Beantwoord

Glasvezel defect

  • 30 September 2022
  • 1 reactie
  • 87 Bekeken

Reputatie 2


Ik heb nog steeds issue open staan binnen T-mobile wat nog opgelost moet worden.
In mijn huis komen twee glasvezel-paren binnen. Eén voor data en één voor TV wat in het verleden gebruikt werd door een andere provider.
Enige tijd geleden is de Data glasvezel buiten ergens defect geraakt en heeft de monteur van Gideon uit nood de tv glasvezel moeten gebruiken voor onze aansluiting. Iets wat eigenlijk niet mocht, maar in overleg met een supervisor van de monteur is hier toestemming voor gegeven.
Daar ik een een redunante verbinding wil gaan maken en heb daarvoor de tweede glasvezel nodig.

Mijn vraag is dus of de Data glasvezel weer actief/gerepareerd kan worden?
Deze heeft immer altijd gewerkt.
Er is door T-Mobile nooit geen actie meer geweest om dit op te lossen. Kan dit weer opgepakt worden?

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 1 October 2022, 09:37

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +2

Hallo ael0721,

Je hebt waarschijnlijk onderstaande ftu in huis?

 

Normaal wordt altijd de A vezel gebruikt (links).

De B-vezel (rechts) is ooit gebruikt door Telfort die daar inderdaad het tv signaal over liet lopen. Dat wordt niet meer gedaan en is de B vezel uitsluitend een reserve vezel voor als de A vezel stuk is. Het is niet zo dat je beide vezels kan gaan gebruiken, er wordt altijd maar één vezel aangesloten. Als je perse twee abonnementen zou willen afsluiten en beide vezels zou willen gebruiken is dat wel een zeer uitzonderlijke situatie. In dat geval zou je contact moeten opnemen met KPN netwerk, de eigenaar van de lijn. (tel.0880063744) T-mobile staat daar verder buiten.

Mvg. Marcel

Reageer