Installatie extra stopcontact mag niet?

  • 8 January 2024
  • 3 reacties
  • 137 Bekeken

Hi

De 29ste is bij ons na lang wachten de glasvezel aangesloten…

Bij de installatie-afspraak had ik aangegeven dat ik een extra stopcontact wilde laten aanleggen in de meterkast.

Er zitten al de nodige (netwerk) apparaten op de huidige contactdoos. En op dezelfde groep zit ook de gehele woonkamer (incl. airco's).

 

Bij aankomst kreeft ik van de installateur de melding dat hij geen stopcontact mag aanleggen, omdat er al eentje aanwezig is. "Ja, we moeten foto's maken van de situatie en als er al een is mogen we niets aanleggen." Was de boodschap, als ik aangeeft dat ik duidelijk heb aangegeven dat ik een extra stopcontact wil en ik de berekende meerprijs (op moment van bestelling) geen probleem vind.

 

De monteur blijft bij zijn standpunt dat het niet mag... Ik krijg eerder de indruk dat hij er opdat moment geen zin (meer) in heeft. Hij heeft blijkbaar nog drie adressen die hij dan wilt of moet afwerken.

 

De rest van de installatie is niet meer dan 20 minuten werk (en had ik prima zelf kunnen uitvoeren)

 

Ik vind het maar vreemd dat een tweede stopcontact niet mag worden aangelegd.

De handeling is namelijk niet anders dan het aanleggen van een eerste stopcontact. De groepen doos moet open of een bestaande leiding moet worden ”opgeknipt"/gesplitst.

 

Aan u de vraag of de monteur mij een verhaal op de mouw heeft gespeld om het meerwerk niet te hoeven uitvoeren? Of dat het echt jullie beleid is om geen tweede / extra stopcontact aan te leggen?

 

Ik hoor graag van u hoe het zit... En hoe we dit kunnen oplossen.

 

Bij voorbaat dank voor uw tijd en reactie.

Teresa van Odido 3 maanden geleden

Allereerst van harte welkom op onze Community! 😀 @janssen-blomen 

Het is inderdaad mogelijk om meerwerk aan te vragen bij de monteur. Echter gaat dit wel volgens het beleid van Guidion en de uitspraak van de monteur is hier leidend in. Ik vermoed dus dat het echt niet mogelijk is om nog een stopcontact te plaatsten. Je kunt altijd nog contact opnemen met Guidion om dit na te vragen. Een vervolgafspraak is wel altijd minimaal 45 minuten. Meer informatie hierover vind je op onze website onder het kopje meerwerk: Installatie door monteur | Odido

Je kunt contact opnemen met Guidion op 020-3232766 van maandag tot en met donderdag van 09:00 tot 21:00. Op vrijdag van 09:00 tot 17:30 en op zaterdag van 09:00 tot 17:00. 

 

 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Allereerst van harte welkom op onze Community! 😀 @janssen-blomen 

Het is inderdaad mogelijk om meerwerk aan te vragen bij de monteur. Echter gaat dit wel volgens het beleid van Guidion en de uitspraak van de monteur is hier leidend in. Ik vermoed dus dat het echt niet mogelijk is om nog een stopcontact te plaatsten. Je kunt altijd nog contact opnemen met Guidion om dit na te vragen. Een vervolgafspraak is wel altijd minimaal 45 minuten. Meer informatie hierover vind je op onze website onder het kopje meerwerk: Installatie door monteur | Odido

Je kunt contact opnemen met Guidion op 020-3232766 van maandag tot en met donderdag van 09:00 tot 21:00. Op vrijdag van 09:00 tot 17:30 en op zaterdag van 09:00 tot 17:00. 

 

 

Hallo Teresa,

 

Dank je voor je reactie.

 

Het was niet een kwestie dat het technisch niet mogelijk was. 

 

De uitspraak van de monteur was dat de installatie van een extra stopcontact niet van Odido zou mogen, omdat Odido daarvoor dan kosten zou maken. Daarnaast vond hij het niet "nodig", omdat ik een grote verdeeldoos (met 8 contactpunten) in de meterkast heb hangen. De adapters zitten er nu links en recht was scheef in, omdat er eigelijk te weinig plaats is. Ook is er nu haast geen plaats meer voor de stekker van de lader van mijn accu welke perfect paste in de situatie voor de installatie.

Ik vond het wel nodig om meerdere (waaronder de hier boven genoemde) redenen. Daarom dat ik het er ook heb besteld.

 

Mijn vraag is: Klopt het dat dit niet van Odido mag?!? Wat dat was de hoofdreden dat de monteur geen stopcontact wilde bijplaatsen.

 

De opmerking over vervolgafspraak kan ik niet helemaal volgen... Of wil je daarmee zeggen dat als Guidion terug moet komen voor de aanleg van een eerder besteld maar tijdens installatie-afspraak niet geleverde dienst, minimaal 45 minuten aan arbeidskosten in rekening brengt?

Dat zou ik namelijk behoorlijk klantonvriendelijk vinden.

Reputatie 6
Badge +2

@janssen-blomen Dank je wel voor je duidelijke uitleg! Dat een extra stopcontact niet zou mogen, heeft niks met Odido te maken. Wanneer de monteur van Guidion langskomt is het mogelijk om meerwerk aan te vragen tegen betaling. Echter maakt dit niet standaard deel uit van de installatie van Odido. De Guidion monteur is uiteindelijk degene die bepaald of het meerwerk kan worden verricht of niet. 

Mocht je toch een extra stopcontact willen aanleggen dan worden daar inderdaad kosten voor in rekening gebracht, omdat dit niet deel uitmaakt van de installatie. 

Reageer