Glasvezel aaleg problemen

  • 26 January 2024
  • 3 reacties
  • 71 Bekeken

Wij hebben in 2023 ergens tussen mei en juli een glasvezel abbonement aangevraagd in capelle aan den ijssel, hier werd verteld dat ze ergens in 2023 zouden gaan beginnen met de aanleg.

Na heel wat post(brieven, folders) dat ze eindelijk in augustus zouden gaan beginnen was ik eindelijk blij om stedin en odf vestjes te zien en dat de stoepen eruit lagen en om de kabels/buizen te zien liggen. Kregen we uiteindelijk een mail dat we in september/october de aanleg in huis zouden krijgen, is niks van gekomen en begin november mailtje gekregen dat het november/december zal gaan gebeuren! Is ook niks van gekomen, naja natuurlijk schieten de frustraties er al doorheen.... Maar uiteindelijk weer is een mailtje gekregen, december/januari maar je kan het zowat raden he (feestdagen etc) dus weer een mailtje januari/februari en ja hoor... hier zitten we dan eind februari en nog niks en het zou me niks verbazen dat we weer uitstel krijgen maart/april. Ik ziet het er allemaal een beetje somber in zo.

In juni 2023 was er dus al een pakket samen gesteld waar de medewerker een fout heeft gemaakt met het creëren van het pakket, maar die hebben wij via telefonisch contact kunnen oplossen, dit pakket was ingevoerd wetende via folders en brieven en mails dat we in 2023 glasvezel zouden krijgen en zodat ik alvast kon genieten van de voordelen met mijn telefoon abbonement. Dit was in 2023 ( t-mobile tijd )

Wat is de sudden death opeens van odf en waarom worden er kabels gelegd om vervolgens mijn wijk keihard te negeren maar wel veder gaan aan alle huizen eromheen en aanleg bij hun in huis?

Wij zitten al een tijd bij ziggo en in 2023 had je een deal met ziggo als je een jaar abbonement zou nemen dat je een gratis TV 65 inch uhd of een PS5 erbij kon krijgen maar wij hebben deze specifiek niet genomen(mis gelopen) omdat er werd verteld zowel door odf en tmobile(odido) dat we in 2023 glasvezel zouden hebben en dan zouden we zitten met 2 contracten en dat is duur.

Dus we wachten theoretisch gezien al anderhalf jaar waarvan nu al bijna een half jaar kabels in de grond liggen waar voor de rest niks meer mee gedaan word.

 

Ik weet niet echt wat ik ermee moet als ik eerlijk ben, frustraties zitten behoorlijk hoog.

 

(Excuses voor de typefouten, gaat allemaal een beetje moeilijk met grote handen op een smartphone)

Cal van Odido 3 maanden geleden

Hoi @BlackBook, heel goed dat je jouw verhaal doet en bedankt voor de uitgebreide details, heel graag geef ik je de duidelijkheid waar je naar verlangt! Het lastige is dat het heel veel moeite kost om het geheel nieuwe glasvezelnetwerk aan te leggen en daar ben ik dan ook graag eerlijk over, want het is natuurlijk niet leuk als je een stuk langer moet wachten dan dat je verwacht had. Heel graag spit ik tot op de bodem jouw dossier door om erachter te komen welk tijdspad er verwacht wordt. Op dit moment heb je alleen jouw Odido abonnement nog niet gekoppeld aan jouw Community account. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dit lijkt op ABC12345 en kun je vinden in een e-mail of in Mijn Odido.

Ik vertel je heel graag meer, ik zie je graag snel van glasvezel genieten!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @BlackBook, heel goed dat je jouw verhaal doet en bedankt voor de uitgebreide details, heel graag geef ik je de duidelijkheid waar je naar verlangt! Het lastige is dat het heel veel moeite kost om het geheel nieuwe glasvezelnetwerk aan te leggen en daar ben ik dan ook graag eerlijk over, want het is natuurlijk niet leuk als je een stuk langer moet wachten dan dat je verwacht had. Heel graag spit ik tot op de bodem jouw dossier door om erachter te komen welk tijdspad er verwacht wordt. Op dit moment heb je alleen jouw Odido abonnement nog niet gekoppeld aan jouw Community account. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dit lijkt op ABC12345 en kun je vinden in een e-mail of in Mijn Odido.

Ik vertel je heel graag meer, ik zie je graag snel van glasvezel genieten!

Hoi @BlackBook, heel goed dat je jouw verhaal doet en bedankt voor de uitgebreide details, heel graag geef ik je de duidelijkheid waar je naar verlangt! Het lastige is dat het heel veel moeite kost om het geheel nieuwe glasvezelnetwerk aan te leggen en daar ben ik dan ook graag eerlijk over, want het is natuurlijk niet leuk als je een stuk langer moet wachten dan dat je verwacht had. Heel graag spit ik tot op de bodem jouw dossier door om erachter te komen welk tijdspad er verwacht wordt. Op dit moment heb je alleen jouw Odido abonnement nog niet gekoppeld aan jouw Community account. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dit lijkt op ABC12345 en kun je vinden in een e-mail of in Mijn Odido.

Ik vertel je heel graag meer, ik zie je graag snel van glasvezel genieten!

 

Ik heb het allemaal ingevuld, alleen zag ik geen ABC12345 maar dat zien jullie vanzelf wel!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @BlackBook, ik zie dat je je mobiele klantnummer hebt toegevoed. Je Internet + TV Klantnummer kun je vinden op je overeenkomst. Je TV-Klantnummer is ook voldoende, deze kun je vinden in Mijn Odido → Abonnementen → TV. Laat je het weten als je deze hebt kunnen toevoegen? 

Reageer