Beantwoord

Ik overweeg een T-Mobile abonnement i.c.m. een IPTV abonnement van een derde. Routering goed genoeg?

  • 27 June 2023
  • 4 reacties
  • 96 Bekeken

Goedendag,


Ik kreeg een aanbieding toegestuurd van T-Mobile in verband met de glasvezelaanleg hier.
Ik overweeg een abonnement af te sluiten, maar T-Mobile heeft niet de TV zenders die ik wil.
Hiervoor zou ik een IPTV abonnement moeten af sluiten bij een derde partij.

Een vereiste hiervoor is wél dat de internet routes tussen T-Mobile en de derde partij goed genoeg zijn.
Ook al betreft het een glasvezelverbinding, zonder goede routes zal het niet mogelijk zijn om een fatsoenlijke verbinding te krijgen.

Nu las ik dat in het verleden met regelmaat routeringsproblemen waren bij T-Mobile met als gevolg problemen zoals packet loss.
Hoe kan ik weten of de routering naar de IPTV provider goed genoeg is?
Als ik straks een abonnement afsluit wil ik er zeker van zijn dat ik gewoon TV kan kijken via de andere provider.

icon

Beste antwoord door Waqqas 27 June 2023, 11:21

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @llm1555 

Bij T-Mobile heb je een bedenktijd van 14 dagen die pas begint zodra de router is geïnstalleerd en je online bent dus je hebt 14 dagen om het te testen maar ik denk niet dat de routering een probleem zal zijn aangezien er hier wel meerdere klanten zijn met een externe IPTV abonnement.

Reputatie 7
Badge +14

Wat je niet moet vergeten is dat een IPTV abonnement “uit China” waarbij je Netflix, Videoland en HBO voor 5 euro per maand koopt niet helemaal legal is. Er is recent zo'n enorm netwerk van servers uit de lucht gehaald door de politie. Ze krabbelen weer terug, maar hebben meestal geen serverpark in een TIER1 datacentrum.. Dat kan dus ook invloed hebben op de ervaring!

Maar als je gewoon een NLziet abonnement neemt werkt dat prima!

Hallo @llm1555 

Bij T-Mobile heb je een bedenktijd van 14 dagen die pas begint zodra de router is geïnstalleerd en je online bent dus je hebt 14 dagen om het te testen maar ik denk niet dat de routering een probleem zal zijn aangezien er hier wel meerdere klanten zijn met een externe IPTV abonnement.

Oké ik zal dit even navragen. Als dit inderdaad het geval is dan kan ik het uitproberen zonder risico’s.

Wat je niet moet vergeten is dat een IPTV abonnement “uit China” waarbij je Netflix, Videoland en HBO voor 5 euro per maand koopt niet helemaal legal is. Er is recent zo'n enorm netwerk van servers uit de lucht gehaald door de politie. Ze krabbelen weer terug, maar hebben meestal geen serverpark in een TIER1 datacentrum.. Dat kan dus ook invloed hebben op de ervaring!

Maar als je gewoon een NLziet abonnement neemt werkt dat prima!

Snap ik. De abonnement is gewoon van een legale provider. Ik moet alleen zorgen dat de verbinding van goede kwaliteit is.

Reputatie 7
Badge +14

Met een legale provider is dat geen probleem.

Reageer