Heemskerk glasvezel 27 nov 22 straat open nog niets in huis

  • 27 December 2023
  • 17 reacties
  • 163 Bekeken

Ik woon in Heemskerk. En medio 27 november 2022 is de stoep open geweest en heeft odf glasvezel in de straat gelegd. Ik heb me in januari 2023 aangemeld. 

 

Maar anders als elke maand de mailtjes dat deze/ volgende maand je aangesloten wordt weinig actie. 

 

Ik heb medio mei gebeld, en toen was er iets met een wijk centrale gepland op vuile grond. Later nog een keer gebeld toen geen antwoord. 

 

Qua communicatie kan er een hoop beter. Ik ben/ was ook van plan mijn mobiel over te hevelen. Maar als dat ook zo snel gaat. 

 

Ik weet dat dit voor de winterkoning en Pieter breughelstraat geldt. Weten jullie wanneer ik op jullie glas mag?

Teresa van Odido 4 maanden geleden

Allereerst van harte welkom op onze Community! @Arlensen 😀

Fijn om te lezen dat het Glasvezel is aangelegd in de straat, maar ik begrijp goed dat je graag de volledige installatie afgrond ziet, zodat je van onze diensten kunt genieten. Ik heb direct voor je in het systeem gekeken, maar er is nog geen datum aan ons doorgegeven. Je kunt het beste contact opnemen met de netwerkbeheerder voor de actuele planning. Je kunt contact opnemen met Open Dutch Fiber op 088-1633633. Zij zijn te bereiken van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00. 

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Allereerst van harte welkom op onze Community! @Arlensen 😀

Fijn om te lezen dat het Glasvezel is aangelegd in de straat, maar ik begrijp goed dat je graag de volledige installatie afgrond ziet, zodat je van onze diensten kunt genieten. Ik heb direct voor je in het systeem gekeken, maar er is nog geen datum aan ons doorgegeven. Je kunt het beste contact opnemen met de netwerkbeheerder voor de actuele planning. Je kunt contact opnemen met Open Dutch Fiber op 088-1633633. Zij zijn te bereiken van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00. 

Reputatie 2

@Teresa van Odido@Arlensen 

Contact opnemen met ODF heeft momenteel geen zin, deze zullen je verwijzen naar VWT, welke tot 15 januari niet bereikbaar zijn ivm soort bouwvakantie. (zie mijn eigen topic mbt oplevering glasvezel)

Allereerst van harte welkom op onze Community! @Arlensen 😀

Fijn om te lezen dat het Glasvezel is aangelegd in de straat, maar ik begrijp goed dat je graag de volledige installatie afgrond ziet, zodat je van onze diensten kunt genieten. Ik heb direct voor je in het systeem gekeken, maar er is nog geen datum aan ons doorgegeven. Je kunt het beste contact opnemen met de netwerkbeheerder voor de actuele planning. Je kunt contact opnemen met Open Dutch Fiber op 088-1633633. Zij zijn te bereiken van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00. 

Bedankt voor u reactie Teresa. Mijn standpunt is ik heb het bij jullie afgesloten. Dus had gehoopt dat jullie de update hadden. Ik zal midden januari odf dan maar contacten. Maar dit stelt me wel een beetje teleur. Dingen kunnen langer duren. Maar communiceer daar dan eerlijk over?

Reputatie 6
Badge +2

@Arlensen Heel graag gedaan! Ik begrijp je sentiment hier in volledig. Echter hangt de planning van zoveel verschillende zaken af dat dit soms misloopt in het doorgeven van wijzigingen. Weet in ieder geval dat we echt ons best doen! Heb je je al ingeschreven voor de nieuwsbrief? Dit doe je op deze pagina: Glasvezel in je regio? Blijf op de hoogte | Odido.

Nieuwsbrief ben ik volgens mij voor ingeschreven maar zal zo nog even kijken. 

 

Net toch odf gebeld en verwachting is eind januari 2024. Hopelijk mag ik er snel ook op. 

 

Maar qua communicatie is er nog wel verbetering mogelijk als je het mij vraagt

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Arlensen, dit zullen we zeker intern meenemen! Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een hele fijne jaarwisseling! ✨ Groetjes, Ishana

Hoi @Arlensen, dit zullen we zeker intern meenemen! Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een hele fijne jaarwisseling! ✨ Groetjes, Ishana

Als jullie input nodig hebben laat maar weten (voor communicatie)

Reputatie 4

Hi Arlensen,

Het gaat niet zo goed in Heemskerk met de aanleg van glasvezel. Ik ben zelf al meer dan een jaar bezig om glasvezel te krijgen. (Zie het linkje onderin)
Ik woon in Heemskerk en ga regelmatig 's avonds een rondje hardlopen. 
Ik zie soms dezelfde punten opengegraven worden en mensen zijn in het donker aan het werk, hoe doen ze dat???
Ik ben een keertje stil gaan staan en zag 1 meneer graven en de ander scheen met het licht van zijn telefoon bij, voor 30 euro heb je een fatsoenlijke bouwlamp.
Ik kan me levendig voorstellen dat er dan fouten gemaakt kunnen worden, maar wellicht hebben ze geen of weinig licht nodig.
Mijn glasvezel is ergens in een distributiepunt, samen met de lijn van 5 buren, gekruist. 
Het is niet duidelijk of het in de wijkcentrale opgelost kan worden, of dat het distributiepunt weer open moet.
Bij dat laatste moet Heemskerk weer een graafvergunning afgeven, waar ze moeilijk over doen nadat Delta schade (aan ik dacht een gasleiding) toegebracht had.
De end-to-end test vindt plaats nadat het distributiepunt dichtgemaakt is, ik zou zelf eerst de lijnen testen voordat ik het distributiepunt dicht maak.
Odido zegt dat ze "echt hun best doen", in mijn geval maken ze dat niet echt waar, ook jij krijgt het advies om er zelf achteraan te gaan.
Ook ik bel zelf met OpenDutchFiber, MultiDutchFiber en Artemis, maar dat gaat ook allemaal erg moeizaam.
Ik heb het inmiddel een beetje opgegeven, mijn Ziggo internet is prima, alleen wat duur.
Ook ben ik wat huiverig geworden om over te stappen, als ze tenminste de glasvezel ooit werkend opleveren, ik heb niet zoveel vertrouwen meer in de kwaliteit van de lijn.
Ik zou denk eerst het testrapport willen zien, en zelf de lijn een maand testen. 
Helaas kan ODF jou niet meer dan een "verwachting" afgeven, ik hoop dat hun uitvoerder (ik denk ook Artemis), die verwachting waar kan maken.

Vriendelijke groeten,
Paul

https://community.odido.nl/van-bestelling-tot-installatie-496/lange-adem-360267?tid=360267&postid=1758285#post1758285

Odido. Ik heb helaas nog steeds niets. Kunnen jullie wat zien. Of moet ik odf weer gaan bellen. Beetje teleurstellend dit

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Arlensen, ik ben meteen voor je gaan kijken, echter zie ik niet heel veel terug in mijn systeem. Ik heb het daarom doorgezet naar onze glasvezelafdeling. Zij zullen je gaan opbellen en een update geven over de oplevering. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet te pakken kunnen krijgen dan spreken ze een voicemail in! 

Hi @Arlensen, ik ben meteen voor je gaan kijken, echter zie ik niet heel veel terug in mijn systeem. Ik heb het daarom doorgezet naar onze glasvezelafdeling. Zij zullen je gaan opbellen en een update geven over de oplevering. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet te pakken kunnen krijgen dan spreken ze een voicemail in! 

Niets gehoord van glasvezelafdeling, willen jullie geen klant?

als ik check op jullie site: We verwachten dat je woning kan worden aangesloten tussen maart 2024 en april 2024.

maar dat lijkt erg op de mails die jullie maandelijks sturen

 

odf zei eerder eind januari, maar dat is al weer even voorbij…..

net weer odfgebeld, er moet nog wat gelast worden in de omgeving, was nog geen planning beschikbaar, maandag mag ik 033-8080555 bellen. Ik weet nog niet welk bedrijf dat is.

zucht

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Arlensen, ik heb meteen nagekeken of er een update is! Open Dutch Fiber geeft aan dat zij ernaar streven om het voor eind maart op te leveren. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Vandaag het 033 nummer gebeld, was Artemis. Daarvan kreeg ik ander nummer voor planning van de schouw. Die gebeld, en nu komen ze 26 maart tussen 8-12 glasvezel in de meterkast aansluiten. En paar dagen ervoor al de tuin boring begreep ik. 

 

Ik neem aan dat ik als dat allemaal gelukt is automatisch ik het odido pakket krijg?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Arlensen, ik zie dat het installatie pakket gister voor je is aangemaakt. Het zal niet lang meer duren voordat hij verzonden wordt! 

Vandaag het 033 nummer gebeld, was Artemis. Daarvan kreeg ik ander nummer voor planning van de schouw. Die gebeld, en nu komen ze 26 maart tussen 8-12 glasvezel in de meterkast aansluiten. En paar dagen ervoor al de tuin boring begreep ik. 

 

Ik neem aan dat ik als dat allemaal gelukt is automatisch ik het odido pakket krijg?

Hey @Arlensen,

Bedankt voor je bericht! Wat je hebt aangegeven klopt helemaal. Ik heb gecontroleerd en inderdaad, je hebt met ons gebeld en een afspraak gepland voor aanstaande 26 maart tussen 08:00 en 12:00 uur. De tuinboring die je noemde is eerder al uitgevoerd, namelijk op 21 maart in de middag rond 15:30. Zoals afgesproken, wordt deze op 26 maart tussen 08:00 en 12:00 uur aangesloten door een van onze monteurs. Zodra we een installatieafspraak plannen, zetten we een proces in gang bij Odido, die ervoor zorgt dat jouw pakket wordt verzonden. Je kunt het pakket dus binnen enkele dagen verwachten. Na het plaatsen van de glasvezelaansluiting, gaan we deze doormeten. Als alles in orde is, melden we het als gereed. Daarna komt Guidion, de installatiepartner van Odido, het modem bij je installeren. Is alles zo duidelijk voor je?

 

Als je vragen hebt, hoor ik het graag!

 

Met vriendelijke groet,
MDF Infra B.V.

NM^

Alles helemaal duidelijk, installatie pakket is binnen, maar kan het dus niet zelf installeren, omdat er ook nog geen installatie datum bekend is, maar we komen aardig in de buurt hoop ik.

 

Heeft al met al wel even geduurd, maar hoop er snel gebruik van te kunnen maken, en dan mogelijk ook voor mobiel overstappen, voor extra voordeel

Alles helemaal duidelijk, installatie pakket is binnen, maar kan het dus niet zelf installeren, omdat er ook nog geen installatie datum bekend is, maar we komen aardig in de buurt hoop ik.

 

Heeft al met al wel even geduurd, maar hoop er snel gebruik van te kunnen maken, en dan mogelijk ook voor mobiel overstappen, voor extra voordeel

Helaas werd ik 1 dag voor de geplande afspraak gebeld, dat het niet door kon gaan.

De reden was me niet duidelijk, maar ik krijg een belletje als ik wel aangesloten kan worden binnen.

Ik heb nu een sprietje naast mijn voordeur, maar helaas dus nog geen glasvezel in huis, odido pakket is ook binnen, maar kan ik helaas dus nog niets mee

 

the story continuos……..

Reageer