Glasvezel Zeelsterstraat Eindhoven

  • 24 October 2023
  • 6 reacties
  • 107 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 3 reacties

Hallo,

In mei heb ik een internetabonnement afgesloten. Mijn enige optie was glasvezel. Echter heb ik sindsdien helemaal niets meer gehoord. Via de chat van de app heb ik kunnen achterhalen dat er blijkbaar nog helemaal geen glasvezel aanwezig was in mijn straat en dat dit 17 oktober zou worden aangelegd. Echter heb ik nog steeds niks gehoord. Wanneer gaat er eindelijk eens iets gebeuren. De communicatie vanuit Odido is ultraslecht tot nu toe.

Cal van Odido 6 maanden geleden

Hoi @GuidoJ, logisch dat je met vragen zit, ik helder ze graag zo goed mogelijk voor je op! De afgelopen maanden heeft de netwerkbeheerder heel hard aan het nieuwe glasvezelnetwerk gesleuteld om het gebruiksklaar voor je te maken. Ook zijn er voorbereidingen getroffen voor een aansluitplan voor je omgeving. Ik zie dat de netwerkbeheerder sinds 18 oktober de volgende fase heeft aangekondigd, wat betekent dat ze jou in de komende weken zullen benaderen voor een installatieafspraak. Omdat ze dit hebben aangekondigd verwacht ik dat ze jou binnenkort zullen contacteren. Mocht je onverwacht toch nog tegen een radiostilte aanlopen, laat het gerust weten en dan zorg ik ervoor dat jouw dossier extra aangekaart wordt bij de aannemer.

Ik zie je graag snel genieten van glasvezel, dit moet helemaal goed komen! 🙂

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @GuidoJ 

Odido is de provider die haar diensten over het glasvezelnetwerk zal leveren, zij wachten ook op de netwerkbeheerder die jouw woning eerst op het glasvezelnetwerk gaat aansluiten.

Dat kan wel zo zijn, maar ik sluit bij jullie een abbonement af en ik krijg geen enkele informatie. Toen ik het abbonement afsloot stond er dat het binnen enkele weken aangesloten zou zijn en was er geen enkele indicatie dat het glasvezelnetwerk er nog niet lag. Alle info die ik heb ben ik zelf achterna moeten gaan want het is nergens te vinden. De communicatie is diep triest.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @GuidoJ, logisch dat je met vragen zit, ik helder ze graag zo goed mogelijk voor je op! De afgelopen maanden heeft de netwerkbeheerder heel hard aan het nieuwe glasvezelnetwerk gesleuteld om het gebruiksklaar voor je te maken. Ook zijn er voorbereidingen getroffen voor een aansluitplan voor je omgeving. Ik zie dat de netwerkbeheerder sinds 18 oktober de volgende fase heeft aangekondigd, wat betekent dat ze jou in de komende weken zullen benaderen voor een installatieafspraak. Omdat ze dit hebben aangekondigd verwacht ik dat ze jou binnenkort zullen contacteren. Mocht je onverwacht toch nog tegen een radiostilte aanlopen, laat het gerust weten en dan zorg ik ervoor dat jouw dossier extra aangekaart wordt bij de aannemer.

Ik zie je graag snel genieten van glasvezel, dit moet helemaal goed komen! 🙂

Hoi @GuidoJ, logisch dat je met vragen zit, ik helder ze graag zo goed mogelijk voor je op! De afgelopen maanden heeft de netwerkbeheerder heel hard aan het nieuwe glasvezelnetwerk gesleuteld om het gebruiksklaar voor je te maken. Ook zijn er voorbereidingen getroffen voor een aansluitplan voor je omgeving. Ik zie dat de netwerkbeheerder sinds 18 oktober de volgende fase heeft aangekondigd, wat betekent dat ze jou in de komende weken zullen benaderen voor een installatieafspraak. Omdat ze dit hebben aangekondigd verwacht ik dat ze jou binnenkort zullen contacteren. Mocht je onverwacht toch nog tegen een radiostilte aanlopen, laat het gerust weten en dan zorg ik ervoor dat jouw dossier extra aangekaart wordt bij de aannemer.

Ik zie je graag snel genieten van glasvezel, dit moet helemaal goed komen! 🙂

Dit is inmiddels alweer een maand geleden en NOG STEEDS heb ik HELEMAAL NIKS gehoord van Odido of een partij die dit komt aanleggen. Toen ik dit abbonement afsloot stond er dat het twee tot drie weken zou duren en inmiddels is het al een HALF JAAR zonder dat er ook maar enige vorm van communicatie is geweest. Om helemaal moedeloos van te worden. Wanneer gaat het eindelijk een keer komen?!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @GuidoJ, goed dat je opnieuw aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ook ik zie geen nieuwe update. Ik heb daarom besloten om onze glasvezelafdeling aan de digitale mouw te trekken. Zij gaan het voor je onderzoeken en opbellen met een update. 

Zoals je natuurlijk wel had kunnen verzinnen heeft er nooit iemand gebeld. En toen ik zelf belde kreeg ik eerst te horen dat het zes weken zou kunnen duren voordat contact met mij werd opgenomen. Na zeven weken uiteraard nog steeds niks gehoord. Toen kreeg ik van Odido het nummer van Volkerwessels die blijkbaar dit moeten uitvoeren. Daar gaven ze aan dat ik niet zelf een afspraak kon maken, maar dat ik moest wachten tot zij mij belden. Maar ze verzekerde mij dat dit in januari zou zijn. Op 5 februari werd ik door Odido gebeld om een afspraak te maken, welke ik voor deze ochtend, 15 februari, had gemaakt. Ik kreeg mijn modem thuis geleverd en was in afwachting van de monteur. Uiteraard kwam er niemand opdagen en toen ik belde wist niemand van deze afspraak af en werd ik naar VolkerWessels doorverwezen, waar ze ook uiteraard geen idee hadden van het bestaan van deze afspraak. Odido verwees mij daarna door naar Open Dutch Fiber, wat de netwerkbeheerder zou zijn, maar die bleek dat helemaal niet te zijn. 

 

Ik ben er echt helemaal klaar mee. Ik heb dit abonnement op 22 mei afgesloten en sindsdien is het telefoontje om de afspraak te maken het enige wat ik van Odido heb gehoord. Ik heb ook nooit een bevestiging van deze afspraak gekregen en de monteur kwam niet opdagen. Bij Volkerwessels een afspraak inplannen is onmogelijk en doordat jullie het je servicemedewerkers verboden hebben om contact met Volkerwessels op te nemen gebeurt er helemaal niks, ondanks dat ik al meer dan twintig keer heb gebeld.

Ik heb geen idee meer wat ik nou nog moet doe, maar ben wel alle vertrouwen verloren dat het netwerk uberhaubt ooit nog aangelegd gaat worden. Dit is de meest diep trieste service die ik ooit in mijn leven heb meegemaakt of van iemand anders gehoord heb. 

Reageer