Juiste hardware gekregen?

  • 21 February 2024
  • 6 reacties
  • 195 Bekeken

We hebben nu een glasvezelabonnement bij KPN.
De Glasvezel aansluiting (oranje kabel) zit aangesloten op een wit kastje van KPN met daaroverheen geschoven een zwarte kap (ONT) met daarin de glas naar UTP converter. Eigen fritzbox eraan. Werk als een tierelier.

Tot zo ver geen probleem. Nu we overstappen op Odido heb ik de volgende vragen:


Ik vraag me af of ik wel de juiste spullen van Odido heb ontvangen want daarbij zit naast een nieuw modem ook een NOKIA glas naar UTP converter voor DELTA fiber??

We hebben slechts EEN glasvezelkabel (de oranje kabel van KPN) in de meterkast en dus geen andere (groene glasvezelkabel) van Delta.

Kan het modem van Odido straks wel aangesloten worden op het zwarte ONT kastje van KPN? of gaat hier iets mis met de overstap van KPN glasvezel naar Odido glasvezel?

Cal van Odido 2 maanden geleden

Hoi @kimaru, leuk dat je de overstap gaat maken, ik zie je graag genieten van glasvezelinternet bij ons! Het klopt inderdaad dat wij je gaan aansluiten op het glasvezelnetwerk van Delta. Ik heb jouw adres erbij gezocht en volgens Delta zou er gewoon een werkende glasvezelaansluiting van hen bij je thuis moeten zijn. Kan je anders een foto kunnen posten van je meterkast? Wat betreft continue werkend internet hoef je jezelf geen zorgen te maken. Als er geen Delta aansluiting bij je thuis is zal de installatiemonteur van Guidion ervoor zorgen dat het overstapverzoek bij KPN op ‘on hold’ wordt gezet waardoor je verbinding van KPN in de tussentijd actief zal blijven.

Ik ben benieuwd, hoe dan ook komt dit helemaal goed!

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @kimaru, leuk dat je de overstap gaat maken, ik zie je graag genieten van glasvezelinternet bij ons! Het klopt inderdaad dat wij je gaan aansluiten op het glasvezelnetwerk van Delta. Ik heb jouw adres erbij gezocht en volgens Delta zou er gewoon een werkende glasvezelaansluiting van hen bij je thuis moeten zijn. Kan je anders een foto kunnen posten van je meterkast? Wat betreft continue werkend internet hoef je jezelf geen zorgen te maken. Als er geen Delta aansluiting bij je thuis is zal de installatiemonteur van Guidion ervoor zorgen dat het overstapverzoek bij KPN op ‘on hold’ wordt gezet waardoor je verbinding van KPN in de tussentijd actief zal blijven.

Ik ben benieuwd, hoe dan ook komt dit helemaal goed!

Nou, dat gaat hem dan niet worden. Wat Delta beweert is niet het geval. Enkel KPN glasvezel in de meterkast en geen Delta-Fiber. En dat wil ik ook zo houden.

Is er geen mogelijkheid om Odido internet te krijgen over het KPN glasvezelnetwerk dan?

 

Zoals je ziet. Enkel KPN

Waar ik nu graag antwoord op zou willen hebben is:

Kan een Odido abonnement WEL of NIET i.c.m. een KPN glasvezel aansluiting?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @kimaru, dat klopt. Delta komt een extra FTU plaatsen. Je krijgt dan twee FTU's in de meterkast in plaats van één. Het is niet mogelijk om glasvezel over het WBA netwerk te krijgen. Zij zijn namelijk duurder dan Delta.

Ik weet hoe de KPN glasvezelkabel nu ligt. Voor die extra FTU moet de hele oprit eruit om bij de mantelkluis naar de meterkast te komen. Dat gaan we dus niet doen.

Ik moet dan helaas de Odido bestelling annuleren en blijf ik bij mijn huidige KPN abonnement.

Wel jammer dat Odido op de website niet aangeeft met welke partner ze het signaal gaan binnenbrengen.

Dat had me een hoop tijd en moeite gescheeld.

 

Reageer