Beantwoord

Glasvezel aansluiting status

  • 14 February 2023
  • 6 reacties
  • 172 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Beste T-Mobile,

Op 8 december 2022 heb ik een abonnement afgesloten om de overstap te maken naar glasvezel. Vervolgens ben ik opgebeld door jullie dat het door de jaarwisseling wellicht januari zou kunnen worden voordat dit aangesloten zou worden. In de app zag ik dus duidelijk december-januari staan.

Inmiddels zie ik in de MyTmobile app dat dit februari-maart kan worden. Dit betekent nog langer wachten. Daarnaast lees ik dat er geen glasvezel in mijn straat zou liggen. Ik heb al een tijdje voor de deur een groen/blauwe kabel uit de grond steken. De glasvezel ligt dus al in mijn straat.

Vervolgstap zou nu moeten zijn dat er een glasvezel aansluiting in mijn woning komt. Op 23-1 heb ik een update gehad dat men bezig is met het plannen van de werkzaamheden welke partij is hier verantwoordelijk voor en over welke werkzaamheden gaan dit? Met andere woorden is er enig zicht op een datum voor het plaatsen van de glasvezelverbinding in de woning?

Vriendelijke groet!

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 15 February 2023, 11:08

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @RaizFM, ik snap je zeker! In jouw regio is Open Dutch Fiber de beheerder van deze aanleg. Om je te helpen heb ik intern navraag gedaan bij de desbetreffende afdeling om na te gaan wat je precies kunt verwachten. Het kan zijn dat zij direct contact met je opnemen, anders krijg je een directe update van mij. Dit kan een dag of twee duren. Dank voor je geduld!

Reputatie 7
Badge +5

Hier ben ik weer @RaizFM! Mijn collega heeft je gisteren een belletje gegeven maar kreeg je niet te pakken. Ik geef je bij deze door dat hij intern navraag heeft gedaan bij de netwerkbeheerder, hij verwacht dat de netwerkbeheerder binnen twee á drie weken contact met jou zoekt. Ik wil je vragen dit af te wachten, dan komt het helemaal goed en ben je snel op de hoogte van wat je kunt verwachten!

Hier ben ik weer @RaizFM! Mijn collega heeft je gisteren een belletje gegeven maar kreeg je niet te pakken. Ik geef je bij deze door dat hij intern navraag heeft gedaan bij de netwerkbeheerder, hij verwacht dat de netwerkbeheerder binnen twee á drie weken contact met jou zoekt. Ik wil je vragen dit af te wachten, dan komt het helemaal goed en ben je snel op de hoogte van wat je kunt verwachten!

Hoi Cheyenne, bedankt voor de reactie ik wacht het even af. Ik heb helaas geen telefoontje gemist van je collega.

Ik zal een update achterlaten na 3 weken.

Hier ben ik weer @RaizFM! Mijn collega heeft je gisteren een belletje gegeven maar kreeg je niet te pakken. Ik geef je bij deze door dat hij intern navraag heeft gedaan bij de netwerkbeheerder, hij verwacht dat de netwerkbeheerder binnen twee á drie weken contact met jou zoekt. Ik wil je vragen dit af te wachten, dan komt het helemaal goed en ben je snel op de hoogte van wat je kunt verwachten!

Hoi Cheyenne, bedankt voor de reactie ik wacht het even af. Ik heb helaas geen telefoontje gemist van je collega.

Ik zal een update achterlaten na 3 weken.

 

Hoi Cheyenne inmiddels zijn we nu ruim 2 maanden verder en dit is niet iets om vrolijk van te worden. In de maand april ben ik door een collega van je gebeld. Deze collega verzekerde mij dat in de maand april het aansluitpunt in orde gemaakt zou worden en ergens in mei zou de installatie plaatsvinden.

 

Nu krijg ik vanochtend deze mail:

 

Jouw Glasvezelaansluiting
Onze netwerkpartner is druk bezig met het plannen van de werkzaamheden om supersnel Glasvezel bij jou aan te leggen. We verwachten rond juni - juli de glasvezelaansluiting bij jou in huis te kunnen plaatsen.

Let op: Dit is een voorlopige datum, de planning kan wijzigen afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden. We laten je de definitieve datum voor het plaatsen van de glasvezelverbinding in jouw woning zo snel mogelijk weten.

Ik ben op 8 december de winkel ingelopen waar in eerste instantie door de medewerker daar werd aangegeven dat ik eind december glasvezel zou hebben. Zoals je hierboven leest ben ik in deze maand wederom beloofd dat in april een monteur langs zou komen, zodat volgende maand de installatie afgerond zou kunnen worden.

 

Op zo een manier gaan wij richting de 6 maanden verder, gaan jullie nog aangeven hoe jullie dit gaan oplossen?

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @RaizFM, ik snap je gevoel. Sorry hiervoor! Ik moet echter eerlijk zijn en zeggen dat de verschuiving van de datum kan gebeuren. De oplevering van glasvezel heeft veel voeten in de aarde, de beheerder moet ontzettend veel doen en regelen en hier gaat veel tijd in zitten. Open Dutch Fiber werkt volgens eigen planning, en is afhankelijk van akkoorden van andere partijen, werkt samen met de gemeente, aannemers en onderaannemers. Het spijt me dat er andere beloftes zijn gedaan in de winkel, in jouw geval had dat niet mogen gebeuren gezien de aanleg nog in de kinderschoenen staat. Dit is feedback die ik zeker meeneem. We geven tijdens het bestellen altijd een fictieve opleverdatum. Vandaar dat je ook een disclaimer in de mail krijgt:

Let op: Dit is een voorlopige datum, de planning kan wijzigen afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden. We laten je de definitieve datum voor het plaatsen van de glasvezelverbinding in jouw woning zo snel mogelijk weten.

Voor de zekerheid heb ik navraag gedaan bij onze Fiber afdeling. Mocht ik meer weten, hoor je van mij!

Reputatie 7
Badge +5

Hi @RaizFM, ik begrijp van mijn collega dat je zojuist gebeld bent. Fijn dat er contact is geweest, je bent nu volledig op de hoogte!

Reageer