installatie mislukt, demping te hoog, berichtgeving een bende

  • 17 November 2023
  • 11 reacties
  • 134 Bekeken

Hi! Aangezien odido niet bereikbaar is per telefoon of chat of email en poging via dit kanaal. Kortgezegd, de kpn monteur heeft geconstateerd dat er te veel demping op de lijn zit en dat dit komt door de odido installatie / apparatuur. De rekening loopt al wel. Hoe kan dit opgelost worden?

Ishana van Odido 5 maanden geleden

Hoi @Nog Lang Niet, geen zorgen! Ik sta voor je klaar en help je graag verder. De monteur van KPN heeft dit teruggekoppeld naar onze technische dienst en zij zullen dit verder oppakken. Daarnaast zullen wij de kosten natuurlijk vergoeden voor de dagen dat je geen Internet had. Dit kunnen wij achteraf doen, want dan weten we hoe lang dit precies geduurd heeft. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Nog Lang Niet, geen zorgen! Ik sta voor je klaar en help je graag verder. De monteur van KPN heeft dit teruggekoppeld naar onze technische dienst en zij zullen dit verder oppakken. Daarnaast zullen wij de kosten natuurlijk vergoeden voor de dagen dat je geen Internet had. Dit kunnen wij achteraf doen, want dan weten we hoe lang dit precies geduurd heeft. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Okay, dat klinkt goed, dank voor de reactie. 

Hi Ishana, ik heb nog geen enkele reactie gehad. Wel de factuur ontvangen. Zonder vergoeding. Internet niet stabiel. Wat kan ik verwachten? 

Reputatie 6
Badge +2

@Nog Lang Niet Ik ben direct het systeem voor je ingedoken om dit uit te zoeken. Echter zie ik dat het ticket is gesloten, met de melding dat het is opgelost. Uit jouw bericht maak ik op, dat dit dus niet het geval is? De vergoeding moeten wij handmatig toepassen, maar dit kan pas wanneer het probleem ook daadwerkelijk is opgelost. Het systeem berekend dit dan automatisch en het bedrag wordt verrekend met een volgend factuur, meestal de eerstvolgende.

 

Wonderlijk dat het is gesloten. Zoals gezegd er is niets gedaan. Kpn heeft destijds na metingen aangegeven dat de ‘demping’ niet goed is en dat het probleem aan de zijde van Odido ligt (draadje of kastje moet vervangen worden). Ik wacht dus nog op contact van Odido om dit op te lossen. 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Nog Lang Niet, ik heb het meteen nagekeken! In de metingen zie ik dat alles naar behoren zou moeten werken. Zijn de eerste vijf lampjes groen op je modem? Groetjes, Ishana

Min of meer :) geen andere kleuren in ieder geval. Maar dat was ook toen de kpn monteur langs kwam en vaststelde dat de demping niet goed is. Het internet is niet stabiel, camera ‘s vallen regelmatig weg. Dit probleem is volgens kpn alleen op te lossen met de optische kabel of kastje vervangen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Nog Lang Niet, KPN NetwerkNL heeft de lijn gerestaureerd en alles zou naar behoren moeten werken. Nu zie ik dat je een managed switch aangesloten hebt en je hebt wifi uitgezet op ons modem. Zou je ons eigen apparatuur willen testen zonder randapparatuur aangesloten te hebben? We kunnen namelijk geen stabiliteit garanderen op eigen apparatuur. 

Hi Tommie, wanneer heeft KPN de lijn gerestaureerd dan? De monteur gaf mij namelijk op 14 november aan dat het niet goed was en niet hun verantwoordelijkheid, en dat niet zij maar odido dit moet oppakken. Dat was de reden waarom ik deze thread ben gestart.  

Reputatie 7
Badge +9

De lijn is op 24-11 gerestaureerd @Nog Lang Niet. Ervaar je nog steeds problemen?

Ok, dan moeten we er vanuit gaan dat mijn odido contract in kan gaan per 24-11. Ik had begrepen dat dit niet op afstand kon maar fijn te horen dat dit gedaan is. Een update vanuit Odido was fijn geweest!
ik heb recentelijk nog uitval van camera uploads gehad, ik ga kijken of dit na die datum minder is geworden. Zo niet dan zal ik mijn eigen wifi systeem (De ‘managed switch’ ) uitsluiten en opnieuw testen. 

Reageer