Glasvezel van Glaspoort --> na paar maanden over op ODF

  • 26 October 2023
  • 7 reacties
  • 125 Bekeken

Afgelopen week is Glaspoort bezig geweest om het glasvezelpunt aan te leggen in mijn meterkast, helemaal prima dus ik zou nu van m’n DSL abonnement naar glasvezel kunnen gaan.

Alleen is het zo dat ODF over een tijdje ook komt om glasvezel aan te sluiten.. 

Nu is het zo dat Odido (ik heb klantvoordeel) via Glaspoort abonnementen aanbiedt van 45/50/55 euro per maand en diezelfde abonnementen kosten via ODF 30/35/40 euro per maand. Logischerwijs wil ik het dus via ODF maar aangezien de actie is dat het de eerste 8 maanden voor 30 euro (via Glaspoort) of eerste 10 maanden voor 25 euro (via ODF) vroeg ik mij af of het mogelijk is om nu glasvezel te bestellen welke dan eerst via de Glaspoort-aansluiting gaat totdat ODF aangesloten is en dat ik dan de andere aansluiting ga gebruiken. Dan betaal ik tenminste na de actieperiode niet onnodig te veel geld. Is dit mogelijk? Mocht het niet kunnen, zou ik dan een update kunnen krijgen over wanneer ODF alles komt aanleggen+aansluiten want ik zou wel graag naar glasvezel overstappen uiteraard. 

Ik hoor het wel!

Ishana van Odido 6 maanden geleden

Hoi @Jbreeuwsma, super leuk dat je interesse hebt in Glasvezel! 😊 Ik heb het direct nagekeken en ik zie dat het op dit moment nog niet mogelijk is om Glasvezel af te nemen of vooruit te bestellen op jouw adres. Daarnaast is er geen specifieke datum hiervoor, maar je kunt dit natuurlijk wel in de gaten houden. Als dit mogelijk is, zul je op Mijn Odido bij ‘Abonnementen’ de mogelijkheid vinden om over te stappen op Glasvezel. Je zult dan ook zien welke prijzen gelden. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana

Bekijk origineel

7 reacties

iemand? 😅

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Jbreeuwsma ,

Er is op de community geen planning te krijgen wanneer een internet dienst via een glasvezel door ODF wordt opgeleverd.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Jbreeuwsma, super leuk dat je interesse hebt in Glasvezel! 😊 Ik heb het direct nagekeken en ik zie dat het op dit moment nog niet mogelijk is om Glasvezel af te nemen of vooruit te bestellen op jouw adres. Daarnaast is er geen specifieke datum hiervoor, maar je kunt dit natuurlijk wel in de gaten houden. Als dit mogelijk is, zul je op Mijn Odido bij ‘Abonnementen’ de mogelijkheid vinden om over te stappen op Glasvezel. Je zult dan ook zien welke prijzen gelden. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana

Hi Ishana, dank voor je reactie.

Dat is wel gek.. Zoals ik zei heeft Glaspoort 1,5 week geleden het glasvezelpunt aangesloten in de meterkast. Via bijv. KPN/Youfone/Budgetthuis kan ik nu wel glasvezel bestellen, gek dat Odido nog niet mogelijk is. Zal met verwerkingstijd te maken hebben ofzo.. Ik zie trouwens op sommige momenten bij jullie postcodecheck dat er wel al Glasvezel mogelijk is maar in de meeste gevallen niet..

Nouja, er zit niks anders op dan te wachten denk ik. 😀 Wil gewoon graag upgraden!

 

Reputatie 6
Badge

@Jbreeuwsma begrijp ik het goed dat naast Glaspoort er nog een glasvezel bij jou binnengebracht gaat worden (mogelijk OpenDutch fiber). In  dat geval zal Odido niet via Glaspoort gaan leveren lijkt me. Zoals je al aangeeft zijn de tarieven bij levering via Glaspoort al hoger dan via andere netwerken. Je beste optie blijft te wachten tot ODF je aansluit.

Reputatie 7
Badge +1

Ik blijf dat complete waanzin vinden om 2 glasvezel netwerken aan te leggen in de zelfde plaats, zie het al gebeuren dat je 2 aansluitingen voor je stroomvoorziening krijg eerst komt Liander en daarna legt Stedin er een kabel naast.

Dat hele uitrollen van het glasvezel had al meteen onder gebracht moeten worden bij de zelfde nutsbedrijven die ook het stroomnet beheren zoals Liander e.a. afhankelijk van de regio en providers als Odido of KPN vergelijken met b.v. Greenchoice of Energiedirect enz.

@louisL @BeMu Het klopt inderdaad dat naast Glaspoort ook ODF hier een glasvezel netwerk aan het aanleggen is. Dus eerst is Glaspoort gekomen om de straat open te breken, alles neer te leggen, alles aan te sluiten, alles weer netjes dicht te maken. Om vervolgens een maand of 2 later weer hetzelfde te zien gebeuren door ODF.. Efficiënt? Zeker niet.. Maar ben wel blij dat ODF komt want dan kan ik goedkoper gebruikmaken van Odido 😁

Dat Odido als er 2 aansluitingen zijn/komen niet via Glaspoort gaat leveren kan inderdaad wel een verklaring zijn, ik ben in ieder geval blij dat ODF hier ook komt want ik wil in principe gewoon bij Odido blijven. Dus dan wacht ik op ODF inderdaad.
 

Reageer