Glasvezel aansluiting tussen straat en deur onvindbaar

  • 26 February 2024
  • 3 reacties
  • 71 Bekeken

eFiber kan geen aansluiting vinden van straat naar de meterkast. Ze mogen niet aan de bestaande groene Ziggo kabel (zie foto) zitten dus hebben ze draad ernaast gewurmd helaas zonder resultaat. Zelfs met kaartje van hoe de leidingen lopen komen ze er niet achter waar de aansluiting van huis naar straat loopt. Hele straat omver geschept, hele dag bezig geweest zoekende als een speld in een hooiberg, niets gevonden. Zonde van hun tijd. 

Uit voorzorg besloten om de aansluiting voorlopig te staken. Er moet toch wel mogelijkheid bestaan dat providers/monteurs hier onderling contact over kunnen hebben zodat er gericht en geïnformeerd te werk kan worden gegaan? 

Iemand die soortgelijke problemen heeft gehad? Wie heeft een slimme oplossing?

 

Tommie van Odido 2 maanden geleden

Hi @gijskragt, welkom op onze Community!

 Goed dat je hiervoor een topic gestart bent. Ik zie inderdaad ook geen glasvezelkabel naar binnenkomen op de foto's. Het vreemde is is dat de onderaannemer de kabel ook niet kan vinden. Normaliter hebben weten ze van te voren waar de kabel naar binnen gebracht wordt. Zou je je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik eens een blik werpen. Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @gijskragt, welkom op onze Community!

 Goed dat je hiervoor een topic gestart bent. Ik zie inderdaad ook geen glasvezelkabel naar binnenkomen op de foto's. Het vreemde is is dat de onderaannemer de kabel ook niet kan vinden. Normaliter hebben weten ze van te voren waar de kabel naar binnen gebracht wordt. Zou je je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik eens een blik werpen. Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345.

Hi @Tommie van Odido, we zijn nog geen klant bij Odido. We hadden dus glasvezel aanvraag gedaan, waardoor de mannen van eFiber op de stoep stonden. Adres is XXXXXX, graag checken met onderaannemer wat ze kunnen regelen. We hebben geen foto's van de ondergrondse kabels. Als jullie contact opnemen met Ziggo dan kun je erachter komen hoe hun leidingen lopen en dan kan eFiber glasvezel ernaast.

 

Graag even bellen voor verder contact op XXXXXXX.

 

Gijs 

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

Reputatie 6
Badge +2

@gijskragt Ik zoek dit graag voor je uit! Wil je mij in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer naar mij sturen? Ik kijk dan gelijk met je mee!  

Reageer