Beantwoord

Internet Zakelijk abonnement: ten einde raad

  • 13 January 2023
  • 2 reacties
  • 128 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

T-Mobile adverteert op haar site met “Ben jij werkzaam als ZZP'er? Dan is het natuurlijk heel belangrijk dat jij te allen tijde toegang hebt tot een snelle internetverbinding”, “Online vergaderen, mailen, downloaden en werken in online systemen, overal heb je baat bij een razendsnelle internetverbinding. Of je nu als zzp’er werkt vanuit je thuiswerkplek of kantoor, een goede internetverbinding is onmisbaar. Met een Zakelijk Internet abonnement van T-Mobile Ondernemen heb je alles wat je nodig hebt om als ondernemer op de toppen van kunnen te presteren.” “Soepel overstappen”. 

Welnu op 21 december had ik het lumineuze idee om na een aanlokkende aanbieding afscheid te nemen van mijn zakelijke glasvezel internetverbinding bij KPN. Ik kreeg een keurig contract van T-Mobile met daarin een verwachte aansluitdatum van 5 werkdagen. Prima !. Vervolgens gereageerd op een mail om een afspraak te maken voor installatie met als eerst volgende mogelijkheid 13-01-2023. Tot mijn grote verbazing werd bij mij op 03-01-2023 mijn fysieke internetverbinding bij KPN eruit gegooid. Volgens KPN omdat deze aansluiting op verzoek was overgezet naar een andere provider. Na overleg met KPN en een monteur die langs is geweest, bleek het niet mogelijk om dit te herstellen. Uiteindelijk met T-Mobile gebeld, die daar heel laconiek over deed en niet met oplossingen kwam. Zij hadden immers de verbinding niet stopgezet. Ikzelf heb echter nooit contact gehad met KPN hierover. Vervolgens nadat ik met KPN gebeld heb, heb ik het nogmaals bij T-Mobile geprobeerd en werd er verteld dat ik misschien via een T-Mobile shop een particulier “Probeer ons nu” kaartje kon halen. Dit heb ik geprobeerd en heb inderdaad een sim kaartje meegekregen, dat als ik dit weer inlever gecrediteerd wordt. Tot mijn grote verbazing was deze echter beperkt tot 30 mb/sec. Daar heb je natuurlijk heel weinig aan als het hele kantoor inclusief beveiligingscamera's en alle domotica is verbonden via internet. Daarnaast online vergaderen, grote bestanden delen en via VPN remote werken, is uit den boze met deze snelheden. Ten einde raad heb ik toen een mobiel maand abonnement afgesloten bij Tele2 voor 45 EUR inclusief aansluitkosten. Deze simkaart kan wel 120 mb/s aan maar moet constant aangevuld worden met bundels. De afgelopen 10 dagen zijn we doorgekomen, door tijdelijk te sluiten met het bedrijf en alle zakelijke afspraken via teams te verplaatsen. Het gezin (thuiskantoor) zou zich maar even moeten vermaken met hun eigen internetbundels i.p.v. tv te kijken en online te gamen via WiFi.  2 dagen geleden kreeg ik een mail van Future Connections dat de monteur vrijdag om 13h45 +/- 45 minuten zou komen, zoals eerder afgesproken. Vanaf maandag weer lekker aan het werk dus, alle uitgesteld werk oppakken en systemen weer up and running. De afspraak van vandaag met een buitenlandse klant in Frankrijk kon nog wel een weekje wachten, want het aansluiten van het internet was belangrijker. Tot mijn grote schrik kreeg ik om 10h20 een mailtje van future connections dat de afspraak was aangepast naar 23-01-2023 tussen 13h00 en 17h00. 3,5 uur van tevoren de afspraak aanpassen en ook nog eens met ruim 10 dagen voor een zakelijke klant. Uiteraard heb ik future connections proberen te bellen, maar kom in een wachtrij die langer duurt als 2 uur. Ondertussen heb ik met 2 lijnen al 2 keer geprobeerd om er door te komen maar wordt iedere keer stipt na 2 uur uit de wachtrij gegooid. Op het moment dat ik dit mailtje typ sta ik er weer (1 uur in de wacht en nu op de 4de positie). Ook heb ik gebeld met T-Mobile met een erg vriendelijke begripvolle heer die achter de schermen kijkt of er iets mogelijk is en mij voor 16h30 gaat terugbellen. Ook deze heeft er een hard hoofd in en verwacht dat “het nog wel 14 dagen kan duren” als deze een nieuwe afspraak maakt. Ik wacht af met tranen in mijn ogen van boosheid, teleurstelling, onmacht en ten einde raad en weet niet hoe nu verder. Wilde scenario's spelen achter mijn ogen om gerechtelijke stappen te ondernemen, schadevergoedingen te eisen, alle T-Mobile abonnementen op te zeggen en mijn klanten te overtuigen om dit vooral ook te doen en een media offensief te beginnen om dit niveau van serviceverlening op alle klachtensites, social media en fora te knallen om mensen maar vooral te waarschuwen om vooral NIET naar T-Mobile over te stappen vanuit een andere glasvezel provider. Maar misschien kan ik beter mijn energie stoppen in het redden van mijn zakelijke relaties die zich waarschijnlijk hetzelfde voelen als ik me nu voel. In de steek gelaten. Ik ben benieuwd of ik überhaupt vandaag wordt teruggebeld en of er een oplossing is. Een fatsoenlijke (met juiste snelheid) losse simkaart zonder beperkingen ten aanzien van bundels zou toch makkelijk te realiseren moeten zijn ? Ik kan ze zelf direct ophalen bij de T-Mobile shop. Of liever 2 zodat ik de snelheden kan combineren tot 400 Mb/s op mijn router. Maar ja dat zal ongetwijfeld niet tot de mogelijkheden behoren of 2 weken duren voordat dat geregeld kan worden…...snik.      

icon

Beste antwoord door eric 13 January 2023, 15:00

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Sabot ,  welkom bij de community.

Hier praten klanten met andere klanten over consumenten producten. Moderators begeleiden die gesprekken en hebben ook toegang tot CRM systemen van consumenten producten. Zakelijke producten kennen veel meer varianties en SLA's. Zo is deze installatie partner waarschijnlijk alleen voor die zakelijke producten en kent het zakelijke aanbod zelfs soms een 4G backup mocht een internet lijn eruit liggen. 

Ik begrijp dat dit grote impact kan hebben op jouw omgeving, er zijn zakelijke oplossingen die snel en tijdelijk een internetverbinding over 4G/5G leveren en geen databundels vereisen. Denk dan bijvoorbeeld aan Even wifi of RentNet.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Sabot, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Zoals @eric hierboven correct opmerkt, hebben wij geen inzage in zakelijke Internet voor thuis abonnementen. Je kunt het beste schakelen met jouw accountmanager of via de zakelijke telefoonlijn contact opnemen: 0800-0200739.

Je kunt uiteraard ook alles raadplegen via de servicepagina's: Zakelijk internet: altijd snel en stabiel online | T-Mobile Ondernemen. Heel veel succes, ik hoop dat het snel opgelost wordt.

Dit topic gaat nu op slot.