb zojuist de verlenging voor je geannuleerd. Hiermee wordt automatisch je vorige contract (voordat de nieuwe verlenging van start is gegaan) weer geactiveerd.”

Nogmaals: ik heb geen toestemming gegeven voor een contractverlenging. Waarom moet ik de dupe worden van fouten die jullie maken?

Voor dit jaar wordt inderdaad de gemiste korting vergoed, maar daarna???

Dus nogmaals: ik verzoek Odido daarom z.s.m. mijn contractverlenging te annuleren c.q. uit het systeem te verwijderen en mijn bestaande contract in ere te herstellen!

Reputatie 7
Badge +9

Dag @nlnieuw7, dat gaat over een mobiel abonnement. Dat heeft een compleet andere werking dan contracten voor Internet + TV. Zoals ik al heb aangegeven is het niet mogelijk om dit terug te draaien of te annuleren. Het is namelijk al ingegaan. 

Het is al ingegaan omdat een medewerker een fout heeft gemaakt. Nogmaals: ik heb geen akkoord gegeven. Dat het systeemtechnisch anders is ingericht bij jullie is niet relevant.

En zelfs al had ik wel akkoord gegeven, dan nog moeten jullie een termijn van twee weken hanteren voor bedenktijd. Zie bijvoorbeeld https://radar.avrotros.nl/artikel/verlengen-mobiel-abonnement-heb-je-recht-op-bedenktijd-54505 en https://www.acm.nl/nl/verkoop-aan-consumenten/klantenservice/bedenktijd

Los daarvan: Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik nog niet akkoord was, dat ik e.e.a. goed wilde bekijken en ik heb dezelfde dag al aangegeven dat ik de contractverlenging niet wilde.

Misschien kan het groene vinkje weg? Mijn vraag is niet beantwoord. Zou iemand van Odido nog op mijn klacht willen reageren?

Ik weet dat ik gelijk heb en ik ga net zo lang door totdat ik gelijk krijg.

Ik heb geen toestemming gegeven voor contractverlenging. De contractverlenging is dus niet legaal doorgevoerd en moet ongedaan worden gemaakt.

Reputatie 6
Badge +2

@nlnieuw7 Je hebt inderdaad twee weken bedenktijd, maar dit is om het contract te ontbinden. Hoe graag ik het ook voor je had gedaan, het is dan niet mogelijk om je terug te zetten op het oude contract. Gelukkig lees ik in het bericht van @Tommie van Odido en zie ik in het systeem dat mijn collega’s van de Klantenservice de gemiste korting hebben toegevoegd aan je nieuwe abonnement. Zo loop je de korting in ieder geval niet mis! Mocht je het contract toch willen ontbinden, dan kan ik dit natuurlijk voor je regelen. Laat je mij weten wat je wilt?

Dag Teresa,

Bedenktijd of niet, ik heb GEEN toestemming gegeven voor een contractverlenging! Ik ga niet al mijn argumenten herhalen, maar het komt op het volgende neer:

JULLIE maken een fout, DUS JULLIE herstellen de fout!

Ik wil terug naar de situatie die er was VOORDAT een call center medewerker ZONDER MIJN TOESTEMMING en dus ILLEGAAL een contractverlenging heeft doorgevoerd. Een refund zou alleen het komende jaar compenseren, maar het probleem is dat ik mijn voordelen dan na een jaar kwijt ben. Ik wil gewoon terug naar mijn oude contract, contractvrij, met dezelfde voorwaarden en tarieven als die ik had, alleen gecorrigeerd voor inflatie, tot in lengte van jaren, totdat ik ZELF opzeg.
 

Graag je reactie.

Ik kreeg per email de melding dat ik een antwoord heb van Teresa om 12.21. Gek genoeg zie ik die niet op deze pagina. Haar antwoord luidde:


@nlnieuw7 Hoe graag ik het ook wil, ik kan je niet terugzetten op het oude contract. Ik begrijp dat het niet de bedoeling is dat jij de dupe bent van onze fout, maar we hebben ons best gedaan om dit zo goed mogelijk op te lossen. Je hebt immers een compensatie ontvangen.

Ik weet niet hoe vaak ik mijn argumenten moet herhalen: Een refund zou alleen het komende jaar compenseren, maar het probleem is dat ik mijn voordelen dan na een jaar kwijt ben. Ik wil gewoon terug naar mijn oude contract, contractvrij, met dezelfde voorwaarden en tarieven als die ik had, alleen gecorrigeerd voor inflatie, tot in lengte van jaren, totdat ik ZELF opzeg.

Ik vrees dat we er niet uit gaan komen via dit forum, tenzij Teresa of Tommie bereid is om mijn “case” door te zetten naar de afdeling Special care o.i.d.

Voor de zekerheid heb ik een review achtergelaten op Trustpilot en mijn klacht/verzoek op Facebook geplaatst. Ben heel benieuwd!

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @nlnieuw7 , 

Je bent bij de winkel langsgeweest gebelt, gechat, hier op het forum geweest en nu weer Facebook? Uiteindelijk zijn het allemaal medewerkers die hetzelfde computer systeem gebruiken en geen oude contracten voor nieuw accepteert. 

Reputatie 6
Badge +2

@nlnieuw7 Goed nieuws! Ik heb de zaak nogmaals voorgelegd en ik weet zeker dat je blij zult zijn met dit voorstel. Je vind deze in je e-mail. 

Reputatie 7
Badge +14

WOW.. Maak ons even deelgenot, welke knoppen heb je gevonden?

Reputatie 6
Badge +2

@eric Geen knoppen, het is nog steeds niet mogelijk om iemand terug te zetten op een oud contract. Wel hele goede argumentatie! 😋 

Teresa, ik heb je voorstel in de e-mail ontvangen. Hartelijk dank daarvoor. Ik ga je voorstel dit weekend goed doorlezen.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @nlnieuw7, dat is helemaal goed! Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een hele fijne jaarwisseling! ✨ Groetjes, Ishana

Reageer