Beantwoord

installatie vraag

  • 3 November 2023
  • 1 reactie
  • 34 Bekeken

Ik probeer (net als velen) tevergeefs de chat in de app en browser, maar die is standaard bezet. Net ook een mail ontvangen dat er blijkbaar digitaal contact is geweest, maar wellicht een eenzijdig gesprek geweest want ik was er niet bij.

Er is een internet /glasvezel abonnement besteld en de modem is ondertussen ook ontvangen.

Ik heb de installatie activiteiten bekeken, maar er is geen TV besteld, alleen internet. Daarnaast is er geen laptop die gebruikt wordt. Dus de vraag is, behalve kabeltje in van het kastje aan de muur naar de modem (afstand is wellicht 10cm als niet minder), wat gaat de monteur verder doen?

I.v.m. een vakantie was het ook niet mogelijk om een geschikte datum te selecteren. Is het voldoende om zelf de kabel te koppelen aan de modem en kastje (wat al hangt aan de muur) en dat een monteur op afstand glasvezel kan activeren? Dat scheelt ook weer heen en weer rijden.

icon

Beste antwoord door Waqqas 3 November 2023, 17:19

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bobos 

Een glasvezel installatie wordt altijd gedaan door een monteur.

Soms kan het voorkomen dat de monteur nog iets moet doen voordat de verbinding werkt.

Indien je zelf aan de slag gaat en er raakt iets beschadigd dan kunnen de kosten hoog oplopen.

Achteraf meldt de monteur de verbinding aan zodat je contract ingaat en dat ook de administratie klopt.

Bij problemen kan de monteur dit direct doorzetten.

Reageer