Beantwoord

Glasvezel duurt ontzettend lang

  • 11 November 2022
  • 6 reacties
  • 171 Bekeken

Eind juni hebben we de sleutel mogen ontvangen van ons nieuwbouwhuis. Deze is opgeleverd met glasvezelkabel in de meterkast. De kabel moest alleen nog even aangesloten worden aan het KPN-kastje. 14 september werd ik gebeld door een monteur die wat tijd vrij had wegens het wegvallen van een afspraak. Helaas kon ik i.v.m. werk niet naar huis. Nog maar even wachten dus. Naar veel heen en weer gebel is uiteindelijk 4 november(!) ein-de-lijk het KPN-kastje opgehangen.

Tot op die dag had ik nog niets vernomen van Guidion. De partij die het gedeelte van T-Mobile zou gaan installeren. Gelukkig kreeg ik die avond een mailtje om een afspraak in te plannen en ze konden 10 november al langskomen.

De dag van installatie is daar. De monteur is netjes om 08.00u aanwezig en doet zijn werk. Maar dan blijkt dat er helaas geen signaal binnenkomt. Vind ik gek, want de buurman met KPN heeft al ruim twee maanden gewoon glasvezel internet. De Guidion monteur belt zijn collega en er wordt een ticket aangemaakt, want zij kunnen helaas niets voor ons betekenen.

24 uur later (vandaag dus). Nog steeds geen internet. De T-Mobile klantenservice vertelt mij dat backoffice dit op moet pakken en dat kan 2-3 werkdagen duren. Ze ziet ook dat de ticket nog open staat en er dus nog niet naar gekeken is. Dat wordt dus volgende week en waarschijnlijk moet er een monteur langskomen wat ook weer lang gaat duren gok ik.

Lang verhaal kort > Eind juni glasvezel abonnement afgesloten. Begin september zijn we daar gaan wonen, nu (half november) nog steeds geen internet. Op z'n zachtst gezegd echt alles behalve tevreden met de services die T-Mobile / KPN momenteel leveren.

Hoe moeilijk kan het allemaal zijn?!

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 11 November 2022, 14:03

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @BartjeVosje,

Bedankt dat je uitgebreid je verhaal doet en sorry dat elke afspraak zo lang op zich laat wachten, dat is absoluut niet wat ik wil horen! Omdat ik een aantal taken van de backoffice kan uitvoeren ben ik meteen voor je aan de slag gegaan en ik heb KPN NetwerkNL op de hoogte gebracht. Misschien dat ze je vanmiddag nog bereiken voor een afspraak, maar ik verwacht eerder dat dit maandag wordt aangezien ze in het weekend niet werken. Zodra ze contact met je opgenomen hebben kunnen ze vaak heel snel langskomen. 

Ik ga de druk hoog houden en ik hoop je zo snel mogelijk online te krijgen, dat is waar ik mij voor ga inzetten!

Hoi @BartjeVosje,

Bedankt dat je uitgebreid je verhaal doet en sorry dat elke afspraak zo lang op zich laat wachten, dat is absoluut niet wat ik wil horen! Omdat ik een aantal taken van de backoffice kan uitvoeren ben ik meteen voor je aan de slag gegaan en ik heb KPN NetwerkNL op de hoogte gebracht. Misschien dat ze je vanmiddag nog bereiken voor een afspraak, maar ik verwacht eerder dat dit maandag wordt aangezien ze in het weekend niet werken. Zodra ze contact met je opgenomen hebben kunnen ze vaak heel snel langskomen. 

Ik ga de druk hoog houden en ik hoop je zo snel mogelijk online te krijgen, dat is waar ik mij voor ga inzetten!

Hoi Cal,

Bedankt voor je snelle reactie! Ik hoop oprecht dat ze dan contact opnemen. Je begrijpt misschien wel dat het vertrouwen in zulke afspraken wat laag is op het moment.

Mochten ze maandag nog niet hebben gebeld dan hoor je het van me.

Reputatie 7
Badge +4

Logisch @BartjeVosje, na het hele avontuur dat er nu al achter je ligt begrijp ik dat je geen woorden maar daden wil zien. Ik houd de druk hoog op KPN NetwerkNL en ik weet zeker dat ze snel met je contact zullen opnemen én dit snel voor je op kunnen lossen! 

Halleluja! We hebben internet. KPN is langs geweest. Monteur heeft het kastje vervangen waar de glasvezel wordt ingeplugd en voila!

Maar we zijn er helaas nog niet.. Nou heb ik uiteraard gelijk de Amino Box (TV) aangesloten. Deze maakt bekabeld verbinding rechtstreeks via de router. Echter zien we tijdens de setup het volgende bericht: Retrying synchronization with ACS. If the problem persist, please contact technical support.

Eerst stond er Unable to connect to ACS. maar na de reset knop te hebben ingedrukt kwam dus bovenstaande melding.


Ver: 20.2.88_build9-bbl

 

Dus.. Wat kan ik doen??

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @BartjeVosje, wat fijn om te horen dat KPN NetwerkNL je snel te hulp kon schieten, dat klinkt voor mij als muziek in de oren! 😄 Daartegen moeten we ook gaan klussen op je TV Box in de lucht te krijgen. Als ik het goed begrijp heb je al een fabrieks reset op de TV Box geprobeerd? Instructies hiervoor vind je in dit topic: Hoe geef ik de TV Box een fabrieksreset?

Mocht dit niet geholpen dan moeten er een aantal zaken aangepast worden in jouw TV account. Zelf kan ik niet aan alle knoppen draaien en daarom moet de technische dienst hiernaar kijken. Zij zullen binnen enkele werkdagen per email contact met je opnemen en je de definitieve oplossing kunnen geven. 

Hoewel het geen perfecte oplossing is zou je in de tussentijd ook gebruik kunnen maken van onze TV Anywhere App. De TV Anywhere App is ook te streamen of te casten naar jouw TV. Meer informatie vind je in dit topic: Geniet van TV Anywhere!

In de tussentijd werken wij hard door aan een definitieve oplossing en ik hoop dat wij je snel het brand meester signaal kunnen geven!

Hoi @Cal, helaas zijn we nog niet veel verder en hebben we ook nog niets vernomen van jullie technische dienst.

Zonet hebben we de TV-box nog aangesloten (UTP-kabel eruit en zodra de box om een kabel vraagt deze weer aangesloten), maar hij blijft die ACS foutmelding geven.

 

Reageer