Glasvezel installatie

  • 30 April 2024
  • 7 reacties
  • 47 Bekeken

Hi , 3 weken terug is bij ons thuis glasvezel geïnstalleerd door kpn , en op de kpn website staat dat ik bij de providers een abonnement kan afsluiten. Alleen als ik op odido website me adres invul staat er dat ik alleen dsl kan bestellen en later pas glasvezel beschikbaar is iemand hulp want ik snap het niet meer.

Nora van Odido 15 dagen geleden

Hi @Hansiee, wat super om te zien dat je interesse hebt in Glasvezel bij ons! 😄 Zoals Waqqas aangeeft kan het nog even duren voordat het Glasvezel op jouw adres beschikbaar is. We zijn hierin afhankelijk van KPN Netwerk NL en ik weet op dit moment nog niet wanneer het beschikbaar gaat worden. Je kan hiervoor het beste de Glasvezelcheck op onze website in de gaten houden. Zodra het Glasvezel beschikbaar wordt, zal het hier gelijk aangegeven worden! 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Hansiee 

Vaak duurt het even voordat andere providers ook beschikbaar zijn op glasvezel van KPN, je zal nog even moeten wachten denk ik.

Hi @Waqqas 

bedankt voor je reactie , vandaar je hebt waarschijnlijk geen tijd inschatting wanneer ongeveer ?

Reputatie 7
Badge +15

@Hansiee 

Ik weet niet hoelang dat gaat duren, misschien kan een moderator je een beter antwoord geven over hoelang het ongeveer zal duren.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Hansiee, wat super om te zien dat je interesse hebt in Glasvezel bij ons! 😄 Zoals Waqqas aangeeft kan het nog even duren voordat het Glasvezel op jouw adres beschikbaar is. We zijn hierin afhankelijk van KPN Netwerk NL en ik weet op dit moment nog niet wanneer het beschikbaar gaat worden. Je kan hiervoor het beste de Glasvezelcheck op onze website in de gaten houden. Zodra het Glasvezel beschikbaar wordt, zal het hier gelijk aangegeven worden! 

@Nora van Odido 

bedankt voor de reactie , 

Ik snap het inderdaad, alleen is het beetje verwarrend want hun hebben ons wel afgemeld dat we gereed zijn.

@Nora van Odido

bedankt voor de reactie , 

Ik snap het inderdaad, alleen is het beetje verwarrend want hun hebben ons wel afgemeld dat we gereed zijn.

Even wat verduidelijking.

KPN Netwerk stuurt naar ALLE op hun netwerk aangesloten providers simultaan de nieuw beschikbare adressen door. Het is aan de provider om dit te verwerken. De provider KPN, dus niet KPN Netwerk, verwerkt dit dagelijks in hun postcodetool. De meeste andere providers doen dit om de paar dagen, en sommige zelfs om de paar weken.

Je kunt je postcode bij andere aanbieders nalopen om te kijken wat bij hun de status is. Check bijvoorbeeld even bij Online.nl, Budgetthuis.nl of Freedom.nl, is de postcode daar al wel vrijgegeven? Dan ligt het sowieso niet aan KPN Netwerk.

In enkele gevallen zijn er misschien plannen van OpenDutchFiber om ook glasvezel aan te leggen, in dat geval kan een provider als Odido er voor kiezen om het nieuwe adressenbestand van KPN niet te verwerken en enkel DSL beschikbaar te houden totdat het andere glasvezel netwerk er ligt waar ze voordeliger hun diensten over kunnen leveren. Of dat hier speelt, geen idee, dit zijn keuzes dit meestal van hogerhand komen, daar zullen de moderators ook nauwelijks inzicht op hebben.

Hi @prodigy 

super bedankt voor de details heb net alle websites bezocht die je op gaf en daar kan ik bij allemaal glasvezel abonnement afsluiten 

Reageer