Glasvezel aangelegd, maar nog niet naar de woning

  • 19 December 2023
  • 8 reacties
  • 110 Bekeken

In september is bij ons de straat (postcode 2625) glasvezel via ODF aangelegd. Begin oktober ben ik overgestapt naar Odido. Dat abonnement gaat begin februari in. Wanneer wordt de glasvezel van de stoep naar het huis aangelegd? Ik krijg elke maand een standaardmailtje dat jullie bezig zijn met de voorbereidingen, maar na een aantal maanden hetzelfde mailtje is er verder niks concreets gecommuniceerd.

Tommie van Odido 4 maanden geleden

Hi @frankvm, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Het gaat hier om een nieuwe aanleg van glasvezel. Glasvezel moet inderdaad nog naar binnen gebracht worden en het FTU moet nog geplaatst worden. Op dit moment staat de planning op december - januari. Mag ik je vragen om in januari opnieuw contact op te nemen als er nog niks gebeurt is? Dan zal ik het voor je doorzetten naar onze glasvezelafdeling en dan kunnen zij dit voor je checken. Alvast bedankt! 

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @frankvm, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Het gaat hier om een nieuwe aanleg van glasvezel. Glasvezel moet inderdaad nog naar binnen gebracht worden en het FTU moet nog geplaatst worden. Op dit moment staat de planning op december - januari. Mag ik je vragen om in januari opnieuw contact op te nemen als er nog niks gebeurt is? Dan zal ik het voor je doorzetten naar onze glasvezelafdeling en dan kunnen zij dit voor je checken. Alvast bedankt! 

Ha @Tommie van Odido, Inmiddels is twee weken geleden glasvezel naar binnen gebracht, dus dat is fijn. Heb jij een idee wanneer Guidion contact met ons opneemt om de modem te installeren? Wat zijn ongeveer de wachttijden hiervoor?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @frankvm, dat is goed nieuws!

Ik ben gaan zoeken en ik kan alleen een fictieve eerst mogelijke datum vinden. De eerst mogelijke datum dat de installatie mogelijk is is 13-02. Ik gok dat het niet lang meer zal duren en dat Guidion spoedig contact met je opneemt. 

Top, dank voor je antwoord!

Ha @Tommie van Odido. We zijn weer een stap verder. Afgelopen dinsdag is Guidion langs geweest. Hij heeft de ONT en modem opgehangen. Alleen leek er geen signaal op de glasvezel te staan. LOS-lampje knippert langzaam rood. En PON brandt niet. Kan jij zien wanneer er weer iemand langskomt om dit te fixen?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @frankvm, ik heb het meteen nagekeken! Het is inmiddels al doorgezet naar de externe netwerkbeheerder. Zij zullen zo snel mogelijk een afspraak met je inplannen! Groetjes, Ishana

Best @Ishana van Odido @Tommie van Odido, we zijn inmiddels alweer bijna een week verder. Ik zit al sinds vorige week dinsdag te wachten op een reactie van de netwerkbeheerder. In de bevestiging stond dat ik binnen drie werkdagen reactie zou krijgen.

Kunnen jullie bij de netwerkbeheerder (volgens mij ODF) navragen wanneer mijn internet wordt opgeleverd?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @frankvm, goed dat je aan de bel trekt, ik schrik ervan dat je nog niks hebt gehoord van de netwerkbeheerder! Daarom heb ik direct extra navraag opgestart via de technische dienst om extra druk op de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber te plaatsen. Omdat de communicatieafdeling / technische dienst van Open Dutch Fiber in het weekend erg beperkt aanwezig is hoop ik dat ze dit na het weekend zo snel mogelijk voor je oppakken.

Ik zorg ervoor dat wij extra druk op de ketel gaan zetten, ik hoop dat wij zo spoedig mogelijk een duidelijke update voor je hebben!

Reageer