Beantwoord

Glasvezel werkt niet bij start abonnement

  • 21 July 2023
  • 8 reacties
  • 159 Bekeken

Als ik de verhalen op dit forum en elders online mag geloven is het haast standaard dat T-Mobile glasvezelverbindingen niet werken op de ingangsdatum van het abonnement. Helaas is dit bij ons ook het geval. Afgelopen woensdag zou ons internetabonnement ingaan. Helaas: geen internet op de lijn. Volgens de monteur wordt de lijn niet belicht en moet KPN dit nog regelen. Ik vraag mij oprecht af hoe een provider de oplevering van nieuwe abonnement zo slecht onder controle kan hebben. Je zorgt er toch voor dat vóór de startdatum alles werkt?! Als daar een minimale periode voor nodig is, laat abonnementen dan ook niet eerder ingaan… 

Inmiddels zitten wij nu alweer drie dagen zonder internet en we hebben geen idee wanneer het wel gaat werken, van T-Mobile hebben we namelijk niets meer gehoord. Deze situatie is bijzonder vervelend omdat wij veel vanuit huis werken en een werkende internetverbinding noodzaak is. Wij zijn juist overgestapt naar T-Mobile / glasvezel om een snellere en stabielere verbinding te krijgen.

De klantenservice kan als tijdelijke ‘oplossing’ vouchers voor mobiel internet geven, maar die werken alleen op T-Mobile of BEN simkaarten. Ik heb een KPN abonnement en heb hier dus niets aan. Godzijdank heeft mijn partner wel een abonnement bij BEN en kan zij de voucher gebruiken en de verbinding delen middels een hotspot. Dit werkt als noodoplossing maar ook echt niet meer dan dat. Daarnaast, zodra zij weg is moet ik mijn eigen bundel gebruiken die er gierend hard doorheen gaat op deze manier.

Gezien de vele horrorverhalen hier op het forum vrees ik dat deze situatie ook nog wel even gaat duren. T-Mobile heeft de oplevering van abonnementen duidelijk totaal niet onder controle. We hebben helaas nu ook al enorme spijt van onze keuze om over te stappen en als ik vooraf hier had gelezen waren we nooit overgestapt. Lekker begin zo…

 

Graag verneem ik van T-Mobile op welke datum onze verbinding wél actief wordt. Daarnaast ga ik ervan uit dat T-Mobile de kosten die ik door deze situatie moet maken voor het internet via mijn eigen mobiele bundel volledig compenseert. Hiervan ontvang ik graag een bevestiging.

icon

Beste antwoord door Nora van Odido 23 July 2023, 14:12

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @RichardM87 

De facturatie start pas nadat de lijn werkend is opgeleverd.   Er zijn diverse schakels in het leverproces en helaas er kan wel eens wat mis gaan. De tegemoetkomingen is de unlimited vouchers.

Verdere indirecte schade wordt niet vergoed.

Hoi @RichardM87 

De facturatie start pas nadat de lijn werkend is opgeleverd.   Er zijn diverse schakels in het leverproces en helaas er kan wel eens wat mis gaan. De tegemoetkomingen isnde unlimited vouchers.

Verdere indirecte schade wordt niet vergoed.

 

Deze reactie begrijp ik niet. Ik heb het helemaal niet over facturatie noch over ‘indirecte schade’. Wel over vergoeding van kosten door wanprestatie door T-Mobile, dat is iets heel anders.

Verder vind ik dat je het nogal bagatelliseert met ‘er kan wel eens wat mis gaan’. Het internet en dit forum staan vol met dergelijke problemen. ik heb geen idee of je een medewerker bent van T-Mobile, maar ik mag hopen van niet. Zo wel, dan stel ik deze reactie absoluut niet op prijs en voel ik mij nog minder serieus genomen als klant. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @RichardM87 

Je praat hier op een klantenforum. Dit is geen 1:1 chat met de klantenservice.  Wel lezen moderators mee en geven een bijdrage indien nodig. Vanuit de cases die we eerder gezien hebben is het inderdaaf zo dat je (meerdere) unlimited vouchers kan krijgen bij een verstoring van de vaste internet dienst. Verder worden er geen vergoedingen gegeven. Als je geen t-mobile simkaart hebt kun je een prepaid variant in een t-mobile winkel kopen waarop de voucher ook werkt.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RichardM87 

Gelukkig werkte bij mij en vele anderen de verbinding al op de dag dat de monteur kwam. T-Mobile heeft meer dan 750.000 klanten, het kleine groepje dat problemen heeft met de verbinding zie je hier online over klagen. Meestal hoor je weinig van alle andere klanten waar alles naar behoren werkt.

Als het goed is zal je binnen 5 werkdagen bericht van KPN krijgen om een afspraak te maken of misschien hoeft de monteur van KPN alleen langs de wijkcentrale.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @RichardM87, ik wil er graag voor zorgen dat jouw internet zo snel mogelijk gaat werken! Ik heb dit daarom direct voor je doorgezet naar onze technische afdeling. Mijn collega's zullen dit voor je oppakken en ervoor zorgen dat de juiste personen aangestuurd worden om dit voor je op te lossen. Je krijgt hier over een paar minuten een bevestiging van per e-mail. Op het moment dat de technische afdeling een monteur aanstuurt, zullen zij vanzelf contact met je opnemen om een afspraak met je in te plannen. 

Zoals door Eric aangegeven, begin je pas met het betalen voor het abonnement zodra jouw diensten actief en werkend zijn! Wij laten jou uiteraard niet betalen voor diensten die je niet kan gebruiken. De verdere compensatie die we hebben gegeven is de voucher voor het onbeperkte internet, zodat je op deze manier nog online kan blijven. Kosten die je maakt met jouw eigen mobiele bundel kunnen wij niet voor je vergoeden. 

Mijn collega's van de technische dienst gaan hun uiterste best doen om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen! Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben stel ze dan gerust, ik help je met alle liefde verder. 

Inmiddels zijn we alweer bijna een week verder en het werkt nog steeds niet. Telefonisch inmiddels begrepen dat er op de dag dat het abonnement in zou gaan helemaal niets naar KPN is gecommuniceerd en ook geen interne meldingen zijn gedaan. Hierover is dus destijds keihard gelogen. Uiteindelijk blijkt afgelopen dinsdag pas een melding naar KPN te zijn gestuurd. Aan de telefoon zijn inmiddels ook diverse andere beloftes gedaan waarvan er niet een is nagekomen. De laatste belofte was dat het vandaag voor 16u zou werken. Niets van terechtgekomen. 

 

Het vertrouwen dat T-Mobile binnen afzienbare tijd kan leveren is gedaald naar een dieptepunt. Dat er ook geen enkele communicatie vanuit T-Mobile wordt geïnitieerd is bedroevend.

Reputatie 7
Badge +8

@RichardM87 Mijn excuses voor deze ruwe start Richard. Ik zie dat de monteur van Guidion op 19-7 bij jou langs is geweest en dit is door Guidion per de 25e naar ons doorgezet, waardoor het langer heeft geduurd dan gehoopt. In het ticket naar KPN zie ik dat het om een WBA PtP probleem gaat. Wat dit verder precies inhoudt, kan ik echter niet inzien. KPN is in ieder geval nog met het ticket bezig en het probleem op te lossen. Ik hoop oprecht ook dat het probleem snel verholpen is en jij eindelijk kunt genieten van Glasvezel!

@RichardM87 Mijn excuses voor deze ruwe start Richard. Ik zie dat de monteur van Guidion op 19-7 bij jou langs is geweest en dit is door Guidion per de 25e naar ons doorgezet, waardoor het langer heeft geduurd dan gehoopt.

 

Probeer je nou de schuld op een andere partij af te schuiven? Dat is fraai zeg.

De 19e heeft Gudion direct al een melding gemaakt. Volgens je collega van de klantenservice die ik die dag sprak stond dit ook in het systeem en wat het ‘doorgezet’. Tot 23/7 is er echter niets mee gedaan en op de 25ste heeft T-Mobile pas iets naar KPN gestuurd. De vertraging zit dus bij T-Mobile en niet bij Guidion of KPN. Is het vingerwijzen naar andere partijen intern beleid van T-Mobile? Daar lijkt het wel op namelijk.

Reageer