Kortere aansluitkabel kopen tussen modem en israpunt

  • 28 October 2023
  • 4 reacties
  • 52 Bekeken

KNP heeft mijn israpunt voorzien van een kastje waar de kabel naar het modem in kan. Omdat het israpunt ergens lastig boven aan mijn binnentrap zit moet ik sowieso boren om het modem op te hangen. Vanaf hier moet ik een voorziening maken voor de stroomaansluiting (via blok). Ik wil graag een zo kort mogelijke dsl-kabel maar vind ze niet: maximaal 1 meter, liever nog korter met beschermde plug.
Is deze goed? https://www.onlinekabelshop.nl/isdn-modem-kabel-rj11-rj11-zwart-1-meter Ik vind geen korte ronde kabels. Vraag me ook af of ze cca of koper moeten zijn. Mijn woning 2 etages is in een appartementengebouw uit 1928 met 4 etages. Ik vind nergens de specificaties van de meegeleverde kabel.

eric 6 maanden geleden

Je kan heel gemakkelijk de meegeleverde RJ11 kabel uit de doos halen. Die is wellicht iets te lang, maar werk dst gewoon weg met een ty-wrap of zo.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Je kan heel gemakkelijk de meegeleverde RJ11 kabel uit de doos halen. Die is wellicht iets te lang, maar werk dst gewoon weg met een ty-wrap of zo.

Je kan heel gemakkelijk de meegeleverde RJ11 kabel uit de doos halen. Die is wellicht iets te lang, maar werk dst gewoon weg met een ty-wrap of zo.

Dank je wel, die kabel zit er ook in, maar ik wil zo min mogelijk onrust op de muur (zit niet in een kast, dus lelijk).

Reputatie 4

Misschien via BOL?

https://www.bol.com/nl/p/isdn-modem-kabel-rj11-rj11-zwart-1-meter/9200000130865616

Reputatie 6
Badge

Als je handig bent: een standaard kabeltje pakken en zelf op de juiste lengte knippen en een nieuwe RJ11 aanknijpen. Tang en stekkers zijn bij bouwmarkt wel te koop (als je die nog niet hebt). Iedere geleider moet voldoen: CCA of koper maakt niets uit.

Voor afstanden van minder dan 1M zou ik me niet drukmaken over de vraag of het ronde of platte kabel is (ronde, getwiste kabel is wel beter, maar daar ga je bij korte afstanden ook niets van merken)

Reageer