1. De monteur gaf aan helemaal geen kabel zelf te leggen tot max. 15 meter. Hiervoor zou ik extra moeten betalen en hij zou hier wel tijd voor moeten hebben. Omdat ik bij KPN toch gebruik maakte van internet via het stopcontact gaf hij aan het op deze manier maar aan te sluiten. Een kabel trekken moest ik dus zelf maar regelen. Raar! Nu heb ik dus alleen maar een tv aansluiting via het stopcontact en kan ik dus niet ergens anders in huis het internet signaal uit mijn stopcontact krijgen. (Vlan 1-2 probleem)
2. De snelheid van de Wifi is via de Draytek modem uiteraard belabberd. Je betaald voor 750mb/s maar je krijgt draadloos maar zo’n maximaal 60mb/s. Uiteraard zeer vreemd als er groot gepromoot is met Wifi garantie etc. tezamen met de prachtige snelheid. Hoe kun je dan met een 2.4 GHz modem op de proppen komen? Ik heb dus maar een oude router van zolder gepakt die wel gewoon 5Ghz ondersteuning heeft zodat de Wifi nu wat beter is. (Zo’n 350Mb/s) Probleem is nu wel dat ik mijn synology niet goed krijg geconfigureerd. Maar dat is van latere zorg.
3. Mail instellen? Ook dat moest ik maar gewoon even zelf uitzoeken via de boekjes welke waren meegeleverd. Daar moest het wel in staan.
Op de factuur welke ik van Guidion vervolgens ontving stond overigen ‘cannot complete’ bij het kabel trekken en e-mail verhaal. Zeer vreemd dus.
Qua installatie en support dus niet geheel tevreden helaas. Hopelijk ga ik wel gelukkiger worden van het gebruik. Dat is immers de reden dat ik voor T-mobile gekozen heb.
Beste antwoord door Brian
Bekijk origineel