Beantwoord

glasvezel in huis maar odido maakt het niet af

  • 30 December 2023
  • 20 reacties
  • 297 Bekeken

Reputatie 1

Lang verhaal maar na heel lange tijd heb ik nog steeds geen werkende internet en tv. Het begon dat het lang duurde voor ze mijn huis aan de glasvezel aansloten. De aansluiting werkte helaas niet. Maanden later kwamen ze erachter dat mijn glasvezeldraadje in de kast niet aangesloten was en is dat opgelost. Signaal was er. Daarna heeft de leverancier meerdere keren afspraken gemaskt om het signaal te controleren. Meerdere malen is het bevestigd maar toch iedere keer opnieuw stond in het systeem dat mijn signaal niet werkte. Nu weer 5 maanden later wacht ik nog steeds op de monteur die de boel afwerkt. Tussendoor zei men dat er niet genoeg apparatuur was. Maar mijn buurman heeft wel al 1 maand alles werkend in huis. Ik word moedeloos van Odido.

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 2 January 2024, 10:52

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Frank Cruts, excuus voor dit verloop! Ik snap dat je met smart aan het wachten bent en graag zo snel mogelijk aangesloten wilt worden. Dat willen wij ook! We zijn in dit geval nog afhankelijk van Open Dutch Fiber en de aannemer. Wel zie ik direct dat de lijn gisteren geactiveerd had moeten worden (dit was de planning) door Open Dutch Fiber maar dat dit niet is gedaan. Intern hebben wij direct navraag gedaan bij de netwerkbeheerder via onze Fiber afdeling. Je zult hier zo snel mogelijk meer over horen, dat beloof ik!

Weet dat zodra wij groen licht krijgen van de netwerkbeheerder, meteen actie ondernemen. We sturen je dan ons installatiepakket toe en zorgen ervoor dat je een afspraak kunt maken met Guidion voor de binnenshuis installatie. Wij zijn dan als jouw provider aan de beurt!

Reputatie 1

Hi @Frank Cruts, excuus voor dit verloop! Ik snap dat je met smart aan het wachten bent en graag zo snel mogelijk aangesloten wilt worden. Dat willen wij ook! We zijn in dit geval nog afhankelijk van Open Dutch Fiber en de aannemer. Wel zie ik direct dat de lijn gisteren geactiveerd had moeten worden (dit was de planning) door Open Dutch Fiber maar dat dit niet is gedaan. Intern hebben wij direct navraag gedaan bij de netwerkbeheerder via onze Fiber afdeling. Je zult hier zo snel mogelijk meer over horen, dat beloof ik!

Weet dat zodra wij groen licht krijgen van de netwerkbeheerder, meteen actie ondernemen. We sturen je dan ons installatiepakket toe en zorgen ervoor dat je een afspraak kunt maken met Guidion voor de binnenshuis installatie. Wij zijn dan als jouw provider aan de beurt!

Ik heb een aanvraag gedaan bij Odido en niet bij Dutch Fiber of Guidion.

Als alle problemen op deze manier opgelost worden dan ben ik er snel klaar mee.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Frank Cruts, dat gevoel wil ik je ook zeker niet geven! Ik wilde echter alleen wat meer achtergrond informatie geven over wat er nodig is wanneer het gaat om een nieuwe glasvezel verbinding. Je bent absoluut onze klant en wij zetten dan ook alles in gang zodat de aansluiting van glasvezel op jouw adres start, maar moeten deze aanleg wel uit handen geven aan de beheerder. Wij houden de zaak in de gaten maar moeten soms wel aan de zijlijn staan tot we groen licht krijgen. Ik wil dus zeker niks afschuiven maar wel uitleggen hoe het proces van de aanleg werkt. 

Wij gaan via onze Fiber afdeling navraag doen bij de netwerkbeheerder en zorgen er zo voor dat wij zo snel mogelijk akkoord krijgen om de lijn te gebruiken. Dan sturen wij Guidion op je af voor de installatie in je woning en kun je zelf een afspraak maken. Dank voor je geduld en als er ooit iets is dan weet je mij te vinden!

Reputatie 4

Odido zou, naar mijn bescheiden mening, ook actie mogen ondernemen als het te lang duurt voordat ODF “groen licht geeft”. En dat gebeurt niet of onvoldoende.
En wat is de actie die Odido onderneemt als ODF niet levert? Weer een belletje of mailtje?
Ik krijg de indruk dat Odido geen middelen heeft om ODF aan te moedigen om problemen sneller op te lossen.

Reputatie 6
Badge +2

@Frank Cruts Goed nieuws! Er is inmiddels een update vanuit de netwerkbeheerder. Zij hebben de aannemer aangestuurd om de patch te installeren in de wijkcentrale. Zodra wij akkoord hebben gekregen dat alles gereed is, sturen wij Guidion om de installatie in je woning af te ronden. 

@paul1966 Ik begrijp dat dit misschien soms zo lijkt, maar ik kan je verzekeren dat wij achter de schermen met man echt macht bezig zijn om dit soort zaken op te lossen! 

Reputatie 4

 

@paul1966 Ik begrijp dat dit misschien soms zo lijkt, maar ik kan je verzekeren dat wij achter de schermen met man echt macht bezig zijn om dit soort zaken op te lossen! 

 

Ik reageer even prive om het topic niet te “vervuilen". 

 

Reputatie 1

 

@paul1966 Ik begrijp dat dit misschien soms zo lijkt, maar ik kan je verzekeren dat wij achter de schermen met man echt macht bezig zijn om dit soort zaken op te lossen! 

 

Ik reageer even prive om het topic niet te “vervuilen". 

 

Ik deel het gevoel van Paul wel enigzins. Ik heb het idee dat er teveel schijven gebruikt worden. Nu ik hier en vele malen per telefoon en mail gereageerd heb loopt mijn proces weer. Dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Maar ben wel blij dat het nu de aandacht heeft.

 

Reputatie 4

 

@paul1966 Ik begrijp dat dit misschien soms zo lijkt, maar ik kan je verzekeren dat wij achter de schermen met man echt macht bezig zijn om dit soort zaken op te lossen! 

 

Ik reageer even prive om het topic niet te “vervuilen". 

 

@Teresa van Odido , excuses voor het PB bericht. In al mijn goede intensies om het topic niet te vervuilen was ik vergeten dat het niet toegestaan is om moderators een prive bericht te sturen als daar niet om gevraagd wordt.

Reputatie 6
Badge +2

Dat kan gebeuren @paul1966. Fijn dat je het zo sportief opvat! 

Ik ben direct het systeem ingedoken om voor je uit te zoeken wat de status van de oplevering is. Op 31-12-2023 heeft mijn collega van de Klantenservice een verzoek ingediend bij de Fiber afdeling om navraag de doen bij de netwerkbeheerder. Ik vermoed dat dit vertraging heeft opgelopen door de feestdagen, maar ik weet zeker dat dit één deze dagen wordt opgepakt.

Reputatie 1

Goed nieuws. Ik heb een afspraak met Guidion voor aankomende maandag.

Reputatie 4

Dat kan gebeuren @paul1966. Fijn dat je het zo sportief opvat! 

Ik ben direct het systeem ingedoken om voor je uit te zoeken wat de status van de oplevering is. Op 31-12-2023 heeft mijn collega van de Klantenservice een verzoek ingediend bij de Fiber afdeling om navraag de doen bij de netwerkbeheerder. Ik vermoed dat dit vertraging heeft opgelopen door de feestdagen, maar ik weet zeker dat dit één deze dagen wordt opgepakt.

@Teresa van Odido , ik ben inderdaad recent gebeld door de fiber afdeling, dus dat werkt👍. Maar de beste man (Thomas als ik me niet vergis) wist niet wat er speelde, er wordt niet echt een dossier bijgehouden. Ik heb 'm alles verteld en daarna hadden we nog een beetje zitten kletsen over de organisatie van een service afdeling. En hij had nog wat aardige informatie over de sla's tussen Odido en ODF. Het was een leuk gesprek. 😊
Je hoeft verder niets te doen hoor, ik heb een goede Ziggo verbinding, en wacht het allemaal geduldig af, op een gegeven moment komen ODF en Artemis vanzelf in een rustiger vaarwater.

@Frank Cruts Hopenlijk verloopt de installatie soepeltjes en heb je een goed werkend internet. Kijk met Guidion even mee naar de resultaten van de speed test.☝

 

Reputatie 1

Sterker nog ik zit er al op en heb 1 tv ingesteld.

Reputatie 4

Owh, ok. Ik heb iets gemist denk, sorry. Maar wat komt de Guidion monteur a.s. maandag doen? 

Reputatie 1

Owh, ok. Ik heb iets gemist denk, sorry. Maar wat komt de Guidion monteur a.s. maandag doen? 

Geen idee. Ik kan dat allemaal zelf ook wel verzinnen.

Reputatie 1

De monteur komt niet meer. Maar ik ben nog niet geheel tevreden. Hier is mij beloofd dat ik het eerst mocht uitproberen. Het internet werkt wel goed. Maar de tv app is ronduit vervelend en beeldkwaliteit is ook niet erg goed. Ik ben nog steeds aan het twijfelen.

Reputatie 4

Hi Frank,

Ja, ik snap dat de monteur niet langs komt, er valt niet zoveel meer te monteren….

Wat zijn de resultaten van een bekabelde speedtest (in de avonduren)? (Zelf meet ik met https://www.speedtest.net/)
Zit je TV draadloos of bedraad op het netwerk? Ik zit “in het vak” en ik kan iedereen van harte aanbevelen om, indien mogelijk, zoveel mogelijk bekabeld aan te sluiten. 

Vriendelijke groet,
Paul

Reputatie 1

Op de telefoons na zit alles bekabeld op gb. Ik heb metingen gedaan van 980 up en down. Dus dat is goed. TV's zitten ook bekabeld maar hebben maar 100mb zelf maar dat is normaal voor tv's.

 

Reputatie 4

Op de telefoons na zit alles bekabeld op gb. Ik heb metingen gedaan van 980 up en down. Dus dat is goed. TV's zitten ook bekabeld maar hebben maar 100mb zelf maar dat is normaal voor tv's.

 

Netjes dat je alles bekabeld hebt aangesloten! Ja, de netwerkkaart van de TV zal geen 1Gb zijn.
Is de youtube app op je TV ook traag? Het Tizen OS van mijn TV is traag, Ik heb een aparte multimedia pc gekocht en de hdmi daarvan aan mijn tv aangesloten. Maar ja, weer een extra kastje etc. etc.

Reputatie 1

Op de telefoons na zit alles bekabeld op gb. Ik heb metingen gedaan van 980 up en down. Dus dat is goed. TV's zitten ook bekabeld maar hebben maar 100mb zelf maar dat is normaal voor tv's.

 

Netjes dat je alles bekabeld hebt aangesloten! Ja, de netwerkkaart van de TV zal geen 1Gb zijn.
Is de youtube app op je TV ook traag? Het Tizen OS van mijn TV is traag, Ik heb een aparte multimedia pc gekocht en de hdmi daarvan aan mijn tv aangesloten. Maar ja, weer een extra kastje etc. etc.

Nee youtube en dlna werken prima. Ik heb 4 verschillende generaties Samsung tv's. 1 tv kan de app niet gebruiken maar daar heb ik een chromecast aan hangen.

 

Reputatie 6
Badge +2

@paul1966 Goed om te lezen dat je inmiddels contact hebt gehad met de Fiber afdeling en dat je dit gesprek als fijn en informatief hebt ervaren! 😀

@Frank Cruts Super om te lezen dat je inmiddels bent aangesloten en geniet van onze diensten! Ik lees dat je hier en daar nog wat verbindingsproblemen hebt met de TV app. Sommige TV’s (Samsung wordt vaak benoemd) kunnen moeite hebben met WPA3, dat standaard aan staat op de T56. Gelukkig kun je dat ook uitzetten. Log hiervoor in op de T56 (192.168.1.1) en ga naar Netwerkinstelling > Draadloos. Helemaal onderaan staat iets als WPA3/WPA2. Verander deze instelling naar alleen WPA2 en sla het op.

Als dat niet werkt, kun je ook nog proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11a/n/ac/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11a/n/ac Gemengd (dus zonder ax). Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en herhaal deze stap. Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit.

Lukt het daarna wel om de TV te verbinden?

 

Reageer