Beantwoord

Inflatiecorrectie niet gemeld

  • 20 June 2023
  • 2 reacties
  • 59 Bekeken

Beste lezer,

 

In februari vorig jaar heb ik een contract met u mogen afsluiten voor glasvezel. Helaas waren er wat vertragingen maar in augustus heb ik prachtig snel internet mogen ontvangen, top!

Ik heb met jullie een jaarcontract afgesloten waarvan de eerste 8 maanden €30 betaald zou worden en de overige 4 €45. Echter betaal ik kennelijk vanaf mei €48,89. Nu heb ik net een medewerker van de klantenservice gesproken en die gaf aan dat dit komt door een inflatiecorrectie die in januari is doorgevoerd. Uw bedrijf heeft uiteraard recht om deze correctie door te voren onder voorwaarden. Deze voorwaarden zijn helaas niet gehaald. De correctie is niet aan mij gecommuniceerd. Uw medewerker gaf aan dat het basisbedrag op de factuur anders was in januari dan in de maanden daarvoor en dat dat voldoende moet zijn voor het doorvoeren van een verandering van het contract. Dit is echter niet het geval. De verandering in mijn abonnement is niet in mijn voordeel omdat ik meer moet betalen. U vertelde mij dit niet van tevoren. Ik kreeg dan ook geen kans om het abonnement zonder extra kosten op te zeggen.

Als de verandering niet in mijn voordeel is, dan heb ik het recht om mijn abonnement zonder kosten op te zeggen. Ook moet u mij minimaal een maand van tevoren informeren over veranderingen in mijn abonnement. Dit staat in de Telecommunicatiewet, artikel 7.2. De Autoriteit Consument & Markt (de ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl.

Ik wil u vragen om mijn abonnement te laten doorlopen zonder deze verandering. Ik kijk uit naar uw reactie. 

 

Met vriendelijke groeten,

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 20 June 2023, 14:25

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mg6tfh57u bnk8685vb 

Elk jaar wordt er een topic geplaatst over de inflatiecorrectie op de community.

Inflatiecorrectie 2023

Hierin is te lezen dat naast dit topic klanten worden geïnformeerd via een nieuwsbrief. Bij het aanvragen van een abonnement ben je akkoord gegaan met de voorwaarden waarin staat dat de inflatiecorrectie een onderdeel is van je contract en dus kun je vanwege de inflatiecorrectie niet het abonnement kosteloos laten opzeggen.

Reputatie 7
Badge +16

Los van het plaatsen van een topic, de melding die we in My T-Mobile zetten én een Nieuwsbrief notitie wordt er ook aandacht aan besteed middels een notitie op de factuur zelf - dit is meestal op de factuur van december van het jaar voorafgaand aan wanneer de inflatiecorrectie wordt toegepast. 

Ik begrijp dat het niet fijn is wanneer je verrast wordt met een hoger maandbedrag, maar inflatiecorrectie zelf is geen geldige reden om op te zeggen. 

Reageer