Beantwoord

Glasvezelkabel kapot gemaakt door (KPN)

  • 18 April 2024
  • 4 reacties
  • 84 Bekeken

Sinds vorige jaar tevreden over ODF glasvezel, stabiel en snel internet.

Vorige week heeft glaspoort (KPN) hier een nieuw netwerk in de straat aangelegd en daarbij onze ODF kabel beschadigd, hierdoor zitten we al ruim een week zonder internet.

De monteur van glaspoort heeft ODF gebeld dat ze de vezel hebben hebben beschadigd, ODF gaf aan dat er een monteur zou komen.

Voor de zekerheid de storing aan Odido doorgegeven, maar helaas een week later is er nog steeds niets gebeurt. Odido zegt dat ze de ticket heeft doorgestuurd, ODF weet van niets.

Kortom erg frustrerend dat deze 2 organisaties zo slecht onderling samenwerken. Dit soort storingen zijn doorgaans binnen 2-5 werkdagen opgelost.

Ik overweeg dat ook de overstap naar KPN daar Odido het kennelijk niet krijgt opgelost. Altijd tevreden privé en zakelijk jammer dat kennelijk niet opgelost kan worden.

icon

Beste antwoord door henrybu 18 April 2024, 20:14

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Zo, dat is pas een manier van klanten werven. Je zou bijna zeggen dat ze het express hebben gedaan… Er moet meer dan een monteur komen. BIj ondegrondse storingen is een ploeg van graver en een vezellasser nodig.  Die zijn schaars en de vraag is, heeft KPN nog gemarkeerd waar ze ODF kabel hebben geraakt? Dat maakt het zoeken naar de storing wel makkelijker.

Ze hebben het netjes gemarkeerd, maar de comm tussen odido en netwerkbeheerder loopt niet goed, dat lijkt me de grootste klant bedreiging, ziggo kabel is aan de overkant ook beschadigd en die hebben het dezelfde dag nog opgelost.  

Meeste rare situatie ooit, vandaag glaspoort HAS werkzaamheden, de monteurs waren verbaasd dat de fiber nog niet gemaakt was van. Hun was er klaarblijkelijk wel een lasser in de buurt en die heeft de boel netjes aan elkaar gezet. Uiteindelijk top service door de concurrent. 

 

Topic kan gesloten worden.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @henrybu, het klopt dat we in zulke situaties afhankelijk zijn van de netwerkbeheerder. Ik zie dat we dit naar ze hebben doorgezet en we nog aan het wachten waren op een update vanuit hun. Ik ben ontzettend blij om te zien dat het probleem inmiddels is opgelost en je weer gebruik kan maken van jouw diensten! Ik heb ook gelijk een vergoeding voor je aangemaakt voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van het internet. Hier krijg je ook een e-mail van ter bevestiging en dit zal met de volgende factuur verrekend worden. 

Reageer