Beantwoord

Ik wil graag naar Odido

  • 24 March 2024
  • 3 reacties
  • 52 Bekeken

Ik ga binnenkort verhuizen en ik ben dus opzoek naar een bedrijf om mijn internet te regelen. Hier heb ik de volgende vragen over:

  • Wat is de up/downtime momenteel. Ik las dat veel klanten aan het begin negatievere ervaringen hadden maar zie de klachten nu wat minder voorbij komen. Klopt dat? is het verbeterd?
  • Kan ik via internet van odido ook streamen naar een chromecast?
  • Wat is de levertijd van odido?
  • Stel je voor ik kies voor Glasvezel 400 kan ik daar films op kijken en een spel online spelen? 

Wat zijn jullie ervaringen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 24 March 2024, 23:27

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3

je vragen hangen bijna allemaal af van de mogelijkheden op je adres, dus doe eerst de postcode check via de website. 

In mijn geval is de ervaring positief, overstappen van onze groene vrienden ging zonder problemen, kpn lijn wordt hergebruikt door odido en werkt sinds ik overgestapt ben (jan’24) zonder problemen. streamen naar chromecast werkt vast wel, levertijd werd in mijn geval bepaald door de opzegtermijn bij kpn, dus 4 weken. en met 400Mbps kun je prima video’s kijken en online spelen.

Maar nogmaals, alles hangt af van wat er kan op jou postcode/huisnummer geleverd kan worden. Hou er ook rekening mee dat je hier op deze community zelden positieve ervaringen leest, die worden nooit geplaatst. Dus of ‘veel klanten negatieve ervaringen hebben’ kun je nooit van een community afhalen. Daar zul je geen objectieve statistieken tegenkomen. Als 10 mensen klagen op 1 miljoen mensen die niet klagen, dan lijkt dat best veel, maar is statistisch gezien natuurlijk peanuts.  

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @emilimeters ,

Ik ben in mijn nieuwe huis direct begonnen met Odido 100/100 mbit. We werken vaak met z'n tweeën thuis en ik heb ook de nodige domotica. Voor ons is dit al genoeg. 400 is best veel hoor. Er zijn veel businesses die dit niet eens voor zakelijk gebruik hebben.  Dus voor een doorsnee consumenten prima. Uptime en performance is hier altijd in orde. Eigenlijk de 3 jaar dat het nu draait nooit een storing gehad, wel een gratis router upgrade. Dus ben heel tevreden. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MauritsBrus 

Heeft je nieuwe woning al een werkende glasvezelaansluitpunt of ligt de kabel nog buiten ergens? Dit wordt meestal op tijd geregeld door de netwerkbeheerder indien er nog geen glasvezelaansluitpunt is maar soms kan het wel eens wat langer duren.

Als het glasvezel in orde is dan krijg je via de mail een email van Guidion om een installatie afspraak in te plannen.

Reageer