Glazvezel bestelling plaatsen

  • 18 April 2024
  • 1 reactie
  • 31 Bekeken

Dit gaat al terug naar oktober 2023 waarbij ik de 1e bestelling geplaatst heb voor glasvezel. Op dat moment was de verwachting dat dit in december opgeleverd zou worden.

3 maanden later was er nog steeds niets opgeleverd en is mijn overstap naar ziggo geannuleerd. Daarbij heb ik ook bij Odido het abonnement opgezegd.

Nu ergens in februari is er een monteur geweest van volgens mij Gideon om de glasvezel in de meterkast aan te sluiten. De kabel ligt er dus.

Daarbij heb ik een nieuw abonnement afgesloten bij Odido voor glasvezel met dezelfde voorwaarden en hier begint het gezeur.

 

Inmiddels heb ik al 20 belletjes erop zitten naar Odido en Open Dutch Fiber. 


De 1e initiele bestelling was niet goed geannuleerd. Dat heeft uiteindelijk ODF geregeld via de aannemer om te annuleren. Ik heb daarop ook mailtjes gekregen van Odido dat de bestelling geannuleerd is.

Vervolgens heb ik Odido gebeld op 16-04 dat er een nieuwe aanvraag ingeschoten moest worden, zodat ODF deze verder kan verwerken. De mevrouw aan de telefoon zei dat er al een aanvraag in stond en dat deze vanzelf verder vewerkt zou worden.

Daarna ODF gebeld, die zagen niets in hun systeem.

Weer Odido gebeld waarbij de volgende persoon de huidige aanvraag geannuleerd heeft en een nieuwe heeft ingeschoten op 17-04. Daarna weer ODF gebeld en wederom staat er niets in hun systeem.

 

 

Ik heb in mijn leven nog nooit zoveel moeite moeten doen om ergens klant te mogen worden.

Hoe kan ik nu zorgen dat er een juiste bestelling in het systeem van Odido en ODF komt? Inmiddels ben ik al meer kwijt aan belkosten dan aan een jaar abonnement.

Waqqas 12 dagen geleden

Hallo @matsnijman 

Eerst komt ODF de glasvezel tot in je meterkast brengen en een glasvezelaansluitpunt plaatsen.

Als dit gemeld is bij Odido dan sturen zij jou na de aanvraag een email om een afspraak te maken met Guidion.

Guidion komt dan vervolgens de ONT en router installeren.

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @matsnijman 

Eerst komt ODF de glasvezel tot in je meterkast brengen en een glasvezelaansluitpunt plaatsen.

Als dit gemeld is bij Odido dan sturen zij jou na de aanvraag een email om een afspraak te maken met Guidion.

Guidion komt dan vervolgens de ONT en router installeren.

Reageer