Beantwoord

glasvezel doortrekken meterkast

  • 24 September 2023
  • 4 reacties
  • 179 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Vraag en ergernis:

Begin van dit jaar is bij ons in deze wijk glasvezel getrokken. In April/mei heb ik een contract afgesloten hiervoor. Er zou binnen 2 maanden een afspraak gemaakt worden om de kabel door te trekken en aan te sluiten. Vanaf dat moment krijg ik elke maand een mail dat men druk bezig is en dat het een maand uitgesteld wordt. Ik heb de netwerkbeheerder Fiber gebeld en begrepen dat het pas in q1 2024 zal worden aangelegd. 

Als ik dit eerder had geweten zou ik in mei 2023 al zijn overgestapt naar goedkopere aanbieder ipv huidige dure Ziggo abonnement. Nu heb ik dat niet gedaan en heb ik enorm het gevoel dat ik aan het lijntje wordt gehouden. Erg vervelend. Zeker omdat ik elke maand dat irritante mailtje krijg met maandje uitstel. Of betekent het dit keer dat het wel de komende maanden gaat plaatsvinden en is Fiber abuis?

Grt,

Botte

icon

Beste antwoord door eric 24 September 2023, 11:22

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Botte 

Odido kan volgens mij niet in de planning kijken van de netwerkbeheerder dus het kan kloppen wat ze zeggen.

Gelukkig betaal je niks totdat je thuis werkend internet hebt van Odido.

Reputatie 7
Badge +14

Het aanleggen van glasvezel in een wijk is een complex project waar vele obstakels tegenkomen kunnen worden. Vergunningen,  voldoende personeel en apparatuur en dan nog de VVE's voor aansluitingen in appartementen.  Odido als serviceprovider moet wachten tot de netbeheerder bij jou alles heeft aangesloten. Na dat bericht starten zij direct met het versturen van de router en de benodigde monteur.

Dank voor de reacties. Het groene kabeltje steekt sinds mei uit de grond naast mijn woning. Het ligt precies naast de buis die ingang geeft naar mijn meterkast. Het is 5 minuten scheppen. Kabeltje doorhalen en kastje ophangen. +- 15 minuten werk. Ik zou het zelf kunnen. Ik snap dat ze afhankelijk zijn van de beheerder maar dan moeten ze transparant zijn over de data zodat ik daar rekening mee kan houden. Zoals bijvoorbeeld ergens anders abo afsluiten in de tussentijd. Nu wordt ik gevoelsmatig aan het lijntje gehouden. 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Botte

Hebben de buren wel al een glasvezelaansluitpunt in de woning? Eventueel kan een moderator de netwerkbeheerder aansturen om het glasvezel binnen te installeren.

Reageer