Beantwoord

glasvezel aansluiting in meterkast wordt niet geregeld??

  • 21 July 2023
  • 4 reacties
  • 159 Bekeken

Beste T-mobile,

Vol verwachting mijn glasvezelabbonement afgesloten en oude abbonement al opgezegt.

De glasvezelkabel komt bij ons uit in de meterkast welke zich in de garage van het huis bevind.

Volgens de monteur van Guidion geeft het modem vanaf dit punt geen bereik, jammer.

Nu moet er een internetkabel door mijn kruipruimte getrokken worden om ergens in de leefruimte (via het oude telefoonaansluitingspunt van KPN) weer naar boven te komen.

Ik vind dit een ZEER onaangename verrassing en ben vrij ontsteld over het feit dat via communicatie vanuit T-mobile zelf je hier vooraf nauwelijks over wordt geinformeerd om je hiervoor te waarschuwen of op voor te bereiden,.. (jullie weten vooraf best dat genoeg woonsituaties in technisch opzicht waarschijnlijk wat meer een uitdaging zijn)

Dat terzijde: ik ben zelf momenteel niet mobiel, hoe gaat dit bv. met oudere mensen?

Is er een oplossing voor mij? Of is jullie antwoord simpelweg; jouw pakkie aan, niet ons probleem en zoek het maar uit?

Dat kan, maar heb vernomen dat KPN dit wel gaat verzorgen in de toekomst. En om die reden hoop ik snel antwoord te hebben zodat ik binnen mijn 14 dagen opzegtermijn evt. nog kan reageren…

Ik hoop snel wat van jullie te horen en daarvoor in ieder geval alvast bedankt,

mvg, Daniel.

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 July 2023, 13:46

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @SpankMasterPako 

Het is mogelijk dat de monteur de kabel kan aanleggen maar daar zullen dan extra kosten aan verbonden zijn. Voor meer informatie kan je bellen met Guidion op telefoonnummer 088 2000 151.

werkzaamheden en tarieven Guidion

Powerline adapters gebruiken kan ook om het internet via het elektriciteitsnet te versturen.

 

Beste waqqas,

Dank voor je antwoord en snelle respons.

Maar goh, duidelijk, T-mobile laat je dus gewoon zitten of zadelt je op met aanzienlijke extra kosten...

Laatste vraag:

Als ik op een of andere manier zelf een LAN/internetkabel aan weet te leggen van de meterkast (waar de glasvezelkabel binnen komt) naar mijn woonkamer, kunnen jullie dan de installatiepartner opnieuw langs laten komen om de verbinding in te stellen enzo? (ik ben daar niet zo goed in) Of moet ik daar dan ook weer extra voor betalen?

Ik laat daar mijn beslissing om evt. op te zeggen daar van af hangen, want als ik nu extra kosten kwijt ben anyway zou ik dat op zijn zachts gezegt vrij klantonvriendelijk vinden, maar goed...

Alvast bedankt,

Daniel

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @SpankMasterPako 

Als de internetkabel er ligt dan is het enkel een kwestie van huidige internetkabel uitpluggen en nieuwe internetkabel inpluggen.

In de meterkast naast het glasvezelaansluitpunt zit de mediaconverter, hierop sluit je de nieuwe internetkabel aan en aan de andere kant in de woonkamer sluit je de kabel aan op de WAN poort van de Zyxel. Verder hoef je niks in te stellen.

Reputatie 7
Badge +14

Inderdaad, als je zelf een kabel kan leggen is het ompluggen zo gebeurt! En met een kabel heb je een prima uitgangspunt in je woning om verder zaken aan te koppelen.

Reageer