Beantwoord

glasvezel aansluiting Odido

  • 29 March 2024
  • 3 reacties
  • 50 Bekeken

Op 8 maart jongstleden heeft een monteur van Odido mijn converter en modem geïnstalleerd. Ondanks dat alle lampjes op de converter brandden, ontbrak het 'speed' lampje. Na metingen concludeerde de monteur dat er wel signaal binnenkwam, maar dat er mogelijk een aanpassing bij KPN nodig was. Er werd een ticket aangemaakt, waarbij mij werd medegedeeld dat dit tot 2-5 werkdagen kon duren. 

Na het verstrijken van deze termijn heb ik opnieuw contact opgenomen met Odido, maar tot mijn teleurstelling bleek er geen vooruitgang te zijn geboekt. Een tweede ticket werd uitgezet naar KPN, waarop ik enkele dagen later een e-mail ontving met de mededeling dat mijn glasvezel succesvol was aangesloten. Helaas bleef het probleem onverminderd bestaan; er was nog steeds geen internetverbinding.

Opnieuw heb ik contact opgenomen met Odido, waarbij een nieuwe afspraak met een monteur werd ingepland en ik een vervangende converter ontving. Wisselen van deze met de oude maakt echter geen verschil. Dit roept bij mij vragen op over de aard van het probleem en of er mogelijk andere oorzaken zijn, patch? Ik vraag me af wat de monteur bij de komende afspraak op dinsdag 2 april zal doen, gezien het feit dat het vervangen van de converter geen verschil heeft gemaakt. Ben bang dat dit een langdurig van het kastje naar de muur verhaal gaat worden.

Groet Remko

icon

Beste antwoord door RHE74 3 April 2024, 11:41

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @RHE74, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik had graag een vlekkeloze installatie gezien. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat er al een nieuwe afspraak in staat voor 02-04 zoals jezelf ook al aangeeft. KPN NetwerkNL heeft werkzaamheden verricht in de wijkcentrale, we denken dat de Mediaconverter defect is. Er is daarom een nieuwe opgestuurd en opnieuw Guidion aangestuurd om dit te installeren. Hopelijk kom je dan direct online. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Dan kan ik een oogje in het zeil houden voor je. Alvast bedankt.

 

Hey @RHE74, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik had graag een vlekkeloze installatie gezien. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat er al een nieuwe afspraak in staat voor 02-04 zoals jezelf ook al aangeeft. KPN NetwerkNL heeft werkzaamheden verricht in de wijkcentrale, we denken dat de Mediaconverter defect is. Er is daarom een nieuwe opgestuurd en opnieuw Guidion aangestuurd om dit te installeren. Hopelijk kom je dan direct online. Zou je mij op de hoogte willen houden van het proces? Dan kan ik een oogje in het zeil houden voor je. Alvast bedankt.

 

 

Beste Tommie,

De monteur heeft uiteindelijk alles werkend gekregen. Maar de nieuwe mediaconverter die was opgestuurd deed het ook niet. De oude nogmaals geprobeerd, daarna nog twee die de monteur bij zich had. Deze geven allemaal hetzelfde probleem. Monteur is bij een collega een MC gaan halen die werkt uiteindelijk wel. Het lijkt erop dat jullie een batch MC hebben die allemaal defect zijn. Het lijkt me slim om hier eens naar te kijken, of mogelijk de MCs te testen voor uitgave? Dus alle lof voor de monteur. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @RHE74, ik ben erg blij om te horen dat het inmiddels opgelost is!

Het klopt inderdaad, er is een batch met defecte mediaconverters, Guidion is hiervan op de hoogte, echter is het lastig om ze allemaal uit de omloop te halen. 

Reageer