Beantwoord

ik heb alleen een PTT en coax aansluiting wat nu?

  • 12 September 2023
  • 3 reacties
  • 303 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Mijn zus is laatst verhuisd en heeft n nieuwe odido internet pakket gekocht, de enige aansluitingen in haar huis zijn alleen COAX en PTT maar dan zo’n rond cirkeltje niet zo lange doos. Wat moet ik nu doen om internet te krijgen of moet er een monteur komen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 12 September 2023, 19:33

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Moon vb 

Het PTT doosje is het aansluitpunt, hier kun je de modem op aansluiten maar wat je ook kan doen is het PTT doosje vervangen door het aansluitdoosje uit het installatiepakket te gebruiken.

Hier kan je dan rood en blauw van de kabel in aansluiten en de DSL kabel die naar de modem gaat kun je eenvoudig in het aansluitdoosje pluggen.

Top, enige probleem is dat ik geen stopcontact heb waar de PTT aansluiting zit. Kan odido het zo installeren of n kabel trekken naar een plek waar wel een stopcontact aansluiting zit of in de meter kast een stopcontact plaatsen ?

Reputatie 7
Badge +15

@Moon vb

Op een hoe grote afstand zit er een stopcontact? Misschien kan je een wat langere telefoonkabel kopen en die gebruiken tussen modem en het aansluitpunt?

Om een stopcontact te plaatsen is het misschien beter om zelf een elektriciën in te schakelen indien mogelijk.

Reageer