glasvezel functioneert niet

  • 24 October 2023
  • 11 reacties
  • 169 Bekeken

Goedemiddag,

Afgelopen zaterdag is er een monteur van Guidion bij mij geweest om mijn nieuwe glasvezel te installeren. Ik zat al jaren bij tmobile, alleen zou over gezet worden van het kpn glasvezel systeem van tmobile met de zwarte mediaconverter naar de open lijn met een witte omvormer. Echter was de lijn nog niet actief en zou dit volgens de monteur maandag goed moeten werken.

Nu is het dinsdag en brand het internetlampje op de T56 nog steeds rood en branden er twee groene lampjes op het witte kastje en knippert er 1. Gisteren werd bij mij aan gegeven dat ik uiterlijk om 18:00 online zou zijn. Echter werd vanmorgen aangegeven dat er nog niks was gedaan en kpn netwerk aangestuurd zou worden en dat hier 5 werkdagen over heen gaan. Dit lijkt me ronduit belachelijk. Ik blijf letterlijk bij odido, word alleen over gezet van de ene lijn naar de andere en zal nu minstens anderhalve week zonder internet en tv zitten.
 

Is er een andere/snellere oplossing voor? Aangezien al mijn systemen in huis inclusief alarmsysteem werken via internet en ik tevens afhankelijk ben van stabiel internet wegens thuiswerkdagen. 
 

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hi @DaanNatter, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk online komt. Ik ben daarom direct voor je gaan kijken en zie dat de monteur het ticket heeft doorgezet naar onze techneuten. In sommige gevallen kan het langer duren voordat de lijn goed geconfigureerd is. Onze techneuten zullen hier nu een blik op gaan werpen. In de tussentijd kun je proberen om powerflips uit te voeren, wellicht kom je dan ineens online. Dit doe je zo:

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @DaanNatter, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk online komt. Ik ben daarom direct voor je gaan kijken en zie dat de monteur het ticket heeft doorgezet naar onze techneuten. In sommige gevallen kan het langer duren voordat de lijn goed geconfigureerd is. Onze techneuten zullen hier nu een blik op gaan werpen. In de tussentijd kun je proberen om powerflips uit te voeren, wellicht kom je dan ineens online. Dit doe je zo:

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Hi @DaanNatter, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk online komt. Ik ben daarom direct voor je gaan kijken en zie dat de monteur het ticket heeft doorgezet naar onze techneuten. In sommige gevallen kan het langer duren voordat de lijn goed geconfigureerd is. Onze techneuten zullen hier nu een blik op gaan werpen. In de tussentijd kun je proberen om powerflips uit te voeren, wellicht kom je dan ineens online. Dit doe je zo:

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Dank voor je reactie. Helaas heb ik dit al meermaals geprobeerd. Er kan dus van afstand een oplossing geboden worden of moeten ze echt bij mij thuis komen?  Zijn er toevallig ergens nog prepaid kaarten te krijgen van jullie? Ik heb nog wel een mifi router. Wellicht dat jullie me kunnen helpen met een unlimited bundel op een prepaid kaart?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @DaanNatter 

Indien het PON lampje knippert dan kan het zijn dat de monteur langs moet komen voor het registreren van de ONT.

Je kan naar een Odido winkel in de buurt om een prepaid simkaart te kopen en een moderator kan je dan een voucher voor 7 dagen geven.

De voucher is ook te gebruiken met een Odido of Ben abonnement.

@Waqqas @Tommie van Odido 
Goedemorgen,

Zojuist is kpn netwerk geweest, echter schijnt het niet aan de bekabeling te liggen, maar aan de switch of splitter van jullie lijn waar een blokkade op zit. Echter mocht de monteur van kpn hier niks mee. 
 

Wat zijn nu de vervolgstappen? KPN netwerk zei dat jullie weer moesten komen. Echter heb ik nu dus al een week niks. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @DaanNatter, bedankt voor je update. De monteur van KPN NetwerkNL heeft de bal weer naar ons gespeeld. Wij zullen het verder onderzoeken en hopelijk snel oplossen! 

@Tommie van Odido en weer een update.. 

 

Guidion is weer door jullie aangestuurd om alles te installeren, echter bleek ook dit weer niet de juiste oplossing.
 

Zoals de kpn monteur en ik al bij jullie hadden aangegeven zit het probleem op de switch. Echter kon de guidion monteur hier niks mee en is de bal weer richting jullie gegooid.

 

Iedereen spreekt elkaar tegen, echter schijnen volgens de guidion monteur op de switch hier in de wijk 9 klanten te zijn aangesloten waarvan er 8 geen of slecht signaal hebben. Hij was vandaag en vorige week al bij 4 van deze klanten geweest. 

 

Is er nog iemand met de technische kennis bij jullie die dit probleem wel kan oplossen? Doe mij de oude glasvezellijn meer weer, hier heb ik 2 jaar lang prima op kunnen functioneren…

Ik neem toch aan dat er nu met spoed een storingsmonteur op pad gaat?

Reputatie 7
Badge +16

@DaanNatter Ik denk dat het bezoek van Guidion niet helemaal onterecht was. De wijkcentrale is bezocht, er zijn herstelwerkzaamheden uitgevoerd en de patch is geplaatst en vervangen. Wat ik echter wel denk, is dat er nu direct zaak moet worden gemaakt om op te schieten met een daadwerkelijke oplossing - daarin ben ik het 100 procent met je eens. De monteur valt overigens niets te verwijten, die heeft de juiste stappen gezet én heeft melding gemaakt van het GPON probleem in de centrale. Het lijkt op een access switch issue. Ik zet zijn rapportage met voorrang door en hoop dat er binnen 2 dagen een oplossing komt. Er moet inderdaad met spoed een storingsmonteur op pad gaan, maar wel eentje die vanuit netbeheer aangestuurd wordt - lijkt mij. Ik doe mijn best voor jullie! 

@Jason van Odido dank voor je reactie, ik snap zeker dat de monteur niks te verwijten valt. Hij baalde er zelf minstens net zo erg van als ik. Hij had de afgelopen dagen in onze wijk al meer van deze zaken gehad. Ik hoop dat er spoedig een storingsmonteur op weg kan. Moet deze ook nog bij mij binnen komen of alleen bij de wijkcentrale? Ik hoor graag. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @DaanNatter, het is opnieuw doorgezet door onze techneuten. We wachten het ticket op dit moment af! 

@Tommie van Odido @Jason van Odido 

Hierbij nog een update. Ik heb sinds 8 november eindelijk diensten. De vierde monteur heeft het kunnen regelen. Er bleken stickers in de wijkcentrale verwisseld te zijn geweest. Hierdoor zaten er 8 huishoudens op de verkeerde switch. Alle huishoudens hebben dan nu ook weer diensten.

Dank voor het meekijken in mijn case!

Reputatie 7
Badge +16

Dat was niet zo handig van ons, sorry voor het misverstand en de verwisseling! Succes en veel plezier met jouw werkende verbinding en dank voor het maken van de herstelmelding hier! 😄👍

Reageer