Glasvezel oplevering duurt lang

  • 9 March 2023
  • 4 reacties
  • 350 Bekeken

Haast hebben ze bij T-mobile alleen met de melding op hun site dat glasvezel op jouw adres beschikbaar is. Na de aanvraag laten ze je gewoon eindeloos wachten. Dus de term beschikbaar is bij T-mobile erg rekbaar. Ook ik wacht al sinds april 2022 op een signaal op het vezeltje wat al tijden in mijn meterkast is aangesloten. De niet Nederlands sprekende “vaklui” die het kwamen aanleggen hebben een half uur geprobeerd door een heipaal de meterkast in te boren. Ik ben uiteindelijk zelf onder het huis geklommen om ze te wijzen op de al aanwezige gaten in de fundering waar de vezel zonder boren doorheen te leggen was. Monopoliepositie noemen ze dat, met geen interesse in de klant als resultaat en geen enkel streven naar verbetering van de service.

Cal van Odido 1 jaar geleden

Hoi @Alex_ooitGlasvezel, fijn dat je aan de bel trekt, ik breng graag de oplevering weer voor je op gang! Sorry voor de ervaring die je had met de aannemers, dat klinkt inderdaad weinig productief en hier moet ook zeker beterschap in komen. Om zo snel mogelijk voortgang te boeken met je oplevering heb ik onze glasvezelafdeling op de hoogte gebracht van je situatie. Zij zullen binnenkort contact met je opnemen om de situatie voor je op te helderen en de aannemer eens flink aan de mouw te trekken.

Ik laat het hier niet bij zitten, hier moet snel progressie voor je geboekt worden!

 

PS: Origineel had je jouw reactie geplaatst in dit topic: twee jaar en nog geen aansluiting. Om de informatie over jouw oplevering en de oplevering van de andere user overzichtelijk te houden heb ik dit topic voor je aangemaakt.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Alex_ooitGlasvezel, fijn dat je aan de bel trekt, ik breng graag de oplevering weer voor je op gang! Sorry voor de ervaring die je had met de aannemers, dat klinkt inderdaad weinig productief en hier moet ook zeker beterschap in komen. Om zo snel mogelijk voortgang te boeken met je oplevering heb ik onze glasvezelafdeling op de hoogte gebracht van je situatie. Zij zullen binnenkort contact met je opnemen om de situatie voor je op te helderen en de aannemer eens flink aan de mouw te trekken.

Ik laat het hier niet bij zitten, hier moet snel progressie voor je geboekt worden!

 

PS: Origineel had je jouw reactie geplaatst in dit topic: twee jaar en nog geen aansluiting. Om de informatie over jouw oplevering en de oplevering van de andere user overzichtelijk te houden heb ik dit topic voor je aangemaakt.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Alex_ooitGlasvezel, inmiddels heb ik meer informatie voor je weten te ontfutselen! De netwerkbeheerder Open Dutch Fiber geeft namelijk aan dat er een technische belemmering is in de vorm van een kruising van de internetlijnen. Hiervoor gaan zij navraag uitzetten bij de aannemer. Zodra hier meer informatie over bekend is zal je door Open Dutch Fiber op de hoogte gesteld worden.

Hiermee moet er meer schot voor je in de zaak komen!

Goedemiddag Cal,

bedankt voor de vlotte reactie en actie. Helaas heb ik dit ook eind mei 2022 te horen gekregen maar het lijkt erop of al die aannemers en grote logge overkoepelende organisaties tamelijk rampzalig samenwerken. Ik heb daarna nog eens contact gehad met ODF maar die wist toen te vertellen dat er in onze wijk nog geen glasvezel zou liggen (bewijs moest een kaartje zijn waarop dit te zien was). In tegenstelling tot het bericht van T-mobile dat het beschikbaar is ten tijde van de aanvraag. Schuin tegenover mijn woning werd de week ervoor al wel een glasvezelkabel naar binnen getrokken dus wederom begon de irritatie factor op te lopen. Het mooiste is nog dat de hele wijk opnieuw is bestraat voor dit alles en ik heel duidelijk glasvezel heb zien leggen tot vlak voor ons pad naar de woning. Dit werd bij hoog en laag ontkent door ODF. Wat schets wederom de verbazing: het moment waarop er een tweede monteur komt (maanden later) voor het aanleggen in de meterkast trekt deze doodleuk datzelfde kabeltje daar uit de grond.

Ik heb in de tussentijd meerdere buurtbewoners gesproken waarbij het verhaal niet heel erg afwijkt.

Nogmaals dank voor het opnieuw uitzoeken en ik hoop dat er snel schot in de hele situatie komt en dat als alles eenmaal werkt het ook aan de geschetste verwachtingen voldoet.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Alex_ooitGlasvezel, bedankt voor je uitgebreide verhaal en sorry, het is zorgwekkend dat de aanleg zo rommelig is verlopen, dat is absoluut niet wat ik voor ogen heb! Dit zijn ook zeker signalen die ik voor je mee wil nemen, dit moet en kan beter. Wél klinkt alsof de aanleg in een ver stadium is en dat geeft mij goede hoop dat dit toch op korte termijn op te lossen is.

Ook voor mij is het afwachten wat de aannemer te zeggen heeft, ik hoop voor je op een snelle voortzetting van de werkzaamheden. Ik ga voor je duimen!

Reageer