Glasvezel Koog aan de Zaan/Westerkoog

  • 19 April 2024
  • 3 reacties
  • 56 Bekeken

Goedenavond,

 

Vanaf Juli/Augustus heb ik de aanvraag overstap naar glasvezel gedaan en is er eind November de kabel naar binnen gelegd en (helaas) in de schuur afgemonteerd. Nu neem ik er genoegen mee om vanuit de schuur een 10 meter lange kabel naar de woonkamer te trekken met gaten boren etc, maar tot op heden nog geen update mogen ontvangen wanneer Guidion langs komt/afspraak maakt om het pakket te installeren wat hier al sinds begin November ligt. 

 

Nu hoorde ik (ik ben maar eens gaan rondbellen...) eind Januari dat volgens de glasboer de wijkcentrale nog niet "af" was. Dit zou in Maart gebeuren. Nou heb ik vernomen dat het simpelweg een switch/aantal switches plaatsen is. Blijkbaar geen voorraad of iets anders? 

 

Onlangs is mijn overstap geannuleert omdat het al veel te lang duurt volgens jullie (helemaal eens met dat laatste).

 

Heeft het nog nut om te wachten, of kan ik beter elders een poging wagen tot glasvezel? 

 

Mvg,

C

Demi van Odido 12 dagen geleden

Hi @sircaveman, ik wil ook niks liever dan dat jij zo snel mogelijk wordt opgeleverd en dat je van de Glasvezel kunt genieten! Ik zie in ons systeem terug dat tot op heden de wijkcentrale nog niet is opgeleverd. Ik heb navraag gedaan bij mijn Fiber collega of zij meer kunnen inzien over de situatie en of ze mij meer duidelijkheid kunnen geven. Zodra ik een update heb, laat ik het je via deze weg hier weten!

Ik durf voor nu dan ook niet te zeggen hoe lang het exact het nog gaat duren. Mocht je in ieder geval elders Glasvezel willen aanvragen, houdt er dan rekening mee of het geleverd wordt over het netwerk van Open Durch Fiber. Mocht namelijk een andere provider ook over dit netwerk Glasvezel aanbieden, ook dan zul je dan moeten afwachten tot de wijkcentrale gereed en actief is. 

Ik houd je in ieder geval op de hoogte zodra ik meer weet hierover! 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @sircaveman, ik wil ook niks liever dan dat jij zo snel mogelijk wordt opgeleverd en dat je van de Glasvezel kunt genieten! Ik zie in ons systeem terug dat tot op heden de wijkcentrale nog niet is opgeleverd. Ik heb navraag gedaan bij mijn Fiber collega of zij meer kunnen inzien over de situatie en of ze mij meer duidelijkheid kunnen geven. Zodra ik een update heb, laat ik het je via deze weg hier weten!

Ik durf voor nu dan ook niet te zeggen hoe lang het exact het nog gaat duren. Mocht je in ieder geval elders Glasvezel willen aanvragen, houdt er dan rekening mee of het geleverd wordt over het netwerk van Open Durch Fiber. Mocht namelijk een andere provider ook over dit netwerk Glasvezel aanbieden, ook dan zul je dan moeten afwachten tot de wijkcentrale gereed en actief is. 

Ik houd je in ieder geval op de hoogte zodra ik meer weet hierover! 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @sircaveman, hier ben ik weer zoals beloofd! Ik heb zojuist reactie van mijn Fiber collega gehad en hij geeft aan dat de planning voor de wijkcentrale voor 31-5 staat. Weet je zo voldoende?

Hey Demi,

Bedankt voor het nagaan wanneer ze aan de wijkcentrale gaan beginnen. 

Het helpt een bepaalde verwachting te hebben, maar het blijft uiteraard erg lang op zich wachten.

Evengoed wacht ik eind Mei dan nog af, wellicht tussentijds mijn huidige abbonnement aanpassen zodat ik minder hoge kosten heb.

 

Bedankt nogmaals, ik hoor het graag wanneer je meer weet 👍

Reageer