Hoe lang duurt het voordat de glasvezelverbinding actief is?

  • 7 August 2023
  • 23 reacties
  • 635 Bekeken

Glaspoort heeft bij ons in de wijk glasvezel aangelegd. Vervolgens heb ik bij T-Mobile een thuis abonnement aangevraagd. Laatste updatestatus is 31-7. Glasvezelpunt in huis is aangelegd op 2-8. Wanneer komt er weer een update in de bestelstatus en hoe lang duurt het voordat een glasvezelverbinding actief is?
Alvast bedankt voor de reactie.

Tommie van Odido 9 maanden geleden

Het @peterb27, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat het niet doorloopt. Er is namelijk een belemmering gevonden in het aansluitnet. Zodra ze dit opgelost hebben zult je bestellen weer goed doorlopen! 

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @peterb27 

Wanneer bij T-Mobile bekend is dat het glasvezel klaar is voor gebruik dan hoor je automatisch een email/sms van Guidion te krijgen voor het inplannen van een installatie afspraak.

Hallo @peterb27 

Wanneer bij T-Mobile bekend is dat het glasvezel klaar is voor gebruik dan hoor je automatisch een email/sms van Guidion te krijgen voor het inplannen van een installatie afspraak.

Hallo Waqqas,

Die snap ik. Maar hoe lang duurt meestal? En waarom is er al een week geen statusupdate op mijn bestelling?

Reputatie 7
Badge +14

Er zijn voor een aansluiting aan beide kanten van de vezel werkzaamheden te verrichten. Bij jouw dus thuis is het klaar. Maar bij een nieuwe wijkcentrale zal er ook apparatuur en een “hoofd glasvezel” naar internet nodig zijn. Zodra Glaspoort hiermee klaar is zullen ze dit doorgeven aan T-Mobile en komt de status van jouw bestelling in de volgende fase. Dan gaat er een NTU en router naar jou worden gestuurd en krijg je een link om een afspraak voor de Guidion installatie monteur te maken. 

Uiteindelijk wordt jouw verbinding gebruiksklaar opgeleverd en start dan pas de ingang van je abonnement.

Reputatie 7
Badge +15

@peterb27

Bij mijn overstap was alles al gereed en kreeg ik binnen 24 uur al een email (KPN glasvezel).

Er zijn voor een aansluiting aan beide kanten van de vezel werkzaamheden te verrichten. Bij jouw dus thuis is het klaar. Maar bij een nieuwe wijkcentrale zal er ook apparatuur en een “hoofd glasvezel” naar internet nodig zijn. Zodra Glaspoort hiermee klaar is zullen ze dit doorgeven aan T-Mobile en komt de status van jouw bestelling in de volgende fase. Dan gaat er een NTU en router naar jou worden gestuurd en krijg je een link om een afspraak voor de Guidion installatie monteur te maken. 

Uiteindelijk wordt jouw verbinding gebruiksklaar opgeleverd en start dan pas de ingang van je abonnement.

Dank je Eric. De grap is dus dat ik wel al een router ontvangen heb van T-Mobile. Ik heb hier al een week een mooie grote doos staan met “Welkom Thuis”. En de bestelstatus wordt niet geüpdatet en staat nog op 31-7 als laatste update. Ik denk daarom dat het proces niet helemaal lekker loopt.

 

Reputatie 7
Badge +9

Het @peterb27, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat het niet doorloopt. Er is namelijk een belemmering gevonden in het aansluitnet. Zodra ze dit opgelost hebben zult je bestellen weer goed doorlopen! 

Het @peterb27, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat het niet doorloopt. Er is namelijk een belemmering gevonden in het aansluitnet. Zodra ze dit opgelost hebben zult je bestellen weer goed doorlopen! 

Hallo Tommie,
Dank je voor je reactie. Ben wel benieuwd wat we moeten verstaan onder “belemmering in het aansluitnet”. Kan je daar meer duidelijkheid over geven? En is er een indicatie hoe lang dat gaat duren? Het is op dit moment allemaal een beetje (veel) vaag voor me. Alvast bedankt voor je reactie.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @peterb27, dit is op dit moment de enige informatie die ik kan inzien. Ik gok dat er nog werkzaamheden moeten gebeuren in de wijkcentrale maar dat is een gok. Zodra dit opgelost is wordt er een nieuwe datum doorgegeven, hier zul je dan ook meteen een bericht over ontvangen! 

@Tommie van Odido 

hallo Tommie,

ik heb de hulp van jou of je collega’s nodig. Ik heb namelijk nog steeds geen internet. Na horten en stoten is er eindelijk vorige week een monteur geweest. Die zou de boel installeren maar dat is niet afgerond. Allereerst zat niet alles in de doos dat nodig was. Dat loste hij gelukkig op door iets uit de auto te pakken. Na aansluiten zei hij tegen mijn dochter (ik kon door de vele wijzigingen in de afspraak er niet bij zijn) dat er een rood lampje brandt en dat dat niet klopt maar dat hij dat zou doorgeven. Dat rode lampje brandt nog steeds. Modem is niet aangesloten en ik hoor verder niets. Wanneer wordt dit gefixt? Ik heb Ziggo al opgezegd en volgende week stopt dat abonnement. Dit omdat het abonnement dan allang bij jullie zou werken. Ik wil daarom ook dat het voor die datum allemaal werkt. Alvast bedankt voor de hulp. 
Mvg Peter Bakkum

Reputatie 7
Badge +9

Hey @peterb27, bedankt voor je terugkoppeling. 

Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie inderdaad het bericht van de monteur. Hij heeft het doorgezet naar onze techneuten. Zij gaan nu voor je aan de slag om je zo snel mogelijk online te krijgen. Als hier meer over bekend is wordt er contact met je opgenomen. Het ticket is gisteren aangemaakt dus ik ga er vanuit dat we deze week nog contact opnemen. 

Waarom lopen die processen niet goed? Ik ben al sinds Juli bezig om een werkende glasvezelverbinding te krijgen. Er is niemand die hier actief mee bezig is en we lopen van incident naar incident. Ik hoop toch echt dat de verbinding straks erg goed en stabiel is want ik heb inmiddels wel spijt van mijn beslissing. Het zou een “walk in the parc” zijn maar dat is het niet. Afspraken worden niet nagekomen of op moment van de afspraak gewijzigd. Producten worden niet geleverd. Verbindingen worden niet gelegd of geactiveerd. Aansluiting is niet werkend. Erg teleurstellend allemaal. En jouw reactie zegt eigenlijk “even geduld aub” want de call is pas gisteren binnengekomen. De monteur was er vrijdag en die heeft toen meteen de call gemaakt. Dat dat niet direct vrijdag opgepakt kan worden, kan ik me voorstellen. Maar dat het als servicegericht handelen gezien moet worden dat de call een aantal dagen later pas in het systeem komt en dan over een aantal dagen pas opgepakt kan worden geeft bij mij toch echt een error. Wanneer heb ik nu een werkende glasvezelverbinding in huis en kan ik eindelijk gaan “genieten” van OdidO?

Reputatie 7
Badge +9

@peterb27 ik begrijp je hierin volkomen. Waarom het gisteren pas doorgezet is durf ik ook niet te zeggen. Ik hoop oprecht dat dit snel wordt opgepakt en dat ook jij snel kunt genieten van een werkende internet verbinding. Op dit moment kan ik alleen het ticket afwachten.

Ondertussen zijn we weer een week verder nadat de monteur geweest is. We zijn nog geen stap verder. Er is niets gebeurd. Sinds juli proberen jullie bij mij glasvezelinternet te installeren. Alles gaat fout: er is slechte tot geen communicatie, afspraken worden afgezegd of op het laatste moment verschoven. Spullen worden incompleet opgestuurd. Monteur levert geen werkende internetverbinding op. Calls worden laat of niet opgepakt. Er wordt gezegd dat ik geduld moet hebben maar dat is inmiddels wel op. Mijn abonnement bij Ziggo verloopt na dit weekend. Dan heb ik geen internet en tv meer. Hoe lossen jullie dat nu op?

Echt om te janken dit. Echt spijt dat ik dit gedaan heb. 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @peterb27, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik begrijp je reactie volkomen, ik had je ook graag een ander antwoord gegeven. Maar op dit moment zijn wij echt afhankelijk van de technische dienst. Zij zullen je zo snel mogelijk van meer informatie voorzien. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag!

Hoi @peterb27, allereerst excuses voor deze ervaring. Ik begrijp je reactie volkomen, ik had je ook graag een ander antwoord gegeven. Maar op dit moment zijn wij echt afhankelijk van de technische dienst. Zij zullen je zo snel mogelijk van meer informatie voorzien. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag!

Wederom wordt er dus niets gedaan. Er wordt niets opgepakt. Er wordt géén oplossing geboden. 

Zou het niet een oplossing zijn om tijdelijk een 5G modem met datasim op kosten van Odido te leveren totdat de verbinding start. Dit voorkomt dat de klant zonder komt te zitten.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @peterb27, je ticket staat nog open om bekeken te worden door onze techneuten. Ik ga er vanuit dat ze dit morgen direct gaan oppakken. Hopelijk krijgen ze je snel online! 

Hey @peterb27, je ticket staat nog open om bekeken te worden door onze techneuten. Ik ga er vanuit dat ze dit morgen direct gaan oppakken. Hopelijk krijgen ze je snel online! 

Helaas @Tommie van Odido, ze pakken het blijkbaar niet snel op. De ticket ligt er al een tijdje en ik merk niets van enige actie. Ik moet overal zelf achteraan blijven gaan. Heb nu van een oude telefoon een hotspot gemaakt omdat het abonnement bij Ziggo nu afgelopen is. Dat is echt geen ideale situatie. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @peterb27, ik ben nogmaals voor je gaan kijken, het ticket staat nog steeds open. We hebben een standaard verwerkingstijd van 5 werkdagen. Ik ga er vanuit dat het ticket vandaag of morgen opgepakt wordt! 

Ik krijg net de melding dat ik weer een afspraak met de monteur kan maken. Nadat ik alle gegevens ingevuld te hebben krijg ik de opmerking “ojee, we hebben geen beschikbare tijdslot beschikbaar. Vul alsjeblieft in op welke dagdelen in de week bij u langs kunnen komen. Dan proberen we een moment te vinden”. Dus met andere woorden: houd uw agenda de komende weken maar helemaal vrij dan zien we wel wanneer we een monteur sturen. Wederom trieste manier van iemand dwars zitten. Zal niet de bedoeling zijn maar zo voelt het wel.  

Hey @peterb27, ik ben nogmaals voor je gaan kijken, het ticket staat nog steeds open. We hebben een standaard verwerkingstijd van 5 werkdagen. Ik ga er vanuit dat het ticket vandaag of morgen opgepakt wordt! 

Beste Tommie,

Gisteren kreeg ik bericht van Guidion: ik mag weer een afspraak maken. Nadat ik alle vragen op het scherm invulde krijg ik de melding dat er géén beschikbare tijdsloten zijn. Of ik even wilde aangeven op welke momenten van de week beschikbaar ben, dan zouden zij kijken wanneer er een monteur langs kan komen. Er wordt er dus vanuit gegaan dat ik gewoon thuis zit en niet dagelijks aan het werk ben. Ik probeerde daarop een andere manier van contact maken. Whatsapp, geven ze aan als mogelijkheid. Ik krijg onmiddellijk terug dat ze via de whatsapp alleen beschikbaarzijn tussen 9 en 17 uur. Op mijn reactie dat het kwart over 4 is en nog geen 5 uur komt geen reactie. Daarna gebeld. Een gigantische wachtrij met om de zoveel tijd het verzoek je afspraak via de tool te maken. Ik heb na een half uur in de wacht staan optie 1 gekozen: “u wordt zo snel mogelijk teruggebeld.” Ik wacht nog steeds op het telefoontje. Daarom vanochtend maar weer even gebeld.  Net ruim een half uur aan de lijn gezeten met Guidion. Zij hebben voorlopig geen tijdslot voor een monteur. Zij kunnen niets inplannen en weten ook niet hoe lang het gaat duren. Op mijn vraag of het dagen, weken, maanden of jaren gaat duren kon geen antwoord gegeven worden. Maar of ik wel even wilde aangeven op welke dagen ik de komende tijd thuis ben voor het geval dat er een monteur langs kan komen. Wederom alsof ik geen fulltime baan heb. Op mijn vraag of hij wel kon zien dat het probleem waar de vorige monteur tegenaan liep verholpen is kon hij ook geen antwoord geven. “Dat moet u navragen bij de provider”. 
Als ik in de meterkast kijk, brandt daar nog steeds een rood lampje. De vorige monteur gaf mijn dochter aan dat dat betekent dat er geen signaal is. Als dat nog steeds brandt heeft het toch ook geen nut dat de monteur langs komt? Jullie schermen met dat jullie overal goed lopende procedures voor hebben en dat alles heel soepeltjes loopt. Ondertussen geven jullie mij het gevoel dat jullie een te grote broek aantrekken en niet kunnen waarmaken waar jullie voor zeggen te staan. De procedures bij mij lopen niet en alle partijen blijven naar elkaar wijzen als er iets niet loopt maar kunnen zelf niet leveren. 
Mijn vraag is nu heel simpel: wanneer heb ik een werkende glasvezelverbinding en wat doen jullie aan compensatie? Jullie proberen al sinds juli dit werkend te krijgen, het is bijna oktober. Mijn abonnement bij Ziggo is al afgesloten. De hotspot valt telkens weg omdat de (4g) verbinding in huis niet sterk genoeg is. Ik heb inmiddels ruzie met mijn vrouw omdat ik nooit had moeten overstappen. Dus:

wanneer heb ik een werkende glasvezelverbinding en wat doen jullie aan compensatie?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @peterb27, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk online bent. Jammer genoeg kan ik niet in de agenda kijken van Guidion. Wel heb ik een voorrangsnummer voor je die je kunt bellen: 020-3232767. Hopelijk kunnen ze hier wat meer voor je betekeken, anders zit er niks anders op dan drie dagen in te vullen. Dan pakt Guidion de eerst mogelijke dag voor je op om langs te komen. Omdat je contract nog niet is ingegaan zijn er nog geen kosten bij ons gemaakt. Als het opgelost is wil ik uiteraard met je gaan kijken naar een passende compensatie. Hiervoor dient het wel opgelost te zijn. Dan hebben we namelijk een exacte periode!

Reageer