Beantwoord

Geen WAN IP omgeving Sittard-Geleen

  • 4 February 2024
  • 7 reacties
  • 227 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Gisteren is mijn nieuwe 1G glasvezel lijn opgeleverd I. Geleen hiervoor is een monteur van Gideon langsgeweest. 

Hij gaf aan dat er op dit moment een storing is met de IP adressen op mijn gebied. Blijkbaar speelde dit al bij andere gebieden en is mijn gemeente erbij gekomen. Het internet led brandt rood op de zyxel router en krijg dus geen verbinding. Ik dacht het zal wel snel opgelost zijn, echter tot mijn schrik lees ik in forums horror verhalen over WAN IP gerelateerde verbindings problemen en dat dit dus al heel lang speelt en er nog geen oplossing voor is gevonden (het wel bekende probleem dat er geen reactie komt op een Dhcp request). 

Gelukkig had ik mijn Ziggo lijn nog niet opgezegd ivm dat de lijn oplevering steeds maar werd uitgesteld. Ik heb bijna nooit problemen gehad met Ziggo (enkel hier een daar het modem moest rebooten vanwege werkzaamheden). Ik weet dat bij iedere ISP wat gaande is, maar nu ben ik heel erg aan twijfelen of odido dit binnen een korte tijd krijgt opgelost, heb namelijk geen zin om voor een langere tijd met dubbele kosten voor internet te gaan zitten, want dan wil ik per direct het odido abonnement stop zetten en naar een andere glasvezel provider gaan die wel een goede service kan leveren in mijn gebied.

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door fenna.bongaards 9 February 2024, 16:19

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Julezz, welkom op onze Community!

Ik zie graag dat dit snel opgelost wordt voor je. Echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou je je klantnummer willen toevoegen aan je profiel?  Deze is te vinden in Mijn Odido (In een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij “Klant sinds” →  Klantnummer: ABC12345. Dan zal ik gaan kijken wat ik voor je kan betekenen. Alvast bedankt.

Ik geloof dat ik hetzelfde probleem heb. 6-2 is in de ochtend een monteur van Gideon de router komen installeren. Hij gaf gelijk al aan dat er in mijn regio (Sittard-Geleen) problemen waren met IP adressen. Het internet lampje op de router (Zyxel T-56) brand inderdaad dus al vanaf moment van aansluiten vrolijk rood. En ik zit zonder internet. Al meerdere malen met Odido gebeld en ondanks de vriendelijke service is het probleem nog steeds niet opgelost. Ik krijg steeds te horen dat er tickets doorgezet worden naar technische dienst en dat zij contact met mij op zullen nemen. Dit is nog niet gebeurd. 

Hoi Fenna,

Vervelend om te horen….had het probleem gemeld bij de servicedesk en is mijn melding doorgezet naar backoffice/technische dienst.

Dag later kreeg ik een SMS om een afspraak te maken met  een Guideon monteur.

Heb aangegeven in de melding dat de lijn op zich prima was, in de logging van de Odido router zag geen issues met de lijn kwaliteit zoals errors en dergelijke. Wellicht dat er ergens toch een probleem was en heb de afspraak toch maar gemaakt., de eerste optie was  op 21 feb (wat erg laat is en ik over mijn bedenkt tijd van 14 dagen zou gaan)  Echter tegen de avond zag ik dat het internet ledje groen was geworden op de Odido router…..

Om zeker van de zijn heb ik de boel uitgezet 2 minuten gewacht en weer aangezet om te kijken of lijn sneller online komt en niet weer dagen/uren eruit ligt.

Wonder boven wonder kwam de lijn snel weer online, hierna had ik mijn eigen router aangesloten (en voorzien van de Vlan 300 tag) en dit werkte ook.

Geen idee of er toch iets gedaan is aan de kant van Odido maar het lijkt dat in mijn geval opgelost is :)

@Tommie van Odido 

Enig idee of er iets aan de kant van Odido is gedaan? (Ben namelijk benieuwd ), het lijkt nu bij mij te werken.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @fenna.bongaards, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken maar het lijkt erop dat je online bent. Klopt dit of heb je nog steeds geen internet?

Hi @fenna.bongaards, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken maar het lijkt erop dat je online bent. Klopt dit of heb je nog steeds geen internet?

Hoi Tommie

Dat klopt! Ondertussen werkt het internet. Fijn dat het probleem is opgelost (bij mij in ieder geval). Complimenten aan jullie klantenservice. 

Met vriendelijke groet, Fenna 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @fenna.bongaards, super fijn om te horen dat je weer helemaal van het internet kan genieten en dat is een heel leuk compliment! Mochten wij in het vervolg nog iets voor je kunnen betekenen, geef het gerust aan. Voor nu wens ik je nog een mooi weekend en heel veel plezier met het Internet toe! 😃

Reageer