Beantwoord

Glasvezel kabel aanwezig in de meterkast, waarom zo lang wachten voor de aansluiting?

  • 4 August 2023
  • 3 reacties
  • 114 Bekeken

Ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuwbouwwoning waar er al een glasvezelkabel de woning in is getrokken. Ik heb met eigen ogen de kabel gezien, die is nog niet op een mediaconverter aangesloten.

Bij de buurman hangt die er wel al. Volgens de postcodecheck is er glasvezel “beschikbaar” en ook de T-Mobile chatbot geeft aan dat er glasvezel aanwezig is en stuurt me dan door om mijn bestelling te plaatsen. Maar bij het plaatsen van de bestelling krijg ik te horen dat er nog glasvezel wordt aangelegd in mijn wijk en dat de eerstvolgende mogelijkheid pas in week 41 is. Dit is veel te lang en zou ervoor zorgen dat ik dus 2 maanden zonder internet kom te zitten. Ik ben hiervan afhankelijk voor mijn werk.

Mijn vraag: waarom moet alleen mijn woning in het gebouw wachten tot week 41 terwijl mijn buren (zowel boven als naast) wel al glasvezel hebben? Moet er niet gewoon een mediaconverter en een router aangesloten worden? Dat kost toch geen 10 weken??

icon

Beste antwoord door Waqqas 4 August 2023, 10:08

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @sgrbabel 

Staat er tijdens het bestellen dat naar verwachting het glasvezel in week 41 wordt aangelegd bij jou? Dit is een verwachting omdat volgens het T-Mobile systeem er blijkbaar nog geen glasvezel ligt maar na je bestelling zal T-Mobile er voor zorgen dat je snel wordt aangesloten.

Indien het glasvezel van KPN is dan zou je misschien ook eens contact kunnen opnemen met KPNnetwerk omdat zij al een aansluitpunt plaatsen zonder dat je een abonnement hebt.

Hallo @sgrbabel 

Staat er tijdens het bestellen dat naar verwachting het glasvezel in week 41 wordt aangelegd bij jou? Dit is een verwachting omdat volgens het T-Mobile systeem er blijkbaar nog geen glasvezel ligt maar na je bestelling zal T-Mobile er voor zorgen dat je snel wordt aangesloten.

Indien het glasvezel van KPN is dan zou je misschien ook eens contact kunnen opnemen met KPNnetwerk omdat zij al een aansluitpunt plaatsen zonder dat je een abonnement hebt.

Hi Waqqas, bedankt voor de reactie! Ik zat zelf al te denken dat dit misschien het geval was. Het is trouwens wel mogelijk dat het glasvezel van KPN is. De woning naast die van mij is van dezelfde eigenaar en is tegelijk opgeleverd, daar hangt dus wel een glasvezelkastje met een KPN sticker dat er glasvezel beschikbaar is. Ik zal wel eerst met KPNnetwerk contact zoeken om te kijken hoe en wat.

Als het aansluitpunt door KPN geplaatst is, ben ik dan verplicht om ook een abonnement bij KPN te nemen? Of is T-Mobile dan nog steeds een optie?

Reputatie 7
Badge +15

@sgrbabel 

Ik heb ook KPN glasvezel, bij de aanleg geef je toestemming voor een gratis aansluiting en dan zal er een aansluiting gratis worden geplaatst, waarschijnlijk is er dus geen toestemming gegeven, je bent verder nergens voor verplicht.

Je mag uit alle providers kiezen die beschikbaar zijn.

Reageer