Beantwoord

glasvezel beschikbaarheid + korting in afwachting met DSL

  • 18 September 2023
  • 3 reacties
  • 53 Bekeken

Reputatie 1

Mijn Ziggo contract loopt in November af. Ik wil al mijn producten (3 mobile nummers en internet thuis) van Vodafone/ Ziggo naar Odido overbrengen. 

Niet lang geleden, denk week geleden zag ik bij het invoeren van mijn postcode dat er glasvezel beschikbaar zou zijn op mijn adres per eind 2023. Nu is dat opeens verdwenen. Wat is er aan de hand?

Kan ik nu DSL nemen met 8 maanden korting en dan upgraden naar Odidos snelste glasvezel verbinding met behoud van korting? Wat als de planning voor glasvezel nu later aangesloten kan worden dan begin 2024?

Krijg ik dan een nieuw modem als er glasvezel aangelegd word in mijn woning?

Heeft Odido ook keuze in eigen of andere modems dan Chinese merk apparatuur?

En laatste vraag, Als ik vandaag een abonnement afsluit bij Odido, hoe lang duurt het dan voordat het aangesloten word? dagen of weken? Bijvoorbeeld laatste week van november aanvragen zodat begin december pakket in huis heb om het aan te sluiten. Heb geen monteur nodig om het aan te sluiten. 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 18 September 2023, 23:34

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @CangriD 

Misschien is er wat veranderd in de planning of was het een foutje in het systeem.

Als je nu DSL internet neemt en je stapt binnen de 8 maanden over op glasvezel dan raak je de welkomstkorting kwijt.

De modem die je zal krijgen is ook geschikt voor glasvezel dus die zal je dan behouden.

Bij Odido krijg je een Zyxel modem maar je kan ook zelf een modem aanschaffen met VLAN ondersteuning.

DSL internet is meestal geactiveerd binnen 2 weken en voor de installatie hiervan heb je geen monteur nodig.

Reputatie 1

Hallo @CangriD 

Misschien is er wat veranderd in de planning of was het een foutje in het systeem.

Als je nu DSL internet neemt en je stapt binnen de 8 maanden over op glasvezel dan raak je de welkomstkorting kwijt.

De modem die je zal krijgen is ook geschikt voor glasvezel dus die zal je dan behouden.

Bij Odido krijg je een Zyxel modem maar je kan ook zelf een modem aanschaffen met VLAN ondersteuning.

DSL internet is meestal geactiveerd binnen 2 weken en voor de installatie hiervan heb je geen monteur nodig.

Bedankt voor je antwoorden.

Als de korting vervalt dan zal ik naar een andere optie moeten kijken.

Bij KPN behoud je wel de korting had ik begrepen. Of Ziggo thuis behouden totdat Glasvezel echt beschikbaar komt. 
 

Vreemd dat ik in het verleden wel 200mbits verbinding kon krijgen met KPN in mijn woning. Nu maximaal 100 bij Odido. 

Reputatie 7
Badge +15

@CangriD 

Bij KPN wordt er gebruik gemaakt van pair bonding, beide aderparen worden dan gebruikt om een nog hogere snelheid te halen. Bij Odido wordt pair bonding niet gebruikt en loopt de verbinding via 1 aderpaar.

Reageer