Ik wacht nu 13 maanden op aansluiting

  • 5 October 2023
  • 15 reacties
  • 247 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 13 reacties

13 maanden geleden heb ik glasvezel van T-Mobile aangevraagd. Het was immers beschikbaar op mijn adres volgens de website. Inmiddels ben ik in afwachting van het moment dat de datum bekend wordt waarop de aansluiting plaats gaat vinden, maar dat is dus al 13 maanden terug.

Ik vind dat nogal lang en begin een beetje spijt te krijgen van mijn keus na 21 jaar tevreden Ziggo klant te zijn. Ik woon in Amsterdam Westerpark, overal steken de kabeltjes hier tussen de stoeptegels maar er gebeurt helemaal niets.

Navraag gedaan in een T-Mobile winkel. Die wisten me te vertellen dat het vanaf september 2023 toch echt ging gebeuren. Dat was vorige maand…

Ik heb best geduld maar dit gaat wat ver. Ik wil weten wanneer ik de aansluiting kan verwachten en hoe Odido mij gaat compenseren voor dit veel te lange wachten. Anders maar bij Ziggo blijven, die hebben de prijzen net wat verlaagd.

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hey @Msiah, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken, echter zie ik zelf weinig informatie over je oplevering omhoog komen. Ik heb daarom onze glasvezelafdeling (Fiber) aan de digitale mouw getrokken. Zij zullen je gaan opbellen en meer informatie verstrekken over je oplevering. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet kunnen bereiken dan spreken ze een voicemail in! 

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Msiah, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken, echter zie ik zelf weinig informatie over je oplevering omhoog komen. Ik heb daarom onze glasvezelafdeling (Fiber) aan de digitale mouw getrokken. Zij zullen je gaan opbellen en meer informatie verstrekken over je oplevering. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet kunnen bereiken dan spreken ze een voicemail in! 

Dag Tommie,

Een update, ik ben gebeld door iemand van ODF. Er zou geen toestemming zijn van de VVE waar mijn woning toe behoord. Dat zou tot vertraging leiden. Vreemde is echter dat de VVE helemaal geen toestemming hoeft te verlenen. Echter toch even de woningbouwvereniging Rochdale gebeld. die wisten van niets maar verwezen door naar de vertegenwoordiger van betreffende VVE “Pro VVE Beheer”. Die herhaalden dat er geen toestemming nodig is maar die, indien gevraagd, gewoon zouden geven. Inmiddels zit ik nu 14 maanden te wachten. Ik wil nu toch wel graag een datum horen waarop de aansluiting plaats gaat vinden.

Reputatie 7
Badge +16

@Msiah Een VvE dient altijd toestemming te verlenen voor de verdere aanleg, zeker als het bijvoorbeeld hoogbouw betreft. Sorry dat ik nu bot ga zijn (dit is tegen de VvE en woningcorporatie bedoeld): deze toestemming moet door de VvE verleend worden, gebeurt dit niet? Dan wordt er niets afgerond en hangt het project on-hold. De VvE kan hiervoor een brief of e-mail sturen naar de projectleider (aannemer); dit zal VWT zijn. Overigens wordt hier altijd navraag naar gedaan door de aannemer, er zal dus ergens een openstaande/onbeantwoorde vraag zijn blijven hangen. Als ik aan mijn kant iets kan doen, laat het alsjeblieft weten. Veel succes!

@Jason van Odido Dank voor je antwoord. Duidelijk ook dat die toestemming van de VvE er dus toch moet komen. Punt is hier dat ik huurder ben van een woning van een woningbouwvereniging (Rochdale in dit geval). Ik heb zelf geen stem in de VvE. Bellen met Rochdale en de VvE zelf leidt tot nu toe nergens toe, zie eerdere bericht. Zo loopt de boel dus een beetje spaak.

Je biedt je hulp aan. Ja ik nog wel een open vraag. In de hele buurt hier (Staatsliedenbuurt Amsterdam) ligt dus sinds een jaar glasvezel maar ik zie het nergens aangesloten worden. Ligt de boel niet stil in de buurt omdat ODF zijn zaakjes nog niet rond heeft met Rochdale bijvoorbeeld? Als er een groter issue is, heeft het voor mij niet zoveel zin mij hier tegenaan te bemoeien. Speelt het probleem toch alleen bij? Dan zal ik alsnog eens gaan aankloppen bij Rochdale en VvE.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Msiah, de wijkcentrale is opgeleverd. Het enige wat nu nog moet gebeuren is dat glasvezel naar binnen gebracht moet worden. Hiervoor moet er wel toestemming zijn. Als het goed is heeft de collega het e-mailadres ingesproken in de voicemail waar het akkoord naartoe moet gaan. Je dient toch nog een keer aan te kloppen bij jouw verhuurder. Hopelijk komen jullie er samen uit!

Hi Tommie, Nee helaas geen e-mailadres ontvangen. Graag ontvang ik dat alsnog, dan kan ik dat naar de verhuurder sturen.

Reputatie 7
Badge +9

@Msiah ik heb zelf geen e-mailadres maar wel het telefoonnumer van Open Dutch Fiber: 088-1633633. 

Hoi Tommie, dank voor het nummer. Nogmaals een poging gewaagd. Open Dutch Fiber herhaalt dat ze toestemming nodig hebben van de VVE. Belletje naar Rochdale (de woningbouwvereniging) levert op dat zij geen partij zijn, alleen de VVE. De VVE mag ik niet bellen want daar ben ik als huurder geen lid van.

Het leek een leuk aanbod maar tegen deze bureaucratie kan ik niet op, of liever gezegd, daar heb ik geen zin in. Mochten jullie het in de toekomst beter kunnen aanbieden, dan houd ik me aanbevolen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Msiah, bedankt voor je update. De woningbouwvereniging is degene die hier nu aan zet is. Hopelijk kunnen zij dit in de toekomst gaan realiseren zodat jij kunt genieten van glasvezel! 

Nou ik heb er net weer een mailtje aan woningbouwvereniging aan gewijd….

Op 10-9-2022 heb ik bij Odido (toen nog T-Mobile) een glasvezel abonnement aangevraagd. Dat netwerk is klaar voor gebruik volgens Odido (de kabeltjes steken bij onze opgang uit de grond) maar ze kunnen niet verder want er zou geen toestemming zijn van de VVE. Ik heb jullie telefonisch benaderd om dit in orde te maken en dit zouden jullie doen. Echter heb ik na meer dan een jaar nog steeds geen aansluiting. Ik mag als huurder van Rochdale geen direct contact opnemen met de VVE dus ik ben afhankelijk van jullie maar er lijkt niets te gebeuren. Hoe gaan we dit nu oplossen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Msiah, zoals ik in mijn vorige bericht ook al zei is de Woningbouw aan zet. Zij dienen toestemming door te geven aan de onderaannemer (Open Dutch Fiber). Zolang wij geen toestemming hebben kunnen we niet verder met de oplevering. De woningbouw dient contact op te nemen met ODF om toestemming te verlenen.

Hey @Msiah, zoals ik in mijn vorige bericht ook al zei is de Woningbouw aan zet. Zij dienen toestemming door te geven aan de onderaannemer (Open Dutch Fiber). Zolang wij geen toestemming hebben kunnen we niet verder met de oplevering. De woningbouw dient contact op te nemen met ODF om toestemming te verlenen.

Ja dat was me al duidelijk hoor, vandaar dus nogmaals een mailtje aan de woningbouw...

Nou blijkt dat de woningbouw/vve die toestemming al lang gegeven had. Dat was het probleem helemaal niet. Van de week stond er een jongen voor de deur van Odido. Wat blijkt, er was een conflict of zoiets dergelijks tussen de onderaannemer die de kabel van de straat het huis in moest trekken en Odido/ODF waardoor alles een jaar stil gelegen heeft.

Alle contracten moeten opnieuw opgemaakt worden, die van september 2022 zijn niet meer geldig. De nieuwe contracten hebben ook gelijk andere prijzen. Waren jullie hier nu echt niet van op de hoogte of hielden jullie me aan het lijntje gehouden door naar de woningbouw/vve te wijzen? In beide gevallen vind ik dit niet netjes.

Een update dan maar na bijna anderhalf jaar wachten... Een week nadat ik een nieuw contract getekend had op voorspraak van de Odido jongen aan de deur, kreeg ik een mail dat dit contract naar de prullenbak was omdat ik al een contract had. De servicedesk maar gebeld om opheldering te vragen. De mevrouw in kwestie had geen idee waar ik het over had. Niet waarom dit nieuwe contract blijkbaar ongeldig was, ook niet wat er nu verder gebeuren gaat. Gevraagd of ze dit kon escaleren naar iemand binnen Odido die hier wel meer van wist. Dat ging ze doen. Ik zou teruggebeld worden.

Niet dus. Wel kwam er gisteren een jongen van Odido langs de deur. Of ik misschien geïnteresseerd was in een contract met Odido…. (echt). Kort uitgelegd wat de situatie was. Hij wist me nog wel gerust te stellen dat er nu echt binnen een maand iemand komt om het kabeltje van de straat naar boven te trekken. Ik zei dat ik dat al 1 ½ jaar hoor. Daar ging hij zijn handen niet aan branden (en gelijk heeft hij). Ik moest maar bellen met de helpdesk. Dat lijkt me een tamelijk zinloze actie, Ik wacht wel op een belletje van jullie, of een berichtje, maar alleen als er zinvols te vermelden is alsjeblieft.

Maar even serieus Odido, waarom gaan jullie zo met jullie klanten om? Vertel gewoon wat er aan de hand is, schuif niet de schuld naar anderen, de woningbouw, de VVE, de onderaannemer dat soort gedoe… er gaat blijkbaar iets flink mis bij jullie.

Reputatie 6
Badge +2

@Msiah Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Laat ik vooropstellen dat het niet de bedoeling is dat er steeds iemand langs komt en zeker niet als je al een contract bij ons hebt, mijn excuses hiervoor. Ik heb dit direct doorgezet naar de afdeling die hierover gaat, zodat dit niet nogmaals gebeurd. 

Betreft de verdere werkzaamheden voor Glasvezel, heb ik gelijk een verzoek ingediend bij onze Fiber afdeling. Daarnaast heb ik een bericht gestuurd naar mijn collega van deze afdeling, zodat het er zo snel mogelijk contact met je wordt opgenomen. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd iets voor je kan doen? Ik sta altijd klaar om je verder te helpen! 

Reageer