Hoe kan ik glasvezel krijgen van Odido?

  • 13 September 2023
  • 2 reacties
  • 80 Bekeken

Reputatie 2

Hallo allen,

Kan iemand mij vertellen hoe ik aangesloten kan worden op het glasvezelnetwerk en een werkende verbinding van Odido kan krijgen?

Ik heb begin augustus via de website een contract afgesloten voor glasvezel in huis, dit zou 4 september geleverd worden (dit zou een schatting zijn). Gekozen voor overstapservice.

De glasvezelkabel ligt in de straat, nog niet in huis, dit duidelijk aangegeven.

Ergens tussen de 5-7x de klantenservice gebeld, aangezien ik na het afsluiten van dit contract, naast de bevestiging hiervan, nooit meer wat heb vernomen van Odido.

Enige wat ik te horen krijg, alles komt goed, wacht u maar af.

6 september na weer meerdere telefoontjes mijn bestelling geannuleerd, waarna ik contact had met Fibre dat de belofte van Odido niet gegeven had mogen en kunnen worden.

Ik bel nogmaals Odido en krijg excuses voor de incapabale mensen aan de klantenservice, mij werd de belofte gedaan dat 18 september alles ZEKER werkend zou zijn, het modem zou 6 en anders 7 september verstuurd worden en 7 september hoogstwaarschijnlijk een persoon die me zou bellen om te schouwen waar de kabel moet liggen op mijn adres. Ze zijn immers bij mijn in de straat bezig zegt hij zelfs. (Robin van de verkoopafdeling). Ik moet echter gezien het annuleren van mijn bestelling, wel opnieuw opzeggen bij Ziggo, dit dus ook gedaan vanaf 20 september.

Vandaag 13 september, wederom niets gehoord, ik bel de klantenservice. Wederom iemand die mij verteld, na overleg met de teamleider, dat ik geduldig moet wachten.

Ik leg nogmaals uit, er moet nog een kabel getrokken worden, het modem moet nog geleverd worden, ik heb geen mail om een afspraak te maken. Het antwoord bleef, wacht u af.
Ik ga naar de winkel, deze vertellen mij contact op te nemen met Open Dutch Fibre (of hoe het bedrijf ook mag heten). Deze vertellen mij dat aansluiten waarschijnlijk nog maanden gaat duren.

 

Vanaf 20 september is er dus geen internet en tv meer in mijn woning, hoe kan het zijn dat ik ondanks inmiddels tientallen telefoontjes, waarin ik vraag om iniatief vanuit Odido, nog altijd geen bericht heb gehad? Hoe gaat dit opgelost worden?

Ik koop iets bij Odido, deze sturen me door naar bedrijven die zij laten werken voor hen. Wanneer ik bij de bakker een slecht brood koop, zegt die me toch ook niet dat ik naar de boer moet gaan die de grondstoffen levert?

 

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hey @JThomassen, welkom op onze Community!

We geven je hier graag wat meer duidelijkheid over. Op dit moment moet glasvezel nog naar binnen gebracht worden. We zien dat ze een paar keer langs geweest zijn om dit te doen maar toen was er niemand thuis. Geen zorgen, de onderaannemer zal hierover nog contact met je opnemen. Op dit moment staat de wens datum op 18-09. We hebben daarom Fiber voor de zekerheid aan de digitale mouw getrokken. Zij zullen je opbellen en meer informatie geven over de oplevering!

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @JThomassen, welkom op onze Community!

We geven je hier graag wat meer duidelijkheid over. Op dit moment moet glasvezel nog naar binnen gebracht worden. We zien dat ze een paar keer langs geweest zijn om dit te doen maar toen was er niemand thuis. Geen zorgen, de onderaannemer zal hierover nog contact met je opnemen. Op dit moment staat de wens datum op 18-09. We hebben daarom Fiber voor de zekerheid aan de digitale mouw getrokken. Zij zullen je opbellen en meer informatie geven over de oplevering!

Reputatie 2

Hey @JThomassen, welkom op onze Community!

We geven je hier graag wat meer duidelijkheid over. Op dit moment moet glasvezel nog naar binnen gebracht worden. We zien dat ze een paar keer langs geweest zijn om dit te doen maar toen was er niemand thuis. Geen zorgen, de onderaannemer zal hierover nog contact met je opnemen. Op dit moment staat de wens datum op 18-09. We hebben daarom Fiber voor de zekerheid aan de digitale mouw getrokken. Zij zullen je opbellen en meer informatie geven over de oplevering!

Hoi Tommie, bedankt voor de reactie.

Ze zijn niet aan de deur geweest, dat is 2022 geweest, toen de kabel in de straat is gelegd.

Ik ben inmiddels het werk van Odido gaan doen en heb een afspraak met Spie staan op 25 september, daarna duurt het nog 2-3 weken voor Odido weer wat doet heb ik vernomen.

Leuk een belofte maken en dan je toekomstige klanten bijna een maand zonder tv/internet laten zitten.

Reageer