Glasvezel verbinding en problemen met de oplevering

  • 27 February 2024
  • 7 reacties
  • 96 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hoe kan het toch dat er glasvezel in de straat ligt, en ik begin december aangeef per 1 februari te willen overstappen en dat er dan na de bevestiging niks gebeurt?

Begin januari gebeld met Klantenservice die zegt dat alles goed komt, we krijgen een datum voor de aansluiting van straat  naar het huis. Alles gaat lukken. Half januari maar weer gebeld. Zelfde verhaal maar ik bel toch maar met Open Dutch Fiber. Die nog geen opdracht heeft maar wel afspraak maakt voor 29 januari. Bevestiging blijft uit. Op de datum waar ik vrij voor heb moeten nemen wel werklui in de straat, maar niet bij mijn huis. Geen opdracht gehad. Geen tijd. Weer Open Dutch Fiber gebeld. Miscommunicatie en of het 30 januari kan. 

En ja hoor 30 januari aangesloten, doorgemeten en volgens ODF afgemeld.

Maar 1 februari natuurlijk geen glasvezel. 

Inmiddels 4 keer gebeld, vier keer ander verhaal. Het zou gevroren hebben..huh. kabel ligt er al. Oh.. er zou niet zijn afgemeld dor ODF. Dat zou een paar dagen duren. Of een paar weken. Dan is er in Nederland geen plaats op het stroomnet... dus geen plaats in de wijkkast. 

Wel modem etc binnen, maar volgens app is huis noog steeds niet op straatkabel aangesloten. 

Nu bijna 1 maart... nog geen glasvezel. Geen idee waarom niet. Wel de meest fantastische smoezen gehoord. 

Maar niet wat nu echt het probleem. is er een administratief probleem en dat we door foutieve status niet verder komen? Zijn we ten onrechte niet afgemeld dor ODF of nog niet aangesloten op de wijkcentrale? 

Hoe komen we achter het antwoord en belangrijker wanneer hebben we glasvezel internet? 

Nora van Odido 1 maand geleden

Hi @wndver, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat de originele planning was om jou eerder aan te sluiten. Waardoor dit nu vertraagd is, kan ik zelf niet inzien, daarom zet ik dit graag gelijk voor je door naar mijn collega's van de Fiber afdeling. Zij zullen contact opnemen met de netwerkbeheerder en kunnen je hier meer duidelijkheid over de situatie geven. Zodra ze hier reactie op hebben ontvangen van de netwerkbeheerder zullen ze telefonisch contact met je opnemen! 

Bekijk origineel

7 reacties

Nou heeft bij mij 4 maanden geduurd. Drama

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor je geduld! Het is momenteel superdruk en we doen ons best. Geen zorgen! We zijn je niet vergeten en pakken jouw topic op zodra daar gelegenheid voor is. Om ervoor te zorgen dat we jouw topic niet pas in een nieuwe moderatieronde tegenkomen, willen we je vragen om ons morgen een reminder in dit topic te sturen. Enorm bedankt voor de samenwerking; dit is waar onze Community voor staat!

En weer een nieuwe smoes... deze keer zou ODF nog tot 31 maart hebben om af te melden. Hoezo moet dat 2 maanden duren?

Reputatie 5
Badge +4

Hi @wndver, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat de originele planning was om jou eerder aan te sluiten. Waardoor dit nu vertraagd is, kan ik zelf niet inzien, daarom zet ik dit graag gelijk voor je door naar mijn collega's van de Fiber afdeling. Zij zullen contact opnemen met de netwerkbeheerder en kunnen je hier meer duidelijkheid over de situatie geven. Zodra ze hier reactie op hebben ontvangen van de netwerkbeheerder zullen ze telefonisch contact met je opnemen! 

En dat was alweer 3 weken geleden....niks gehoord, geen status update en nog steeds niet aangesloten 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @wndver, heel fijn dat je hierop terug komt, ik wil graag vaart voor je maken! Ik zie dat onze glasvezelafdeling de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber hebben gevraagd om de verbinding af te melden, maar dat wij nog geen antwoord van hen hebben gehad. Ik zal opnieuw navraag voor je op laten starten en ik ga extra druk laten plaatsen op de netwerkbeheerder om snel met duidelijkheid te komen.

Ik wil je graag snel zien genieten, ik laat extra navraag voor je opstarten! 

Vaart maken... grappig ik heb al met alles en iedereen gebeld. Meerdere keren. De patch zou geplaatst moeten zijn... en ik had 1 februari van glasvezel moeten hebben genoten. Iedere keer dat ik bel nemen jullie, althans zeggen jullie, contact met het fiberteam op te nemen. En dan hoor ik weer wekenlang niks.Het is dat ik geen andere optie heb voor glasvezel maar ik sta op het punt het maar op te geven met Odido en dan te hopen dat KPN snel glasvezel gaat aanleggen.

Reageer