Beantwoord

isra punt

  • 7 November 2022
  • 7 reacties
  • 152 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 10 reacties

Ik wil graag mijn modem plaatsen in m’n meter kast, maar heb het idee dat de vorige bewoners er leuk aan hebben geknutseld. 
wie kan mij helpen om het modem hier op aan te sluiten?

icon

Beste antwoord door Waqqas 7 November 2022, 13:50

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @BjornV 

Dit lijkt me geen ISRA punt, heb je iets van onderstaande in de meterkast, woonkamer of ergens anders?

 

Reputatie 1

Hallo @BjornV 

Dit lijkt me geen ISRA punt, heb je iets van onderstaande in de meterkast, woonkamer of ergens anders?

 

In de woonkamer. Wil het juist verplaatsen naar de meter kast. De foto die ik stuurde komt toch het signaal binnen?

die zou ik toch moeten kunnen aftakken?

Reputatie 7
Badge +15

@BjornV

Dan neem je de kabel die jouw woning binnenkomt en dan kan je daar een RJ11 connector aan vastmaken en in de modem pluggen of sluit de binnenkomende kabel eerst aan in het aansluitdoosje dat in je installatiepakket zit en dan kan je daar ook de DSL kabel inpluggen.

Reputatie 7
Badge +14

@BjornV @Waqqas  Bij ons staat modem ook in de meterkast. 
Ik dacht dat als het anders kon de meterkast helemaal geen goed idee is in verband met storingen enz,”?

Bij mij ging het niet anders, ik kreeg toen het advies om hem zo hoog mogelijk op te hangen!?

Reputatie 6
Badge

@BjornV @Waqqas  Bij ons staat modem ook in de meterkast. 
Ik dacht dat als het anders kon de meterkast helemaal geen goed idee is in verband met storingen enz,”?

Bij mij ging het niet anders, ik kreeg toen het advies om hem zo hoog mogelijk op te hangen!?

@CrisTien: de meterkast is vaak niet ideaal omdat je dan the Wifi zender daar hebt zitten.  Dat geeft vaak extra muren tussen de Wifi en de gebruikers in de woonkamer etc. Eigenlijk zou je vanaf de router ook een ethernet naar de TV moeten hebben.  Hoog ophangen kan helpen voor de WIFI dekking op andere verdiepingen.

Als voor @BjornV de binnenkomende KPN kabel echt in de meterkast uitkomt kun je daar het modem aan verbinden zoals @Waqqas  aangaf. Ik zou in dat geval wel  het aansluitkastje gebruiken. 

Maar ik vraag me af of dit wel de  KPN kabel is.  Is dit in een flat/appartement? Ik vraag me namelijk af of dit niet iets van een deurtelefoon aansluiting is?  Kun je zien waar die 4 kabels in dit doosje vandaan komen/heengaan?

Als er een aan de binnenkomende KPN kabel is aangesloten zou je die kabel uit deze hack doos kunnen losmaken en direct aan het RJ45 doosje aansluiten (waarschijnlijk rood en blauw).

Reputatie 1

Ik woon inderdaad in een appartement. Er komen wel 2 kabels binnen en gaan ook weer 2 kabels het plafond in. 
Ik ga het nog proberen om de 2 kabels rechtstreeks aan te sluiten op het doosje. 
 

bedankt alvast 

Reputatie 6
Badge

Ik woon inderdaad in een appartement. Er komen wel 2 kabels binnen en gaan ook weer 2 kabels het plafond in. 
Ik ga het nog proberen om de 2 kabels rechtstreeks aan te sluiten op het doosje. 
 

bedankt alvast 

Weet je zeker dat dit geen deurtelefoon kabels zijn? Ik denk dat in dat geval je buren niet blij zijn als je die kapot maakt.

Maak eerst de aansluiting in de woonkamer eens open en laat eens zien wat daarin is aangesloten? Het kan goed dat de aansluiting in de woonkamer echt de enige is die aan de KPN lijn hangt.

Zie je in de aanluiting in de woonkamer dezelfde soort kabel als in de doos op de foto? Test zo mogeliik ook eens met een multimeter. Maar als die kabel/ draadjes in de woonkamer de standaard KPN kabels zijn dan is de kans groot dat wat je foto laat zien van iets anders is wat je beter niet kapot maakt.

Check ook een met een multimeter tussen wat in de woonkamer zit en de kabels op je foto hierboven.

 

Reageer